Ga naar inhoud


Nieuwe schotel


gerriton

Aanbevolen berichten

Nieuwe schotel aangeschaft met 4 lnb's met Astra19,23,28 en hotbird. maar ik krijg bij het zoeken naar de zenders maar een relatief weinig zenders binnen.

 

Hoe kan ik de bestaande zenderlijst wissen en de nieuwe laden.

 

Kan iemand mij adviseren!

 

met vriendelijke groet,

 

Ton

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hebt een 5000ci daar kun je alleen sd zenders mee ontvangen en bekijken, dan vallen er op Astra23 al heel wat CDS zenders af, en binnenkort ook op Astra19, die CDS aan het leegruimen is. :crazy:

 

Ik gebruik de 5000ci alleen maar voor de sd zenders en hij staat op de logeerkamer dus daar ben ik wel tevreden mee. Misschien moet ik een software update doen omdat ik maar 2 disecq kan instellen en ik heb vier lnb.

Bedankt voor je support

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet zo gek dat je weinig zenders ontvangt als dat zonnescherm naar beneden staat, dat dempt als ik weet niet wat. :(

En een sw update kun je vergeten deze 5000ci wordt al jaren niet meer gemaakt laat staan dat er nog nieuwe sw voor is :/

 

De zon schijnt in dit landje niet altijd, de software is van 8-2008.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Geen handige plek achter dat zonnescherm....

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste gerriton

Je schreef dat je relatief maar weinig zenders binnen krijgt met je 5000ci maar je kunt natuurlijk ook geen appels met peren vergelijken.
Als jij op je Dreambox alle zenders weghaalt die in HD worden uitgezonden en ook alle SD-zenders die in mpeg4 worden uitgezonden ook nog eens niet mee telt, dan kom je ook tot heel veel minder zenders.

Ook zie ik dat de lnb's niet op de juiste schuine lijn staan afgesteld.
In Zeewolde zou die schuine lijn 9,9 graden schuin moeten lopen. Op de foto meet ik maar 6,5 graden. Dat is wel een verschil van ruim 3 graden. Dat moet merkbaar zijn op de twee buitenste lnb's. Volgens mij moet er meer uit de schotel te halen zijn.

Maar noem nu eens concreet een aantal zenders die je op de  5000ci niet kunt krijgen en op je Dreambox wel.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste gerriton

 

Je schreef dat je relatief maar weinig zenders binnen krijgt met je 5000ci maar je kunt natuurlijk ook geen appels met peren vergelijken.

Als jij op je Dreambox alle zenders weghaalt die in HD worden uitgezonden en ook alle SD-zenders die in mpeg4 worden uitgezonden ook nog eens niet mee telt, dan kom je ook tot heel veel minder zenders.

 

Ook zie ik dat de lnb's niet op de juiste schuine lijn staan afgesteld.

In Zeewolde zou die schuine lijn 9,9 graden schuin moeten lopen. Op de foto meet ik maar 6,5 graden. Dat is wel een verschil van ruim 3 graden. Dat moet merkbaar zijn op de twee buitenste lnb's. Volgens mij moet er meer uit de schotel te halen zijn.

 

Maar noem nu eens concreet een aantal zenders die je op de  5000ci niet kunt krijgen en op je Dreambox wel.

 

Hoi Sprietje,
 
Bedankt voor je reactie. Op het moment op vakantie en zodra ik gelegenheid heb zal ik het opnieuw proberen.
 
Mijn eigenlijke vraag was om de zenderlijst te verwijderen en nieuwe kanalen in te lezen, maar dan weet ik niet welke instellingen ik moet nemen om de astra’s  kanalen te gebruiken.
 
Ik weet dat het een oudje is en dat alleen maar de SD kanalen functioneren. Misschien koop ik wel een andere ontvanger maar dat is nog geen prioriteit.
 
Groetjes,
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nog nooit iemand met een schotel ONDER de zonwering gekend

 

het doek is een afname in dBe

maar die zwenk-arm is helemaal een afname of blindering (ook wegens onbedoelde reflecties)

hou de dishpointer van je mobiel maar eens omhoog t.p.v. het schoteloppervlak

 

Maar als het werkt, en zo lijkt het :rolleyes:

dan hoef je die wok niet BOVEN de zonwering te hangen!

aangepast door Tonskidutch

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...