Ga naar inhoud


Kopieren met Ultimo naar ext. hd


Ultimo-manneke
Ga naar oplossing Opgelost door Jürgen,

Aanbevolen berichten

de eerste de beste Laptop of PC met het beroemde videolan => VLC.EXE en (de browser plugin) werkt gewoon hoor.

met de bekende FSdrivers voor ext2/ext3 erop leest die een linux disk prima (onder windows)

 

waar jij naar op zoek bent is iets heel anders, dat is hardware zoals de Popcorn Hour A 400 XBMC mits dat spul ext3 / ext4 geformateerde USB discs kan lezen.

en waarom zou je extra hardware kopen als je toch al met laptop en/of pc daar ginder bent.

aangepast door Tonskidutch

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien moet je nu eerst even proberen om de juiste woorden te gebruiken.

 

Jij wilt geen programma's maar opgenomen (video)bestanden verplaatsen van A naar B.

 

Dat doe je niet van het interne geheugen maar van de interne harde schijf (harddisk) naar een externe USB harde schijf (harddisk).

 

Het verhaal dat je deze video bestanden mee naar Azië mee wil nemen heb je nu al herhaaldelijk verteld, dat weten we nu wel.

Wat je ons echter nog steeds niet verteld hebt, met welke Plugin (schrijf Programma) verplaats jij nu de opgenomen videobestanden naar de externe harddisk.

 

Nu kom je ook nog eens met een verhaal dat jouw niet functionerende Media Player een vage Chinese Android Player is, nou dat wordt in elk geval helemaal niets.

 

Voorstel, ga met jouw Ultimo plus de externe harddisk naar jouw leverancier, leg daar het probleem uit en ga pas de winkel uit als hij datgene heeft bewerkstelligt wat jij wil.

Probleem opgelost.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu kom je ook nog eens met een verhaal dat jouw niet functionerende Media Player een vage Chinese Android Player is, nou dat wordt in elk geval helemaal niets.

 

Reactie:

Neen, die (chinese) mediaplayer in Azie doet het erg goed, heeft veel meer mogelijkheden als dat ding van de Makro dat ik meegenomen had. En in EU heb ik nog zo een (Tizz) mediaplayer van de Makro die dus nu niet de bestanden van de met de ultimo naar de externe harde schijf kan afspelen.

 

de eerste de beste Laptop of PC met het beroemde videolan => VLC.EXE en (de browser plugin) werkt gewoon hoor.

met de bekende FSdrivers voor ext2/ext3 erop leest die een linux disk prima (onder windows)

 

waar jij naar op zoek bent is iets heel anders, dat is hardware zoals de Popcorn Hour A 400 XBMC mits dat spul ext3 / ext4 geformateerde USB discs kan lezen.

en waarom zou je extra hardware kopen als je toch al met laptop en/of pc daar ginder bent.

 

Reactie:

Onder andere omdat mijn vrouw in die tijd dat ik film kijk misschien misschien op de laptop wil werken. En ik geen zin heb in ieder keer ompluggen enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien moet je nu eerst even proberen om de juiste woorden te gebruiken.

 

Jij wilt geen programma's maar opgenomen (video)bestanden verplaatsen van A naar B.

 

Dat doe je niet van het interne geheugen maar van de interne harde schijf (harddisk) naar een externe USB harde schijf (harddisk).

 

 

Okay, duidelijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Wat je ons echter nog steeds niet verteld hebt, met welke Plugin (schrijf Programma) verplaats jij nu de opgenomen videobestanden naar de externe harddisk.

 

 

Heb ik op ge-antwoord. Ik kan daar niks van vinden in de plug in lijst en de leverancier zegt dat het geen plug in is maar dat dat standaard in de ultimo zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

 

 

Voorstel, ga met jouw Ultimo plus de externe harddisk naar jouw leverancier, leg daar het probleem uit en ga pas de winkel uit als hij datgene heeft bewerkstelligt wat jij wil.

Probleem opgelost.

 

 

Denk dat ik inderdaad hier niet omheen kom. Wat mij betrefet mag ie me een mediaplayer verkopen die die externe geheigen wel kan afspelen. En wat mogelijkheden heeft om bv namen van de bestanden te berwerken en zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een volgend probleem.

1.Je wilt dus opgenomen bestanden van je ultimo, spelen op een media player in azie.

2.Het probleem is,dat de hd led niet knippert.

3.Je noemt dus 2 verschillende spelers op.

Nu zal ik proberen te verduidelijken en eventueel op te lossen.

Verondersteld,dat de opgenomen media bestanden goed zijn gecopyeerd,en de led van de hdd noch brand noch knippert,doet me denken,dat je media player,geen voldoende stroom kan leveren aan de hdd.

Ik heb er over gekeken,of het ontbreekt,of het hier gaat over een 2,5 of 3,5 schijf.Indien dit laatste,dien je steeds de adapter te gebruiken bij deze schijven.

Gaat het hier over een 2,5 schijf,dan zal deze onvoldoende gevoed zijn.Bij bepaalde 2,5 schijven,kan je een extra externe 5V voeding aansluiten.Indien dit lukt,sluit deze eens aan,en herneem u test.Indien U geen extra voeding kan aansluiten,dan zal u een usb kabel moeten zien te vinden,waar je een extra 5 V aansluiting op zit.Deze bestaan,ik heb er zelf.Als je deze hebt,dan neem je een geschikte voeding,sluit hem aan,en probeer u test.

Let u er bij deze op,dat U niet mist met de polariteit + aan + en - aan -.Anders kan U de behuizing en eventueel de harddisk onherstelbaar beschadigen.
Indien deze lukt,dan kan je nog stoten op volgend probleem.

Het kan zijn,dat U speler,niet het bestandsformaat (partitionering) van je schijf ondersteund.Dus zoals ze schrijven,dat het ext3/4 is.Indien dit het geval is,zou u via een FTP programma netwerk kabel en pc,je opgenomen bestanden moeten overzetten,naar je externe schijf,om zo de bestanden te verkrijgen op een NTFS schijf.

Als dit dan uiteindelijk gelukt is,sluit je de schijf aan,op je speler,en kijk of je de bestanden ziet staan.

Indien dit niet het geval is,dan is het mogelijk,dat U player deze media bestanden die eindigen op .ts (dus ts bestanden dat we zeggen) niet kan afspelen.

Je spreekt hier wel of 2 spelers,en je wilt hier testen,of dit werkt.Helaas,is het goed mogelijk,dat ze hier perfect afspelen,maar dat het chinees toestel in azie ze niet afspeelt.Echter kan het ook omgekeerd,dat je hier uren,dagen zit te zoeken,om het werkend te krijgen,terwijl het misschien wel werkt op dit chinees playertje.

Mij lijkt het dus aangewezen,dat je op het net,of in het boekje van je player (als je dit nog hebt) eens gaat opzoeken,welke formaten je spelertjes ondersteunen.Meestal zal er iets staan van bvb .mkv, .mpg, .avi,.dixv enz. Kijk ook welke partioitionering je spelertjes ondersteunen fat16 fat32 ntfs ext3/4 e.a.

Indien blijkt,dat je spelertjes geen .ts bestanden ondersteunen,dan weet ik ook niet direct een oplossing,want als je 1Tb aan programma's moet converteren,dan weet ik niet wanneer je daarmee zal klaar zijn.

Ik gin u een afbeelding zoeken,van een usb kabel met 5Volt connector,maar heb geen bevredigend en juiste afbeelding gevonden op google.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om nu te weten te komen welke mediaplayer de beste is of erg bruikbaar kun je toch echt beter in dit subforum speuren

Het Kopiëren <van en naar> is opgelost en de samenhang van de bestand sytemen is verhelderd.

 

(wikipedia levert overigens ook nog extra informatie al zijn niet alle pagina's in nederlandse taal)

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De media player waaarmee ik de opgenomen bestanden mee wil afspelen is de Tizz Bird  F20 Android.

Ik vind daarvan de volgende gegevens:

 

Android versie 2.3.5

MCU versie: TB 1.60/CC00

Systeem versie: V2_10.12110314

 

De bestanden die ik dus niet afgespeeld krijg op deze mediaplayer zijn groot 0,4 TB.

Echter .....  het is, die staan op een 2 TB geheugen.

Ik heb geen idee hoe en wat, maar kan het soms zijn dat deze mediaplayer geen geheugens groter dan 1.6 TB kan afspelen. dan zou dat de oorzaak zijn. (Die 1,6 haal ik uit de MCU versie die begint met : TB 1.60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind daarover volgende gegevens:
 
-- begin copy

SPECIFICATIE HARDWARE

TCC8801 Cortex-A8 1Ghz CPU, 256KB L2-cache, 512MB / 2GB NAND Flash


Besturingssysteem:
Android 2.3 (TIZZBIRD)


Firmware:
Mogelijkheid om te updaten

Menu Taal:
Pools, Engels, Duits, Spaans, Italiaans, Frans, Portugees en andere

Audio
MP3, WMA, WAV, OGG, AAC, APE, FLAC

Video Codec:
H.264, MKV WMV, MPEG 1/2/4, HD DivX, XviD, VC-1

Video:
mkv, ts, m2ts, mts, tp, trp, wmv, ifo, iso, vob, dat, avi, mpg, mp4, mov, rm, rmvb, divx, xvid, flv


Resolutie video:
Resolutie tot 1080p Full HD 

Ondertitels:
txt, sub, smi, smil, ssa, srt, ass, idx + sub

Foto:
BMP, GIF, JPG, JPEG, PNG, TIF


Output video:
CVBS, HDMI 1.3 (max. 1080p)

Output Audio:
Digitale optische, 2xRCA

Aansluiting:
1 poort RJ-45, wireless Wifi 802.11n (in doos), 3 poorten USB 2.0, 1 poort mini USB, Samba (CIFS) / NFS / uPnP

Toegang tot Google Play:
Ja

Afstandsbediening:
Ja

Inhoud van de verpakking:
Mediaplayer TIZZBIRD F20
Afstandsbediening
Draadloze Wi-Fi 802.11n
Kabel HDMI
DC12V 2A
Inhoud van de verpakking:


Vermogen:
In: AC 100-240 50/60 Hz
Vertrek: DC 12V / 2A

Systeembestanden
NTFS, FAT32

Maat:
155 x 155 x 31 mm

Temparatuur:
0 ° C-40 ° C (32 ° F-104 ° F)

Vochtigheid:
10% -90%

-- einde copy

Het blijkt dus,dat deze wel ts bestanden zou kunnen afspelen,met wel het NTFS bestand.Het ext3/4 formaat wordt niet ondersteund.

Maar als het dus dit systeem is,kan je eens proberen of je XBMC viewer/player er op krijgt.Deze speelt ts bestanden af,en je kan zelfs ondertitels erbij nemen.XBMC heeft diverse handige extra's.

google eens op xbmc.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Voorstel, ga met jouw Ultimo plus de externe harddisk naar jouw leverancier, leg daar het probleem uit en ga pas de winkel uit als hij datgene heeft bewerkstelligt wat jij wil.

Probleem opgelost.

 

 

Denk dat ik inderdaad hier niet omheen kom. Wat mij betrefet mag ie me een mediaplayer verkopen die die externe geheigen wel kan afspelen. En wat mogelijkheden heeft om bv namen van de bestanden te berwerken en zo.

 

 

 

Nu, ik heb de dealer verkoper installateur etc getexed en krijg boodschapje van hem dat ie tot de 22 ste vakantie viert.

Even wachten dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...