Ga naar inhoud


Kopieren met Ultimo naar ext. hd


Ultimo-manneke
Ga naar oplossing Opgelost door Jürgen,

Aanbevolen berichten

Mijn verkoper / installateur gebeld die meent die kopieer plug in zit er wel in.

Momenteel vind ik zowel een opdracht verplaats als kopieer.

 

Mijn "man" weet niet de naam van de plug in en raadt mij aan ale plug ins hier neer te zetten ter jullie ibformatie.

Hij zegt: daar zit zo veel gebalde kennis die raadpleeg ik zelf ook wel eens.

 

Dus de lijst van de plug ins:

Audio sync set up

Auto back up

Media scanner

Media player

OSD 3D

Open Webij

Slideshow

Software beheer

 

Ik hoop dat we nu verder komen.

Overigens ik ben erg blij en dankbaar dat jullie me helpen willen.

Wil graag wat terug doen voor dit forum door het schrijven van bijdragen maar ik kan technisch niet helpen.

Kan wel leuk verhaaltjes vetertellen over bv Azie

 

groet van het ultimo-manneke

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eerlijk gezegd kan ik het nu niet meer helemaal volgen.

Als de verkoper meent dat de juiste Plugin geïnstalleerd is dan zou het de verkoper sieren om de naam van deze Plugin te vermelden.

 

In de door jouw genoemede lijst zit in elk geval geen passende Plugin.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het is voor mij ook super verwarrend allemaal. Ik denk dat ie de ultimo zelf ook weer ergens betrekt en dat die de ultimo klaar maken naar de klant zijn wensen zoals 3 tuners. Volgens de verkoper / installateur zit het er wel op. Misschien standaard en is er geen plug in nodig?

 

Moet nu toch echt een pauze inlassen want ik moet het even laten bezinken wat nu de volgende stap de beste is.

 

Ik begrijp gewoon niet dat er geen utgebreidere handleiding is. Want hij doet kopieren.Daar ben ik momenteel al redelijk zeker van.  Maar hoe en wat weet ik niet. wat heb ik gedaan dat ie kopieert? En kan ik de opdracht geven: ALLES kopieren (ipv film na film) naar het extern geheugen. En is dan het "orgineel" op de interne disc dan ook weg.

 

Toch vind ik het een heerlijk apparaat, en ben er blij mee.

 

Als ik straks weet hoe ....

-ik naar de externe disc kan kopieen

-hoe ik kan opnemen via de tuners zodat de opname DIREKT op de externe disc wordt geschreven. (En ik dus niet hoef te kopieren)

- Wat de "radiomodus" is, hoe die te gebruiken. Want ik wil graag ook radio gaan luisteren (nooit gedaan). En dat misschien ook opnemen.

                                ........................... dan ben ik een gelukkig mens!

 

Groet!

 

Ps.

Ik heb twee mogelijkheden gevonden in de commando´s. Dat zijn:  verplaats en kopieer. Beiden zouden misschien te gebruiken zijn, of misschien een van beide, om te kopieren  !?!?!?

 

Ik krijg de indruk er zijn niet echt veel mensen die een ultimo hebben.

aangepast door Ultimo-manneke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Dit heeft totaal niets met de Ultimo te maken want of je nu een Ultimo, DUO, SOLO2 of DUO2 in gebruik hebt. de gebruikte Image, in dit geval OpenPLi bepaald de beschikbare mogelijkheden en die zijn weer afhankelijk welke Plugin's jij toepast.

 

De Radio Modus kun je aanzetten door op de Radio toets van de afstandsbediening te drukken.

Wil je weer TV kijken dan druk je weer op de TV toets, zo simpel is het.

 

Kopiëren van databestanden is niet standaard beschikbaar, dus al zou er al een handleiding bestaan dan zou die optie er zeker niet in zijn opgenomen.

Ik weet nu niet welke plugin jij nu gberuikt die het mogelijk maakt om bestanden te kopiëren.

Hoe dan ook, als jij kopiëert blijven de bestanden altijd op de bron, dus op de interne HDD beschikbaar.

Als je verplaatst verdwijnen de bestanden op de interne HDD.

 

Als jij direct op de externe HDD wilt opnemen dan moet jij een nieuwe opname locatie aanmaken en die als standaard opname locatie vastleggen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

:D

 

Dank je Jürgen.

Dit is duidelijk. Ik bedoel hoe jij het een en ander uitlegt is het mij duidelijk..

Kopieren is een tweede maken. Verplaatsen is ergens anders neerzetten, dus je hebt nog altijd slechts een.

Daar moet ik goed op letten, niet dat ik straks alles kwijt ben op de een of andere manier.

 

Die radio modus lijkt ook simpel, zal dat uitproberen.

 

Ik meld mij weer als ik nieuwe evaringen heb.

 

 

:grin: :grin: :grin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer een stapje verder,  de radio "doet" het.

 

Weet iemand of je bij kopieren of bij verplaatsen een opdracht kan geven: alles in een keer (wat op die interne hd staat). Of moe tje ieder opgenomen programma appart een opdracht voor geven.

 

Ik heb de indruk dat kopieren en verplaatsen net zo lang duurt als dat je de opname zou bekijken. Klopt dat (bij beide) of kan ik dat vesnellen, cq kan dit kopieren of verplaatsen sneller.

 

Is er (naam graag) een plug in (software) die ik zou kunnen nemen die sneller of gebruiksvriendelijker werkt. Welke kan iemand mij eventueel aanraden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb snel eens Google gebruikt en kwam daar een plug-in filebrowser tegen die je misschien zou kunnen helpen.

 

Heb je geen laptop waar je je ultimo mee kunt bereiken?

 

Dan kan je de bestanden misschien zo allemaal kopiëren?

aangepast door wolverine

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand of je bij kopieren of bij verplaatsen een opdracht kan geven: alles in een keer (wat op die interne hd staat). Of moe tje ieder opgenomen programma appart een opdracht voor geven.

 
Zo lang jij ons niet verteld welke Plugin jij voor het kopieren / verplaatsten op dit moment gebruikt (geïnstalleerd) hebt zal niemand deze vraag kunnen beantwoorden.
Kijk eens in de Plugin Browser welke Plugin's geïnstalleerd zijn want daar moet die bij staan.
 

Ik heb de indruk dat kopieren en verplaatsen net zo lang duurt als dat je de opname zou bekijken. Klopt dat (bij beide) of kan ik dat vesnellen, cq kan dit kopieren of verplaatsen sneller.

 

Dat zal weinig of geen verschil maken en dit duurt ook altijd heel lang.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betekent: converteer het bestandssysteem van extern 3 naar:

 

de opties zijn dan bij mij:

Ata ST1000  1000 gb (denk intern geheugen)

Intenso external Usb 3.0 2000gb

 

Heeft dit iets met het kopieren te maken?

 

Ik zal nu even heel voorzichtig zijn met wat je nu doet.

Als ik deze melding probeer te interpreteren dan staat daar dat het bestandssysteem (wat daar ook even mee bedoeld wordt) geconverteerd wordt, dus omgezet naar iets anders.

Dit zou dan worden uitgevoerd vanaf een extern opslagmedium nummer 3 naar één van de onderstaande mogelijkheden:

 

Een interne HDD met een opslag van 1 Tb

Een externe USB 3.0 HDD met een opslag van 2Tb

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een laptop met internet.

Het internet komt binnen via de telefoonlijn.(Tele 2) Dan is er een modem, dat met een snoer / kabel op mijn laptop is aangesloten (er in geklikt, met zo een flexibel dingetje dat je dan even naar onder moet drukken)

 

Dit heeft totaal niets met de Ultimo te maken want of je nu een Ultimo, DUO, SOLO2 of DUO2 in gebruik hebt. de gebruikte Image, in dit geval OpenPLi bepaald de beschikbare mogelijkheden en die zijn weer afhankelijk welke Plugin's jij toepast.

 

De Radio Modus ........................................................................................................

 

Als jij direct op de externe HDD wilt opnemen dan moet jij een nieuwe opname locatie aanmaken en die als standaard opname locatie vastleggen.

 

Het gaat hier om de laatste zin van het citaat.

Zit ik op de goede weg?

 

En welke stappem moet ik volgen?

 

 

 

Ik ga naar opname locaties

 - opties: standaard opname locaties hdd/movie

               opname locatie timer opnames = standaard opname locatie

                opname locatie directe opnames = standaard opname locatie

                  opname locatie timeshift opnames = media hdd

 

Als ik de eerste optie neem dan krijg ik:

       standaard opname hdd movie

                        bovengelegen map

                        Trash

 

En iets lager: markeerpunten: hdd movie

 

en dan     Annuleren        Bevestigen        Wis markeerpunt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal nu even heel voorzichtig zijn met wat je nu doet.

Als ik deze melding probeer te interpreteren dan staat daar dat het bestandssysteem (wat daar ook even mee bedoeld wordt) geconverteerd wordt, dus omgezet naar iets anders.

Dit zou dan worden uitgevoerd vanaf een extern opslagmedium nummer 3 naar één van de onderstaande mogelijkheden:

 

Een interne HDD met een opslag van 1 Tb

Een externe USB 3.0 HDD met een opslag van 2Tb

 

 

Ja, den k dat ik dit maar even helemaal vergeet.

Dank voor de waarschuwing!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ultimo ook aangesloten op Internet?

 

Neen, helaas. Moet controleren of de ultimo ook deze aansluiting / ingang heeft en dan zal ik een lange(re) kabel kopen.

Blijf erbij dat ik dit een machtig mooi apparaat vind. Ik was al helemaal in het begin toen ze uitkwamen gek op de video recorders. had een VHS en ook een Filipips recorder, waarbij je de banden aan 2 zijden kon opnemen. Plus op halve snelheid laten opnemen, Een goede VHS video band kostte toen 50 gulden, wat toen een dagloon was. Kon  je net 2 filmemn opzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...