Ga naar inhoud


Iphone 4s softwarematig opschonen,ruimte vrijmaken,hoe?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

ik heb een tijdje een iphone 4S in gebruik,een 8Gb exemplaar.

Helaas,door het veelvuldig gebruik van apps,kom ik een beetje in geheugen nood,zie bijlage.

Maar ik zie dat diverse programma's zoals bvb spotify,dropbox,Qmusic (van mijn NAS) en andere apps,buiten hun app grootte,ook aangeeft,hoeveel die gebruikt in documenten e.d.

Bij een android toestel,kon ik gedownloade zaken,verwijderen,in bestandsbeheer,vergelijkbaar met windows verkenner in windows.

Maar hoezeer ik zoek,bij instellingen van mijn iphone,vind ik nergens terug,waar en hoe ik overtollige data verwijder,om ruimte te besparen.

Is dit überhaupt wel mogelijk,om overtollige data van een iphone te verwijderen? of niet?

Of kan ik een (gratis) app downloaden,om die opdracht te doen.

Een jailbreak,doe ik liever niet,omdat app's die ik gebruik,dan niet meer werken.

Wie kan mij info geven daarover?

post-40019-0-08557200-1408471327.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gaat ook niet echt.. Enige oplossing (zoals altijd bij Apple) is het gebruiken van iTunes op de PC. Daar wordt je data gesynchroniseerd en daar kun je ongewenste zooi verwijderen. Na een synchronisatie is dat dan verdwenen.. Web pagina's en Cookies kun je wel via de iPhone direct verwijderen.. Verder gebruik ik de App 'System' om de cache te wissen.. Scheelt na een dag de helft aan vrij geheugen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt,zal ik eens proberen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je eens een preciezere naam geven aub?

Op de zoekterm system,kom ik diverse zaken tegen,maar niet echt een app,om die schoon te maken.Of het zou moeten zijn,dat die app regiogebonden is en maar beschikbaar is in bepaalde landen/regio's.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijkomende vraag:

ik heb mijn iphone met itunes gesyncroniseerd,en zag alle apps staan,zie bijlage.

Helaas,kon ik enkel kiezen om de app volledig te verwijderen,maar helaas is dit niet mijn bedoeling.

Mijn bedoeling is,om de overtollige data te verwijderen indien mogelijk.zie bijlage bij starters vraag.

post-40019-0-19500300-1408550926.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal even zoeken naar de app.Ik heb helaas niet gevonden,hoe je met itunes overtollige data kan verwijderen.

Maar ja,ik ben nog maar prille beginner,en moet nog veel leren.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het betreffende programma denk ik gevonden,maar ik vind niet hoe je die kan opschonen.Ik zie wel dat er een betaalde versie is.Ik heb een bijlage gestuurd,is het via die weg dat ik moet gaan?

Ik vind het niet.

Kan iemand misschien uitleggen,hoe ik opruim in itunes aub?ik vind het niet.

post-40019-0-18538500-1408560835_thumb.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ruimte die bij mij dropbox op de 4s in beslag nam was op een gegeven moment 601mb. Voor een cloud progje met een installatieruimte benodigd van 49mb, rijkelijk veel. Ik heb gedeinstalleerd, herstarten en weer via de AppStore opnieuwd geïnstalleerd en het probleem was even opgelost. Ik had 550mb meer geheugenruimte.

Clarc-tech HD/Max225Combo/T55 met 28e-23.5e-19.2e-16e-13e-9e-7e-4.8e-1w-5w-8w-12.5w, Triax 64 voor 30w en ?? 60 voor 36e-33e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een betaalde versie is,gewoon het programma en toebehorende verwijderen,daarna effe aan itunes hangen en je heb weer een clean app  ;)

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral bij streaming apps moet je in de instellingen kijken of ze geen offline buffer hebben. Die kan enkele honderden MB zijn en vaak kun je het instellen. Verder kun je onder het kopje gebruik in de instellingen precies zien hoeveel elke app met de bijbehorende data in gebruik neemt. Je zult keuze's moeten maken en kritisch durven te zijn. App's die je al in maanden niet meer gebruikt hebt kunnen er waarschijnlijk zo weer van af.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...