Ga naar inhoud


Settopbox pakket geen NPO HD zenders meer?


rolandroland

Aanbevolen berichten

Ook de zenders maken zich schuldig aan pakketvorming, providers moeten hele zenderpakketten afnemen -of niks. Het gevolg is dat de providers deze pakketten in z'n geheel doorverkopen en soms zelfs verplicht in een bepaald zenderpakket moeten plaatsen. Als een provider bv nickelodeon wil doorgeven, dan moet daar de hele MTV mikmak bij, en verplicht ook geheel in het basispakket.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 148
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

En driet aan Den Haag dat elke provider een mix van 30 zenders moet aanbieden: *IK* betaal, dus *IK* bepaal!

 

Dat is een misverstand. Een dergelijke verplichting geldt alleen voor aanbieders van zenders via een draadje.

En niet voor satellietaanbieders, CD mag dus aanbieden en daarvoor vragen wat het wil.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter zou zijn een vast basis pakket voor een vaste prijs, en dat je daar dan je eigen keuzes aan toe kan voegen.

Wil ik bv, syfy kijken, ik deze dan als extra zender ga toevoegen aan het basis pakket.

Je kunt daar nog aan toevoegen dat je bv minimaal 3 zenders extra moet af nemen inplaats van 1.

 

Als ik zo de berichten in het CD topic lees met alle gedoe over ogenschijnlijk simpele abonnementen dan vraag ik me af of een dergelijke aanpak voor specifiek deze aanbieder niet te hoog is gegrepen.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Slaat dat nu op.? Klets geen poep man zegt mijn kleinkind die hier ook leest.

 

Gewoon iedereen aan het TopHD pakket dan zijn we van alle gezeur af en kan de prijs stukken lager.

Dus dat hele abonnementen gedoe laten vervallen, alleen een toeslag voor buitenland abonnementen.

Cardsharing nergens meer voor nodig en delen van kaartjes kan weer in huis.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij niet te hoog gegrepen, het wordt er zelfs makkelijker van.

Mooi per kaartserial een opsomming op je "mijn canaldigitaal" pagina's met achter elke zender contract tot dd-mm-jjjj

 

Die chaos ontstaat alleen door de totale wildgroei aan pakketjes over de jaren, daar kun je inmiddels op afstuderen!!!!

Eens even kijken, dat met die gebundelde afname dat is wel lastig en dan ook nog verplicht in basispakket? Hoe kan een contentprovider dat nu afdwingen, er is immers geen basispakket meer.

Lijkt er verrekte veel op dat bepaalde zenders niet zo'n succes zijn en meeliften op wel goed lopende zenders.

Die worden dus in leven gehouden door de bundel en basis eis. Dat geeft al aan hoeveel idiote macht die content providers hebben, je krijgt hun pulp ook gewoon door de strot gedrukt en betaald er ook nog voor waardoor het tot in lengte van jaren pulp blijft produceren :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals het nu werkt met de wildgroei aan abonnementjes gaat het alleen van kwaad tot erger.
Bij CanalDigitaal helpdesk weet niemand meer hoe of wat met de abonnementen.!

Wat jij voorstelt is veeeel te ingewikkeld, dan moet het gehele systeem op de schop en vernieuwen is geen optie.

Het systeem terug brengen naar één maximaal twee abonnement is simpel en daarom ook uit te voeren voor de medewerkers.

Zelfs de helpdesk bemand met studentjes heeft het dan begrepen.

 

Het TopHD pakket kan als dit nog het enige pakket is iets van 15 > 20 euro in de maand kosten.

Daarnaast dan nog de extra pakketten Sport, Film etc.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je naar een kinderprogramma kijkt, en je kijkt er maar lang genoeg naar, wordt je vanzelf weer kind.

 

gewoon een kwestie van iets langer nadenken. :D:P

 

En kijk je naar een programma voor simple zielen, met je hoge ig, dan ben je een stomme koe.

 

Dus ieder dier kan toch een stomme koe zijn. ;)

 

Off topic zijn we nu wel.

Kunnen zijn is iets anders dan zijn.

 

Als opa van een aantal kleinkinderen kijk ik geregeld mee naar hun kinderprogramma's als we babysitten maar ik heb tot dusver niet de indruk dat ik daar zelf kind van word. Sterker nog, ik begrijp niet waarom de lelijkst getekende films zo'n grote populariteit genieten (gelukkig niet bij mijn kleinkinderen).

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals het nu werkt met de wildgroei aan abonnementjes gaat het alleen van kwaad tot erger.

Bij CanalDigitaal helpdesk weet niemand meer hoe of wat met de abonnementen.!

Wat jij voorstelt is veeeel te ingewikkeld, dan moet het gehele systeem op de schop en vernieuwen is geen optie.

Het systeem terug brengen naar één maximaal twee abonnement is simpel en daarom ook uit te voeren voor de medewerkers.

Zelfs de helpdesk bemand met studentjes heeft het dan begrepen.

 

Het TopHD pakket kan als dit nog het enige pakket is iets van 15 > 20 euro in de maand kosten.

Daarnaast dan nog de extra pakketten Sport, Film etc.

 

 

Ik kan je niet volgen. In plaats van een kabelnet hebben we nu de mogelijkheid om via een smartcard precies in te stellen wat die card wel en niet moet decoderen. En nu dit allemaal technisch geen probleem meer is kom jij met een pleidooi om iedereen met dezelfde eenheidsworst op te zadelen? Hoe kom je op het gekke idee?

 

Je zult zelf wel tevreden zijn met wat er standaard wordt aangeboden maar ik erger me al jaren dat ik niet gewoon mag en kan betalen voor een klein pakket met de drie nederlandse publieke zenders plus nederland24. gewoon omdat ik naar de rest van die rommel nooit kijk maar wel moet betalen. En als ik een zender als Cultura wil zien, moet je eens kijken voor hoeveel zenders je dan mee moet betalen, de laatste keer dat ik keek waren het er rond de 120 terwijl ik er maar een stuk of tien wil zien en de rest hartstikke nooit! Ik zou graag alleen betalen voor wat ik consumeer, een paar zenders extra storen me niet maar niet zo'n ongelofelijke shitload buitenlandse en reclamerommel om gewoon te mogen kijken naar zenders die we nota bene via ons belastinggeld financieren.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een selectief pakket zou tot kostprijs verhoging leiden, je zou wel eens duurder uit kunnen zijn als wat je nu betaalt voor de "shitload" aan zenders.

Vergelijk het met de krant, wanneer jij bepaalde katernen niet zou willen ontvangen worden de distributie kosten hoger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een selectief pakket zou tot kostprijs verhoging leiden, je zou wel eens duurder uit kunnen zijn als wat je nu betaalt voor de "shitload" aan zenders.

Vergelijk het met de krant, wanneer jij bepaalde katernen niet zou willen ontvangen worden de distributie kosten hoger.

Distributie kosten blijven gelijk maar als je begrijpt wat ik bedoel... ik begrijp wat je bedoeld.

 

Nou, zo ongeveer dan denk ik.

:sleep:

aangepast door mietde

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wel, je moet om te beginnen een verschil maken tussen kabeldistributie en satelliet distributie.

Wanneer de kabel eenmaal gelegd is zijn de operationele en distributiekosten relatief laag, even een zender erbij zetten zal weinig verschil maken in de operationele distributie kosten.

De kabel heeft een bepaalde bandbreedte die doorgifte van enige honderden zenders mogelijk maakt.

 

Bij satelliet is bandbreedte de bepalende factor.

Er kunnen slechts een beperkt aantal zenders op een transponder geplaatst worden, een extra zender bijplaatsen kan betekenen dat er een extra transponder gehuurd moet worden

Dit betekent dan meteen een aanzienlijke toename van de operationele kosten.

 

Stel, jij wilt slechts 3 programma's ontvangen, en die zitten net verdeeld over 3 transponders, dan zou je wanneer je de werkelijke kosten zou moeten betalen je verbazen over de prijs per programma.

Je zou het ook kunnen treffen en 3 programma's kunnen kiezen welke op een transponder gehuisvest zijn,

In dat geval zouden de operationele kosten lager zijn en rolt er een andere prijs uit.

Je kan nu argumenteren, dat de provider dan maar die 3 zenders op een transponder moet zetten, maar ga ervan uit dat jou keuze niet de keuze van de meerderheid is.

 

Natuurlijk zijn er bepaalde thema zenders welke minder belangstelling zullen hebben, deze zenders wordend dan onbetaalbaar en zullen uiteindelijk verdwijnen.

 

Wat er dan overblijft, je mag drie keer raden zijn net die zenders die jij niet wilt zien, maar de pulpzenders.

Je financiert dan niet meer de zenders waar jij niet naar kijkt, maar uiteindelijk valt er niet meer te kiezen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kunnen zijn is iets anders dan zijn.

 

Als opa van een aantal kleinkinderen kijk ik geregeld mee naar hun kinderprogramma's als we babysitten maar ik heb tot dusver niet de indruk dat ik daar zelf kind van word. Sterker nog, ik begrijp niet waarom de lelijkst getekende films zo'n grote populariteit genieten (gelukkig niet bij mijn kleinkinderen).

Lol, dat je mij niet begrijpt.

 

Lees het nog 1 keer.

 

Kleine hint, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang...........

 

Waarom denk je dat ik schrijf, langer nadenken, hint hint.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...