Ga naar inhoud


Opnames converteren naar dvd


RikDC

Aanbevolen berichten

Beste (wijze ) leden ,

 

In een vorig berichtje hier op het forum liet ik al weten dat ik een hoop vragen heb over mijn ontvanger.

 

Ik zal beginnen met eentje en hoop dat iemand van de kenners mij kan / wil voorthelpen.

 

Op mijn vu+solo2 (eigenlijk op de externe harde schijf ) staan al verschillende programma's die ik opnam .

 

Graag had ik deze op dvd 's gezet die afspeelbaar zijn via een tv in onze mobilhome / camper en dewelke voorzien is van een ingebouwde dvd speler.

 

Ik heb een programma op een  dvd gebrand maar de dvd speler kent dit schijnbaar niet.

 

Graag raad van een bereidwillige forumbezoeker.

 

Dank bij voorbaat.

 

    Rik

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dag Rik, welkom op het forum.

 

Dat zal niet zo moeilijk zijn maar een concrete antwoord hoe de opname te converteren / branden is pas mogelijk als je ook opgeeft welke formaten de DVD speler in de TV ondersteund.

Zelf dan is het nog niet gezegd dat een bepaald afspeelbaar formaat ook daadwerkelijk functioneert want dat hangt ook weer van een aantal factoren af.

 

Ikzelf gebruik het gratis programma Freemake Video Converter om b.v. opnamen van de SOLO2 naar MP4 te converteren zodat ik die op mijn Tablet kan afspelen.

Het is een kwestie van experimenteren welk formaat op de DVD speler van de TV goed afspeelt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, of je zoekt een beetje... klik mij { het subforum met kennis en kundigheid over media bestanden branden }

 

afhankelijk van wat voor apparaat die DVD moet kunnen afspelen is er dus heel veel mogelijk

voeg toe: vroeger maakte ik ook dvd's

ik verpruts mijn tijd echter niet meer met dvd's maken en eventueel formaten converteren (het kost namelijk tijd + geld)

 

echter jij hebt het over een heel specifiek probleem van de Mobile-Home TV set met DVD speler...

dat is dus geen VU+ thema

dat is een algemeen thema over het .ts formaat op een apparaat afspelen

we weten dus nog niet welk ander apparaat dat is, dat heb je niet vermeld

aangepast door Tonskidutch

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Om er even op in te haken:

De VU slaat de bestanden op in .ts formaat (zoveel is duidelijk). Feitelijk is dit MPEG2 voor SD en MPEG4 voor HD. Puur dit rauwe bestand op DVD branden heeft geen zin voor een DVD. Een DVD wil een video DVD formaat eventueel met menu. Hiervoor zijn vele externe programma's beschikbaar.

 

Zou op het net eens rond Googlen want reclame naar commerciële sites is hier taboe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om het hem niet moeilijk te maken,kan hij gebruik maken van freemake video converter.

je zet de ts bestanden via video toevoegen in het programma,en laat het programma een standaard dvd maken.

Deze standaard speelt op alle dvd spelers.Enkel eens testen of hij + of - of beiden aankan.De mijn aanvaard enkel de - versie.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om het hem niet moeilijk te maken,kan hij gebruik maken van freemake video converter.

 

Ook dit stelde ik al eerder voor maar ook hier geldt dat TS eerst moet vertellen wat voor een DVD player gebruikt want die in een TV ingebouwde zijn meestal niet bepaald van de beste kwaliteit en spelen zeker niet alles af.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie constructieve antwoorden.

Ik had al wel op google gezocht maar bij het downloaden van een gratis converter werd ik opgezadeld met een hoop ander spul.

Heb het er maar terug afgesmeten.

De dvd player moet ik even opzoeken want zit in Lenco tv maar ik moet zo dadelijk voor een vijftal dagen op reis.

Als ik er volgende week terug aan begin en ik raak er niet uit dan hoop ik dat jullie mij alsnog kunnen / willen verder helpen.

 

Groeten en alvast bedankt.

 

Rik

Link naar reactie
Delen op andere sites

de software is misschien legaal maar een kopie branden is nog niet altijd zomaar legaal, hangt er van af wat je ermee doet.

-aan je buurman geven is illegaal

-het omzeilen van de tijdelijke kijkrechten van de film is ook illegaal

-om een copie van een film mee te nemen in de kofferbak van je auto naar de camping is ook illegaal mits je thuis een legale koop-dvd hebt

 

het is maar om inzake de recente wetswijzigingen daaromtrent te wijzen op de term legaal en/of illegaal

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beste raadgevers ,

 

Ik heb na een aantal dagen afwezigheid mijn "probleem " terug bekeken en zie dat de tv een Lenco DVL is .

Daarna kom ik op het volgende

(MPEG2)DVB-T tuner

HD(MPEG-4) DVB-T tuner

DVB-C-tuner

DVB-S2-tuner

 

Freemake heb ik inmiddels gedownload en geprobeerd om iets te converteren maar het resultaat is niet te bekijken want er zit precies een vibrator in.....

 

Ik probeer verder maar goeie raad is steeds welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet niet wat je aan extra info van het VU+ subforum en de VU+ gebruikers verwacht maar het is dus een thema dat hier niet opgelost kan worden...

als je bovendien googled op Lenco DVL

1- dan vindt je meerdere types (ook weer zo iets)

en

2- je vindt heel veel ontevreden klanten wegens die ingebouwde dvd speler

 

het betreft je DVD's maken per PC software en die Lenco TV

dus je zit in het verkeerde subforum te vragen >>> klik hier zou je veel meer PC en software gerelateerde vraagstukken kunnen vinden.

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap wel wat u bedoeld maar sta me toe om te twijfelen.

 

Ik kocht de vu omdat volgens een "kenner " met het Linux programma geen beveiligingscode word meegegeven met een opname en alzo kopieren mogelijk word.

 

De meeste tv programma's worden alzo beveiligd.

 

Als dit verhaal van Linux ook niet klopt dan stopt het verhaal hier.

 

In eerste instantie moet ik dit dus zeker weten en dat lukt alleen hier.

 

Daarna wil ik wel verder gaan zoeken elders.

 

Bedankt alleszins.

 

Rik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik videoredo tv suite h264 ism mijn vu ultimo,heel simpel programma helaas is het niet gratis....knippen van reklame is een fluitje van een cent en via het menu zet je het om naar het format wat jou voorkeur heeft met of zonder menu als het over een dvd gaat

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus , als ik het goed begrijp kan u programma's die u op de harde schijf opneemt , achteraf zonder probleem copieren op een dvd of een stick of een andere harde schijf en die (na juist converteren ) afspelen op eender welke dvd speler ...

 

De opgenomen programma's zijn dus niet beveiligd als ze via Linux passeren ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...