Ga naar inhoud


Settopbox pakket geen NPO HD zenders meer?


rolandroland

Aanbevolen berichten

Wie weet waar ik de site van CD kan vinden, die gaat over het STB pakket.

 

Heb alles van CD afgestruind, vind allerlei pakketten, maar net STB niet.

 

Ik zelf heb dit pakket en weet dat je er nu niet meer aan kan komen.

 

Ben alleen benieuwd welke zenders er inzitten.

 

Er wordt hier ergens over FOX gesproken, zou een "open" zender zijn, maar bij mij zitten al de FOX zenders op slot.

 

Voor de rest hoop ik dat STB blijft, i.c.m. €5.-- HD pakket heb ik genoeg, voor de rest kijk ik toch alleen buitenlandse zenders.

 

Jammer dat je, in elk abo,. die commerciële pulpzenders in je strot geduwd krijgt.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 148
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wie weet waar ik de site van CD kan vinden, die gaat over het STB pakket.

 

Heb alles van CD afgestruind, vind allerlei pakketten, maar net STB niet.

 

Ik zelf heb dit pakket en weet dat je er nu niet meer aan kan komen.

 

Ben alleen benieuwd welke zenders er inzitten.

 

Er wordt hier ergens over FOX gesproken, zou een "open" zender zijn, maar bij mij zitten al de FOX zenders op slot.

 

Voor de rest hoop ik dat STB blijft, i.c.m. €5.-- HD pakket heb ik genoeg, voor de rest kijk ik toch alleen buitenlandse zenders.

 

Jammer dat je, in elk abo,. die commerciële pulpzenders in je strot geduwd krijgt.

 

 

Het STB pakket is volledig verdwenen en niet meer te bestellen , als je zo'n pakket hebt  dan lekker aanhouden zoals ik, voor bestaande gebruikers blijft het kontract bestaan , heb het nu ik keek net 10 jaar, zal nu als ik HD wil kijken er een abonnement van € 5 euro per maand aan moeten koppelen, jammer voor die extra kosten maar nog steeds goedkoper als kabel. Ik ontvang met STB Alle Nederlandse zender +RTL VER en Net 5 sommige in HD

verder de regionale zenders en een berg Duitse zenders in HD en de rest van Europa, Fox is betaald niet via STB

aangepast door cameraman

SAB Unix F+ Solo

Philips schotel & Duo LNB

Sharp Aquos Led TV LE630

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat dus niet expliciet vermeld dat het SD of HD moet zijn. Beide mag dan.

Nu HD de standaard is geworden en na 2016 de overeenkomst afloopt met Digitenne kan er bekeken

worden of HD ook niet de standaard moet worden voor vrije doorgifte van de publieke zenders.

aha, DVB-T

dat kunnen heel veel nieuwe led/Lcd TVs ontvangen

en anders is een DVB-T receivertje met eenmalige aanschaf van ongeveer 30 euro ook in orde

/12= 2,5 euro/mnd 1e jaar

of

/24=1,25 euro/mnd 2 jaar (2016 nieuwe peiling)

is goedkoper dan 5euro/mnd voor een HD pakket bij CanalDIGITAAL

aangepast door Tonskidutch

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat dus niet expliciet vermeld dat het SD of HD moet zijn. Beide mag dan.

Nu HD de standaard is geworden en na 2016 de overeenkomst afloopt met Digitenne kan er bekeken

worden of HD ook niet de standaard moet worden voor vrije doorgifte van de publieke zenders.

 

Uit deze optiek bekeken heb je natuurlijk ook weer gelijk maar goed, dat zien we dan wel eventueel in 2017.

 

... als je zo'n (STB) pakket hebt  dan lekker aanhouden zoals ik, voor bestaande gebruikers blijft het kontract bestaan ...

 

Dat vraag ik me af want voor zo ver ik het nu hier en daar in de vele hieraan gerelateerde topics gelezen heb zal iedereen die op 1 november 2014 nog in het bezit is van een STB pakket een voorstel krijgen om een standaard Basis pakket voor € 15,95 p/m af te sluiten.

Daar zitten de basis zender dan wel in HD.

Tegen een maandbedrag van € 17,95 krijg het BasiHD pakket met daarin een uitgebreider HD zender aanbod.

Wil je daar niet op ingaan dan is opzeggen het enige alternatief.

 

Zo heb ik het althans begrepen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

CanalDigitaal heeft laten weten dat er op korte termijn geen plannen zijn om SD uit te schakelen.

Natuurlijk kan het zo zijn dat er per 1 oktober een aanbieding komt voor de STB abonnementen.

Maar dat is niets bijzonders, dat heet marketing, oftewel men probeert je een duurder abonnement door de strot te duwen...

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor het STB pakket blijft gewoon is een kontract het wordt alleen steeds meer uitgekleed, zeker wanner SD kanalen gaan verdwijnen. Ik denk dat ik voor een jaartje het €5 pakketje neem en de ontwikkelingen in de gaten hou van DVB-T HD in de toekomst.

Ik ga zeker geen € 17,95 betalen , dit ben ik ook bij Ziggo kwijt (Alleen TV) en dan hoef je geen tuner en schotel te kopen.

SAB Unix F+ Solo

Philips schotel & Duo LNB

Sharp Aquos Led TV LE630

Link naar reactie
Delen op andere sites

tweety,

het is veel eenvoudiger:

 

1 ) NPO gratis (eenmalig een kaart kopen en registreren) zo doen de Oostenrijkers dat ook

2 ) gratis overige nederlandse / nederlandstalige zenders

3 ) gratis nederlandse / nederlandstalige commerciële zenders Rtlllllllllll en Sbsssssssssssssjes die hun broek ophouden door de reclame

 

en dan pas start het abonneren op paytv wegens rechten en internationale licenties

 

4 ) entertainment docu en series

5 ) film en of sport van het laatste, van het nieuwste, van het beste, met eventueel on Demand EN ZONDER RECLAME

6 etc etc...

7 ) niet te vergeten een perfect Radio aanbodt

 

SD of HD interesseert over een jaar of twee jaar niemand meer.

 

Dan wordt het nieuwe topic Ultra HD en waar zijn m'n 3D zenders / waarom hoor ik enkel PCM in Plaats van dolby digital

Moet je daar extra voor betalen?

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor het STB pakket blijft gewoon is een kontract, Nou het zou mij benieuwen, we wachten af tot begin oktober

 

Ik ga zeker geen € 17,95 betalen , dit ben ik ook bij Ziggo kwijt (Alleen TV) en dan hoef je geen tuner en schotel te kopen.

 

Voor € 15,95 heb je al een HD pakket en ik weet niet wat Ziggo daarvoor vraagt

 

 

...en zo gaan we maar weer door met gissen

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Nee hoor het STB pakket blijft gewoon is een kontract, Nou het zou mij benieuwen, we wachten af tot begin oktober

 

Ik ga zeker geen € 17,95 betalen , dit ben ik ook bij Ziggo kwijt (Alleen TV) en dan hoef je geen tuner en schotel te kopen.

 

Voor € 15,95 heb je al een HD pakket en ik weet niet wat Ziggo daarvoor vraagt

 

Ziggo € 17,75  en UPC € 18,70 en volgens de Site van CD € 17,95 Basis HD

SAB Unix F+ Solo

Philips schotel & Duo LNB

Sharp Aquos Led TV LE630

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht is het een idee als beheer of een administrator in het Satelliet TV topic een apart sub-forum opent voor de NPO.

 

Zo kunnen we de discussie scheiden over

-- hetgeen de NPO  als landelijke publieke media-instelling al dan niet zelf zou behoren te regelen

en over

-- hetgeen Canal Digitaal als commerciële pakketaanbieder doet of niet doet.

 

Want zoals het nu gaat loopt het erg door elkaar heen. Zowel qua informatie als argumenten.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

zo als het nu is, lijkt mij PRIMAah!

 

sinds eind April is er een extreme toename van ontevreden klanten die zich melden op dit forum en of het nu dit of dat betreft

canalDIGITAAL doet wat ze wil...

 

het toont gewoon aan dat mensen, gebruikers en klanten zo zeer in hun vermeende rechten gecorrumpeerd worden dat het tijd wordt voor andere acties...

overal verkonden dat we belazerd zijn geworden, mits het forum dat toelaat.

 

wil je argumenten separeren, dan probeer maar eens je antwoord te formuleren op de topic titel van topic starter #1

 

Settopbox pakket geen NPO HD zenders meer?

 

heb je nog woorden?

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

zo als het nu is, lijkt mij PRIMAah!

...

 

wil je argumenten separeren, dan probeer maar eens je antwoord te formuleren op de topic titel van topic starter #1 
Settopbox pakket geen NPO HD zenders meer?

 

heb je nog woorden?

 

Dat lijkt mij niet zo moeilijk te beantwoorden.

 

CD en NPO zijn verschillende organisaties met elk een eigen belang. Belangen die soms parallel kunnen lopen en dan verwarring veroorzaken over de vraag wie nu precies voor wat moet zorgen.

 

Bij CD regeert de vrije markt. In principe kan CD daarom doen wat het wil. Klanten hebben minder mogelijkheden. Die kunnen zich slechts in hun lot schikken en de vraagprijs betalen. Of weglopen.

 

De discussie wordt mijns inziens vertroebeld door wat de NPO zou behoren te doen: ook HD uitzendingen voor iedereen toegankelijk maken (in mijn ogen althans).
Als dat (nog) niet kan via aardse zenders dan lijkt de satelliet een relatief eenvoudige tussenoplossing waar iedereen vrede mee kan hebben (dat was tenslotte zoals het ging vóór 1 augustus 2014).

Maar deze discussie wordt weer vertroebeld doordat een en ander tot 1 augustus jl altijd via CD werd afgewikkeld (net zoals bij Digitenne het NPO aanbod verward wordt met het KPN aanbod) en de NPO is gaan denken dat er voor haar geen verplichting bestaat. M.b.t. satelliet-uitzendingen klopt dat, maar niet m.b.t. het voor de verspreiding van het programma-aanbod moeten benutten van technieken die het test stadium voorbij zijn.


 

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...