Ga naar inhoud


Settopbox pakket geen NPO HD zenders meer?


rolandroland

Aanbevolen berichten

 

De discussie wordt mijns inziens vertroebeld door wat de NPO zou behoren te doen: ook HD uitzendingen voor iedereen toegankelijk maken (in mijn ogen althans).

het lijkt mij dat NPO { als we dat als nederlandspubliekeomroep mogen zien } doet wat het moet, programma's maken

die houden niet op

echter het komt niet via de spoorwegen bij de gewone man die ervoor betaalde

 

(ik noem spoorwegen terloops en met gegronde redenen)

 

wat heb ik aan een door mij / ons volledig betaalde omroep die ik niet kan ontvangen?

 

ik vul aan want het zou kunnen zijn dat iemand mij als woord schuw noemt:

elke provider en ook elk digitaal video broadcast systeem dat wij nederlanders gebruiken moet NPO als FTA doorgeven en niet als koppelverkoop aan de netwerken

dat moet je gewoon eisen, daar betaal je voor...

 

ik zelve kijk niet zo veel NL of NPO, dus het zal me een rotzorg zijn

aangepast door Tonskidutch

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 148
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

wat heb ik aan een door mij / ons volledig betaalde omroep die ik niet kan ontvangen?

 

Dan zijn we het denk ik eens.

Nu de rest nog. En de NPO (of haar toezichthouder) niet te vergeten.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toezichthouders....?????

ben je nog normaal?

dat zijn WIJ als financiers, echter dat begrijpen die daarginder nog niet :cry::grin:

 

Volgens mij zijn wij de consumenten.

In termen van de mediawet  alle huishoudens in het verzorgingsgebied waarvoor de programma’s zijn bestemd 

 

Toezichthouder is het Commissariaat voor de media: http://www.cvdm.nl/regelgeving/mediawet/

En indirect natuurlijk ook de Tweede Kamer, meer specifiek de Vaste commissie voor onderwijs, cultuur en wetenschap: http://www.tweedekamer.nl/kamerleden/commissies/OCW/samenstelling.jsp

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

NPO volledig gratis doorgeven en anders gaat het bijl in de financiën

 

zet het nog maar eens op alle websites :P

 

 

En dan bedoel je neem ik aan "via een satellietschotel te ontvangen".

Is dat een mening of een afdwingbaar recht. En zo neen, waarom niet of zo je wilt, zo ja, waarom?

 

 

ik vul aan want het zou kunnen zijn dat iemand mij als woord schuw noemt:

elke provider en ook elk digitaal video broadcast systeem dat wij nederlanders gebruiken moet NPO als FTA doorgeven en niet als koppelverkoop aan de netwerken

 

 

Maar wellicht is die baluwe tekst je onderbouwing.

 

Dan moet ik je er helaas op wijzen dat pakket-aanbieders die een zenderaanbod via de satelliet verzorgen uitgezonderd zijn van de wettelijke verplichting de NPO zenders door te geven.

Dat ze dat om commerciéle redenen toch (tegen betaling) willen doen is hun zakelijke beslissing.

 

Wat mij weer bij mijn uitgangspunt brengt dat dit een apart onderwerp hoort te zijn:

over de NPO, niet over CD.

Daarheen kunnen dan verschillende linkjes uit het CD subtopic worden verplaatst.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

het toezicht is niet iets abstracts

dat toezicht hebben we aan onze vertegenwoordigers gedelegeerd

 

Zo die tips over het feit dat iets niet in de haak is daar bij de NPO niet al gewoon op prijs stellen, zorg er dan voor dat ze zich gedwongen voelen met je klacht aan de slag te gaan. Anders blijft toezicht hierop helaas wel iets abstracts.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het STB pakket is volledig verdwenen en niet meer te bestellen , als je zo'n pakket hebt  dan lekker aanhouden zoals ik, voor bestaande gebruikers blijft het kontract bestaan , heb het nu ik keek net 10 jaar, zal nu als ik HD wil kijken er een abonnement van € 5 euro per maand aan moeten koppelen, jammer voor die extra kosten maar nog steeds goedkoper als kabel. Ik ontvang met STB Alle Nederlandse zender +RTL VER en Net 5 sommige in HD

verder de regionale zenders en een berg Duitse zenders in HD en de rest van Europa, Fox is betaald niet via STB

 

 

Dat alles weet ik, heb al vanaf 1996 STB pakket, later aangevuld met €5.-- p.m. HD pakket.

 

Maar het gaat mij hier om: een bepaald FOX kanaal wordt aangeduid als "open" zender, dus zou dan ook evt. in STB pakket moeten zitten.

Heb alle FOX kanalen door gestruind, en alles zit op slot.

 

Dus hoe zo "open"?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

En dan bedoel je neem ik aan "via een satellietschotel te ontvangen".

Is dat een mening of een afdwingbaar recht. En zo neen, waarom niet of zo je wilt, zo ja, waarom?

geinig hè, had ik over het hoofd gezien.

 

Ja natuurlijk is dat een persoonlijke mening en geen recht... eerder dus een wens.

Net zo dat als ik een betaalde parkeerplaats heb voor vergunninghouders in Amsterdam, dat ik dan ook in Breda moet kunnen staan. ;) (betaald heb ik de vierkante meters voor stilstaan)

 

Het is natuurlijk niet voor niks dat iedereen zich erover opwindt als men zich de smaak van een rot systeem tussen tong en huig proeft.

Het is natuurlijk ook zo, dat jij helemaal geen inzicht hebt in wie wanneer wat en waarom aan die vertegenwoordigers schrijft en zo ja welke en dus nooit antwoord krijgt.

 

De kwestie kwam in het rollen toen bleek dat de officiële Nood Uitzendingen / Berichten aan de Bevolking Bij Zware Calamiteiten niet gehoord konden worden en dus hebben enkelen geschreven doch effectiever bleek de pers aandacht...

 

o ja, misschien een idee in dat verband, een petitie opstellen

aangepast door Tonskidutch

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk ook zo, dat jij helemaal geen inzicht hebt in wie wanneer wat en waarom aan die vertegenwoordigers schrijft en zo ja welke en dus nooit antwoord krijgt.

 

 

Dat is precies de reden dat ik beheer/administrators (die daarop nog niet reageerden) verzocht een NPO sub-topic aan te maken zodat de discussie over het CD aanbod (met al dan niet ook NPO) los van de discussie over de publieke omroep afzonderlijk zou kunnen blijven.

 

In een NPO topic zou dan bijv. ook een poll geplaatst kunnen worden

Dan wel een model petitie opgesteld die belanghebbenden desgewenst kunnen versturen naar de daarvoor meest in aanmerking komende adressen. Ik wil daar dan best een opzetje voor maken.

 

Ik denk overigens dat het om een recht gaat.

Een recht dat voor SD uitzendingen al is gerealiseerd door de uitzending via de NPO transponder/concessie (ga dat nu niet verwarren met het separate KPN aanbod).

Maar dat niet gerealiseerd is voor de publieke uitzendingen in HD. Die dat wat mij betreft ook via Digitenne zouden  mogen plaatsvinden als dat landelijke dekking heeft en met aanpassing van de daarvoor benodigde technische faciliteiten uit publieke middelen) en anders die via de satelliet hoort te gaan (iets wat in ieder geval landelijke dekking heeft).

Iedereen die in het buitenland woont/verblijft heeft hier formeel geen zeggenschap (of stem) maar kan uiteraard wel meeprofiteren (zoals wij in Nederland kunnen meeprofiteren van het BBC-aanbod).

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

het streven is edel om een ieder toegang te verschaffen tot NPO zenders en programma's

 

maar gegarandeerd niet op het internationale niveau voordat daar eenduidig antwoord op gegeven is en toestemming toe gegeven wordt van de uitzend gemachtigden.

 

eerder vandaag schreef ik op het forum al (hetgeen diverse mensen jarenlang hebben genegeerd) dat buiten de landsgrenzen kijken naar programma's waarvoor men niet betaald heeft volgens

a) provider abonnement

of

b ) kijk en luister bijdrage

eigenlijk grijs gebied is (ik noemde dat illegaal)

 

de zenders en zendgemachtigden hebben de rechten op hetgeen ze inhoudelijk "broadcasten"

maar toch mogen zij niet over nationale grenzen uitstralen via een satelliet om meer anonieme ontvangers te voeden dan de eigenlijke die daar voor of daar toe waren bestemd .

 

dat laatste is technisch niet mogelijk gezien de hoogfrequente straling die een satelliet per transponder op de aarde smijt

(of dvb-t{2} )

 

de licenties en internationale verdragen in Europa zijn daarin heel specifiek

ook alleen al wegens de kijk en luistergeld bijdrage van openbaar publieke zenders "per Natie" en per hoofd van de bevolking verdeeld

 

dat is een oeroude discussie

mag ik Duitsland ontvangen in Alkmaar : principieel neen, maar als die jongens de data op je schotel straalt dan doen we er niet moeilijk over

hadden ze maar anders moeten broadcasten, technisch gezien.

 

en juist die oeroude discussie krijgt nu een nieuwe draai

 

al die NPO geile gasten in het buitenland willen in de wintermaanden meekijken uit mallorgaa en instantboel

dan regel het eens officieel en internationaal

dat stond al 10 jaar geleden op de agenda

 

ik heb geen enkele draad meer met die parlementariers

aangepast door Tonskidutch

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskudutch

 

Je trekt het probleem nu veel breder dan de NPO.

Zeker in en topic dat in feite over CD gaat lijkt me dit niet de juiste plek.

Zo'n discussie lijkt me eerder besteed aan een forum over auteursrechten.

 

Los daarvan vind ik dat programma aanbieders alle auteursrechten maar voor de hele EU moeten regelen en dat elke publieke EU omroep overal in de EU FTA te zien moet zijn.. Ik vrees echter dat ik zo'n situatie niet meer zal meemaken. En vraag me bovendien af hoe groot de behoefte bij consumenten in de EU zal zijn.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen.....,

 

ik heb nog geen antwoord mogen krijgen, over welke zenders er precies in het CD STB pakket zitten.

 

Op hun site vind ik hier niets over.

 

Dat het niet meer verkrijgbaar is, daar ben ik van op de hoogte.

 

Andere STB bezitters die dit weten?

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ergens gelezen op hun site dat deze vorm van abonnement is "uitgefaceerd". Wilt u hetzelfde aanbod blijven ontvangen dan kan je uw oude kaart omruilen, voor de nieuwe oranje MediaGuard 3 kaart. Je moet dan wel een eenmalige kost van 39 euro betalen. Dan krijg je weer NL1,2 en 3 in HD , althans zoals ik het begrijp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...