Ga naar inhoud


[Enigma 2] Het grote OpenATV topic!


Michel

Aanbevolen berichten

Op de XP1000 werkt OpenATV 5.1 niet 100%. Weet niet of het komt door de opwaardering van de bootloader naar 600Mhz, maar deze verhalen doen inmiddels wel de ronde op het OpenATV forum. Symptoom: opstarten blijft hangen met het XP1000 logo. Vaak na keer op keer AAN/UIT schakelaar boot hij door. Opstarten met om het even welk USB apparaat in de box blokkeert de opstart. Al bij OpenATV aangekaard, maar nog geen zinnig antwoord.

 

Gebruikers melden gelijke problemen op de XP1000 en ET boxen waar het allemaal gaat om aangepaste bootloaders. In originele toestand geen enkel probleem, bij 601 en 751Mhz loopt de boot vast.

 

Lijkt erop dat OpenATV 5.1 een aantal bits uit de aangepaste bootloader verkeerd interpreteerd, maar dat is in onderzoek..

 

Vooralsnog dus even terug naar OpenATV 4.2 op de XP1000. Werkte sowieso ook prima... Op mijn Dreamboxen geen enkel probleem met de nieuwe OpenATV 5.1

 

Extra Info: in OpenATV 5.1 staat de Samba niet geïnstalleerd. Dat moet dus even handmatig na geïnstalleerd worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo allemaal,

 

Vandaag open ATV op mijn DM820HD gezet, ziet er TOP! uit...maar......

Ik heb CCCAM 2.2.1 erop gezet, maar helaas werkt mijn kaartje niet...

 

Als ik een C lijn van een kennis erin zet werkt het wel, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling ;)

 

Heeft iemand tips ??

 

UPDATE: inmiddels CCAM 2.3.0 erin gezet en nu werkt de kaartlezer wel.... :P

aangepast door PhantomTronics
Link naar reactie
Delen op andere sites

OpenATV heeft wegens de Duitse wetgeving geen Softcam support.. Dus NIET in de OpenATV feeds... Even trucje doem

 

Blauwe knop... Plugins... Plugin Filter

 

http://secrect.mynonpublic.com/mipseltoevoegen

Openpli op 'Ja'

Kernel op 'Ja'

 

Niet vergeten op opslaan te duwen!! Groene knop.. Doosje laten herstarten en via plugins laden zie je nu plots de subgroep SoftCAM.. Daar laad je de laatste OSCam.. Ik heb nu 10940 geloof ik....

gedaan zoals jij zij en werkt toppie

 

zeer bedankt hier voor :)  :P  :lol:

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 3 weken later...
  • 4 weken later...

Helemaal nieuw dit voor mij. Maar heb dit nu op mijn Vu+Ultimo gezet en moet zeggen dat ik het ontarm. Er zijn wat +en en -en maar vooral veel +++en. Wat mij met Open pli niet meer beviel is dat o.a de epg niet meer als de zender epg in beeld kwam met 1 druk op de knop en nog wel wat meer. Kreeg de indruk dat de makers hun knutsels steeds meer opdrongengen als standaard. Zie nu dat dit hier de keuze aan de kant van de kijker voorop staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij wijze van test op de maxdigital xp1000 ook overgegaan naar openatv :

 

+ punten : beeld beter met zelfde instellingen als bij openpli

 

 

- punten : softcam niet in feed dus moet er wat extra gebeuren om deze werkend te krijgen.

Mounts niet direct zichtbaar in media player (Staan wel zichtbaar in /net dus als je het opstartpunt van de mediaplayer zet

werkt dit iets makkelijker

aangepast door wolverine

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

OpenATV is naar mijn mening ook een zeer goed image, enige nadeel vind ik dat als er problemen zijn dat je geen enkele support krijgt...

 

In mijn geval werkt mijn canal digitaal ci module niet onder ATV, heb dit netjes gemeld, zowel op het forum als privé, maar krijg er weinig zinnigs op terug.

Zo lees ik ook meerdere mensen op het forum die ci problemen hebben en totaal geen reacties krijgen!

 

Dit vind ik dan ook echt een grote minpunt, verder zijn de images super!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de support van OpenATV ook iets minder als bij Openpli. Vooral zaken waarvan OpenATV weet dat het niet of gebrekkig werkt wordt gewoon maar geen antwoord meer gegeven. Het CI probleem is bij OpenATV al heel lang bekend en ook een probleem bij bijna alle boxen die CI ondersteunen. Denk dat het ze niet echt meer interesseerd en er gewoon geen moeite meer in willen steken.. Zo in de trand van: gepasseerd station..

 

Nota bene:

 

Met de komst van CI+ met name vanwege de Germanese oorsprong is er de laatste tijd voor deze modules 'plots' wel weer een actieve support!! Zo is OpenATV bij selecte boxen ook in staat een CI+ te gebruiken... Ze kunnen het dus wel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de support van OpenATV ook iets minder als bij Openpli. Vooral zaken waarvan OpenATV weet dat het niet of gebrekkig werkt wordt gewoon maar geen antwoord meer gegeven. Het CI probleem is bij OpenATV al heel lang bekend en ook een probleem bij bijna alle boxen die CI ondersteunen. Denk dat het ze niet echt meer interesseerd en er gewoon geen moeite meer in willen steken.. Zo in de trand van: gepasseerd station..

 

Nota bene:

 

Met de komst van CI+ met name vanwege de Germanese oorsprong is er de laatste tijd voor deze modules 'plots' wel weer een actieve support!! Zo is OpenATV bij selecte boxen ook in staat een CI+ te gebruiken... Ze kunnen het dus wel...

Welke zijn dat die Ci+ ondersteunen. Vind ik wel interessant ivm Fransat kaartje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Weet iemand hoe je in OpenATV de achtergrond taken kunt zien ? Als je bijvoorbeeld meerde bestanden kopieerde of verplaatste dan kon je bij PLI (ik dacht met de blauwe knop) zien hoe veel bestanden er nog in de wachtrij stonden. Bij OpenATV zie je als je de kopie optie gebruikt een + symbool bij het bestand (wel handig) maar het zou handig zijn als je kon zien wanneer de kopieer actie gereed is (om de USB disk te unmounten).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plaats onderstaand ipk file in de map /tmp. Vervolgens ga je via de afstandsbediening naar menu/applicaties/mediascanner/Geheugen /tmp. Kies hier de file en installeer deze.

Nu moet je de box herstarten en kan je via de blauwe knop op de afstandsbediening de juiste softcams downloaden en installeren welke je graag wilt gebruiken.

 

 

 

 

attachicon.gifenigma2-plugin-extensions-softcammanager_0.2-r0_all.rar

Is deze voor mispel boxen of kan deze ook gebruikt worden voor SH4?

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...