Ga naar inhoud


Settopbox pakket geen NPO HD zenders meer?


rolandroland

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Distributie kosten blijven gelijk maar als je begrijpt wat ik bedoel... ik begrijp wat je bedoeld.

 

Nou, zo ongeveer dan denk ik.

:sleep:

Bij het voorbeeld van de krant waarvan jij slechts een bepaald aantal katernen wilt ontvangen zullen de distributie kosten wel degelijk stijgen.

De krantenjongen krijgt in plaats van een grote stapel rond te brengen kranten meerdere stapeltjes met verschillende edities.

Afgezien van het feit dat zijn krantentas daarop niet is ingericht moet hij nu afhankelijk van het adres een bepaalde krant uit zijn tas vissen en bezorgen.

Ook het transport van de drukkerij naar een wijk wordt voor al die verschillende versies arbeids-intensiever.

Je zult dus duidelijk meer distributiekosten gaan maken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 148
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je zou het ook kunnen treffen en 3 programma's kunnen kiezen welke op een transponder gehuisvest zijn,

In dat geval zouden de operationele kosten lager zijn en rolt er een andere prijs uit.

Je kan nu argumenteren, dat de provider dan maar die 3 zenders op een transponder moet zetten, maar ga ervan uit dat jou keuze niet de keuze van de meerderheid is.

 

Dat laatste stelde ik dacht ik al een maand of vier geleden voor. NPO1-2-3 op één transponder met NPOSAT als (nieuwe) provider. Misschien kan BVN er bij om de kosten te delen/drukken. Gezien de discussie hier over het verdwijnen van FTV NPO lijkt me daar wel een meerderheid voor te vinden. Dan nog een transpondertje voor een aantal digitale themakanalen (al dan niet met bijbetaling) en regionale zenders (die er toch al zitten). Als de NPO het in eigen hand houdt lijkt spreiding van haar programma's over meerdere transponders niet nodig. Het hele en veel grotere BBC aanbod zit dacht ik maar op een transponder of zeven op Astra 2. MET BBC1-2-3 HD op één en dezelfde transponder (10847 V 23000),.

Maar het zou mij niets verbazen als de NPO zich al zodanig contractueel heeft verstrengeld met Canal Digitaal (en via NL ziet met de nodige commerciëlen?) dat deze optie niet meer mogelijk is zonder contractbreuk door de NPO.

 

 

Zoiets zou de Nederlandse publieke omroep ook kunnen (in mijn optiek: moeten) doen voor haar drie hoofdzenders en alle themazenders die op kosten van de belastingbetaler worden geproduceerd. Daar zouden de regionale zenders en Buitenlandse Zaken (met BVN) zich bij kunnen aansluiten. Eventueel is er verder te koppelen met aparte (thema)pakketten (zoals bij Fransat ook mogelijk is).

Maar daarmee draai je het huidige systeem dus om: niet Canal Digitaal is hoofdprovider (met Ned 1-2-3 in de bijwagen) die de kosten voor haar volledige pakket in rekening brengt, maar bijv. de NPO wordt zelf provider NPOSAT (?) (met een eenmalige smart card naar Oostenrijks, Italiaans, Zwitsers of Frans model). Degenen die de commerciëlen er bij willen gaan daar dan apart voor betalen.

 
aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er is een besluit door de volksvertegenwoordiging getroffen, die het budget van de omroepen verlaagt.

Verder is bepaald dat fta distributie via Digitenne loopt.

Canaldigtaal moet vanaf 1 augustus voor het signaal betalen, in plaats van een doorgifte vergoeding van de omroep te krijgen.

Zij berekenen die koste door aan de satelliet kijker.

 

Trek je eigen conclusie voor wat betreft de haalbaarheid van je idee,

De omroep gaat volgens mij geen cent in satelliet distributie steken, of je moet voldoende hebben aan BVN, die zenden tenslotte het beste van de 3 publieke omroepen uit en dan krijg je het beste van Vlaanderen er voor niets bij.

 

NPOSAT gaat er echt niet komen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kinder en of jeugd programma's op NPO??? :blink:

 

denk dat je naar de verkeerde zenders kijkt. <_<

 

i.g. Poep man :D

 

 

Wellicht wilt u wat inhoudelijke m.b.t het onderwerp van dit topic reageren?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik zit met mijn 8 jaar oude setopbox pakket zonder de Ned.HD zenders, hoe zit het nu, ik hoop dat jullie me kunnen bijpraten.

Klopt het dat de Nederlandse SD zenders eind van het jaar gaan verdwijnen ? Ze dwingen je zo om het HD pakket te nemen en dan verdwijnt het goedkoop sateliet kijken , ik heb geen zin om een duur pakket te nemen wat kwa prijs gelijk ligt aan kabeltv.

 

Ik zit zelf te denken om een combi digitenne te maken voor de ned. zenders samen met de schotel of de hele boel eruit en terug naar de kabel, ik weet het even niet meer.

SAB Unix F+ Solo

Philips schotel & Duo LNB

Sharp Aquos Led TV LE630

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand, zelf Canal Digitaal kan je vertellen wanneer de Nederlandse SD zenders verdwijnen dus die vraag moet onbeantwoord blijven.

En ja, het goedkope kijken naar de commerciële Nederlandse CD zenders via satelliet is m.i.v. 1 november verleden tijd want je zult dan vanaf die datum minimaal € 15,95 p/m moeten betalen om verder te willen kijken maar dan in HD.

Ik denk dat je voor dit bedrag nog geen kabel TV kunt nemen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kun je daar alleen aanspraak op maken als je een van de geselecteerde gebruikers bent die hieromtrent een brief van CD hebben ontvangen.

Om op die aanbieding in te kunnen loggen moet je over de inloggegevens beschikken zoals vermeld in de brief.

Dus als cameraman een brief heeft ontvangen zou het misschien mogelijk zijn.

 

Ik heb mij als test met mijn gegevens ingelogd en dan krijg ik een foutmelding 'De opgegeven smartcard/postcode combinatie is onjuist' terwijl de ingetoetste gegevens toch echt wel correct zijn.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit zelf te denken om een combi digitenne te maken voor de ned. zenders samen met de schotel of de hele boel eruit en terug naar de kabel, ik weet het even niet meer.

 

 

Daar zit ik ook over te denken.

In combinatie met veel klagen bij/over de NPO die op kosten van de belastingbetaler wel HD programma's maakt maar zich volgens mij onttrekt aan haar verplichting deze ook voor iedereen gratis beschikbaar uit te zenden.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit laatste is onjuist, NPO ontrekt zich daar niet aan want de SD versies van de NPO zenders worden nog steeds door Digitenne gratis aan iedereen verstrekt.

NPO heeft geen verplichting om die in HD of via CD te verstrekken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit laatste is onjuist, NPO ontrekt zich daar niet aan want de SD versies van de NPO zenders worden nog steeds door Digitenne gratis aan iedereen verstrekt.

NPO heeft geen verplichting om die in HD of via CD te verstrekken.

 

Heb je een bron dat de publieke zenders niet gratis in HD aangeboden hoeven te worden.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien was het al bekent maar deel het toch even net kontact gehad met CD, en je kunt als je een oud setopbox pakket hebt een HD pakket voor € 5 per maand erbij nemen , het voordeel is dat je alle Nederlanse zenders in  HD krijgt dus Ned123 en RTL etc.

Misschien toch nog een goedkope optie.

aangepast door cameraman

SAB Unix F+ Solo

Philips schotel & Duo LNB

Sharp Aquos Led TV LE630

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slaat dat nu op.? Klets geen poep man zegt mijn kleinkind die hier ook leest.

 

Johan45,

kun je het voor ons nog eens samenvatten,

want langzaam wordt het erg onduidelijk in plaats van steeds duidelijker te worden (zou je wel verwachten als er zo veel reacties komen)

 

NPO zenders (door ons betaald) kunnen we niet in HD kwaliteit meer ontvangen mits we meer gaan betalen en het zogenaamd HD pakket abonneren op dvb-s2 van CanalDIGITAAL

CanalDIGITAAL de netbeheerder wil dus meer geld vangen voor het doorgeven

NPO zenders in SD blijven ons ter beschikking zolang er nog transponders daarvoor per contract gehuurd zijn op 19,2Oost

maar

of het nu SD of HD is NPO is openbaar publiek en dus (door ons betaald) gratis maar niet te ontvangen zonder koppelverkoop???

 

is dat zo'n beetje de strekking 73 berichten (naast wat boze en doch begrijpelijke reacties)

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een bron dat de publieke zenders niet gratis in HD aangeboden hoeven te worden.

 

Volgens mij is het niet nodig om dit aan te tonen want in de Mediawet is nooit over gesproken in welke uitzendvorm de zenders gratis moeten worden weergegeven.

Ik weet niet of onderstaande citaat de meest actuele is maar daar staat het volgende:

 

2. In de taakopdracht van de publieke omroep blijft opgenomen dat hij de drie algemene televisiekanalen en de vijf radiokanalen via de ether verspreidt zonder dat de kijkers en luisteraars extra kosten hoeven te maken voor ontvangst. Bij de omschakeling van analoge naar digitale ethertelevisie eind 2006 is hiervoor een speciale voorziening getroffen. Kijkers dienen na de omschakeling eenmalig een settop box aan te schaffen, maar betalen voor de ontvangst van de drie publieke televisiekanalen en de regionale omroep geen abonnementskosten2.

[unquote]

 

Bron https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-31356-3.html onder punt 3.4

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...