Ga naar inhoud


Settopbox pakket geen NPO HD zenders meer?


rolandroland

Aanbevolen berichten

Bij mij zijn de NPO zenders in HD geblokkeerd. Ik heb alleen nog de SD zenders. Volgens mij is het beter dat Canal Digitaal de SD zenders uitschakeld en iedereen overgaat naar HD? Nu kost dit extra capaciteit, de regionale omroepen zijn immers ook alleen te zien via een HD ontvanger.

 

Ik heb geen HD zenders meer maar ik vind de kwaliteit niet zoveel beter dat ik ervoor ga kiezen om hiervoor extra ga betalen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 148
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Een betere communicatie zou misschien beter zijn.

Mocht CD nu melden,dat bvb alle sd zenders er uitgaan eind dit jaar,dan heeft iedereen voldoende de tijd om over te schakelen indien ze willen.

In spanje heb je er nog veel die in sd kijken,maar toch zullen deze toch ook eens de overstap moeten maken.

En dan ga ik mee,dat de hd kijkers niet moeten boeten voor degene die niet overschakelen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

@RolandRoland

 

Je schrijft dat je geen HD zenders meer hebt.

Heb je ook geen Veronica HD meer?

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is een keuze die je maakt, maar verwacht niet dat de andere abonnees dat voor je gaan betalen.

Toen er net HD uitzendingen waren, moesten de weinige kijkers in de buidel tasten voor een transponder zodat ze Hd konden kijken.

Die 5 euro is er nooit afgegaan.

Nu de SD kijkers in de minderheid zijn zou het gerechtvaardigd zijn wanneer de 5 euro er bij de HD kijkers afgaat en bij de Sd kijkers bijkomt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie zegt dat de sd kijkers in de minderheid zijn? Ik voor mij denk van niet. Anders hadden ze allang de sd zenders van de satelliet eraf gehaald. Persoonlijk denk ik dat de aanwas van nieuwe klanten bij CD stokt. Er zijn nu goede alternatieven voor handen. Om satelliet tv te kunnen bekijken moet je aardig investeren. Gezien de kosten/baten verhouding zou ik nu niet meer voor satelliet tv kiezen ( probeer op te zeggen bij CD maar vrees dat er een aangetekende brief aan te pas gaat komen tussen haakjes ).

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

RTL 8 en Veronica zijn al alleen in HD te ontvangen, ik heb geen golf van protest kunnen waarnemen toen de SD versie uit de lucht ging.

Afgaande op dit gegeven mag je ervan uitgaan dat het aantal SD kijkers tanende is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien zijn het geen populaire zenders? IK heb zelf nooit RTL 8 kunnen kijken en gezien de kijkcijfers denk ik ook niet dat ik veel mis. Maar ik snap niet dat CD dan niet gewoon de rest ook uitschakelt...Bespaart toch het een en ander of zou er een andere reden achter zitten? Misschien dat het aantal klanten van CD tanende is en ze de rest graag binnen boort willen houden? Heb hier ook al gelezen dat opzeggen lastiger wordt gemaakt en ook dat er de nodige 'aanbiedingen' zijn voor de opzeggers.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga niet mee  met hd. Heb nu een sd ontvanger en vind het goed zo. Nu hd straks 4k? Kan je weer je apparatuur vervangen over een paar jaar. Nee dank je.

Ouderdomsverschijnsel? Hoe vaak ik dat mensen heb horen zeggen. Voor mij geen smartphone, voor mij geen internet of email....Uiteindelijk ga je toch mee. Nu kun je al de helft van het nl aanbod meer ontvangen, en in de toekomst wordt dat nog minder.

Bovendien gaat dat toch in tegen het karakter van de gemiddelde satellietkijker? Die wil toch altijd iets nieuws uitproberen en zich niet commiteren aan de gevestigde orde??

Link naar reactie
Delen op andere sites

vincent1971 schrijft:
"Persoonlijk denk ik dat de aanwas van nieuwe klanten bij CD stokt. Er zijn nu goede alternatieven voor handen."

Jij hebt zeker nog steeds niet in de gaten dat het merendeel van de CanalDigitaal klanten in het buitenland woont. Daar heb je geen alternatieven.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...