Ga naar inhoud


Slechte ontvangst Sport1 select HD - monteur bellen?


wdekler

Aanbevolen berichten

Ik ben er uit!

 

Om te beginnen heb ik een ontvanger van iemand geleend om mee te testen. Vanzelfsprekend een Ziggo gecertificeerd geval.

 

Deze bleek geen enkel probleem te hebben met de ontvangst, en toen bedacht ik me dat ik nog een 2e DVB-C VU+ kaartje had liggen voor als straks mijn SAT abbo verloopt.

 

Dit blijkt fysiek een ander geval te zijn, bovendien doet deze ook DVB T2 terwijl de vorige DVB T doet. En ja hoor, met deze DVB kaart is de ontvangst geen enkel probleem.

 

De signaal kwaliteit springt op alle zenders van 65% naar 99% (wat dat dan ook exact mag betekenen), en zelfs Sport 1 select HD staat nu op 99%. Kennelijk heeft de satshop me een kat in de zak verkocht bij de configuratie door er een stuk troep van de dump in te stoppen in plaats van een orginele VU+ versie :mad: 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hoe oud is de AOP? Het kan zijn dat jou AOP antenne doos verouderd is. Aangezien jij Hischmann gebruikt kan het daar eigenlijk niet aan liggen. de Hirschann tras 10 doosis een perfecte AOP. Hier in Eindhoven heb ik hiermee menig Digitenne probleem mee opgelost. Dus wie weet stoord er bij jou Digitennen of G4 op jou AOP. 

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

het probleem is gelukkig opgelost zoals ik al schreef. Het bleek dus dat de DVB C module in de VU+ een zwakke ontvangst had, en de meest "gevoelige" kanalen trokken het niet meer.

 

Dus maar snel nog zo'n samsung DVB C/T2 module besteld en die antenneversterker kan retour. Jammer trouwens dat je met OpenPli, voor zover ik weet, niet de BER kan zien van een DVB-C tuner.

 

Het zou natuurlijk naast een hardware probleem ook nog een driver issue kunnen zijn...

aangepast door wdekler
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wortellica is mij voor geweest door je te verwijzen naar het andere topic, maar wat je hier omschrijft is exact hetzelfde wat ik met mijn VU+DUO2 heb (met originele DVB-C/T combi tuner) wanneer ik de kabel direct in de tuner doe. Met een kabeldemper of passieve splitter ertussen is werkt het weer prima. Signaal uitgedrukt in percentages klopte bij mij ook niet.

 

Ik denk niet dat het hier om een defect gaat, maar gewoon om de eigenschappen van de tuner van VU+DUO. Mijn Dreambox werkt perfect op dezelfde kabel wanneer hij direct is aangesloten.

 

Ik ben trouwens wel benieuwd welke tuner je nu hebt gevonden die geen demper nodig heeft? Kan hem zo gauw niet vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar had ik nog niet aan gedacht, teveel signaal zonder een versterker! De tuner die ik gebruik is een Samsung die ook T2 doet. Via PM kan ik je een link sturen van de webwinkel. Overigens staat daar verder geen enkele informatie dat dit een afwijkend model is.

 

Ik zal er even binnenkort een foto van maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan ik je wel uitleggen, een bekend kwaaltje bij de VU dvb-c tuners die hebben een slechte AGC(Automatic Gain Control) regeling, die de harde signalen niet voldoende terug kan regelen en de ontvanger overstuurd. Op het pli forum loopt een soortgelijk draadje, daar was iemand die er een regelbare verzwakker (+/- €7) tussen gezet had en alle ''gevoeligheids'' problemen waren over. Bij Xtrend gebruiken ze kennelijk betere dvb-c tuners die wel een goede AGC hebben, ik heb hier nog nooit problemen gehad met te harde signalen (Ziggo) dvb-c. 

Bij de dvb-s tuners van Xtrend werkt de AGC ook zeer goed, ik heb er een draaibare 120cm grote schotel aanzitten met een Ultra Black lnb die versterkt heel veel en de AGC regelt het ingangs signaal op de harde satellieten terug tot 13,6 db, terwijl dat signaal met mijn WFT dik 17.6db is. Op de Nilesat heb ik die versterking juist wel nodig dus regelt de AGC het signaal naar maximaal 8-9db wat zeer goed is voor de Nilesat. :)

maak effe wat leuke print screen

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan ik je wel uitleggen, een bekend kwaaltje bij de VU dvb-c tuners die hebben een slechte AGC(Automatic Gain Control) regeling, die de harde signalen niet voldoende terug kan regelen en de ontvanger overstuurd. Op het pli forum loopt een soortgelijk draadje, daar was iemand die er een regelbare verzwakker (+/- €7) tussen gezet had en alle ''gevoeligheids'' problemen waren over. Bij Xtrend gebruiken ze kennelijk betere dvb-c tuners die wel een goede AGC hebben, ik heb hier nog nooit problemen gehad met te harde signalen (Ziggo) dvb-c. 

Bij de dvb-s tuners van Xtrend werkt de AGC ook zeer goed, ik heb er een draaibare 120cm grote schotel aanzitten met een Ultra Black lnb die versterkt heel veel en de AGC regelt het ingangs signaal op de harde satellieten terug tot 13,6 db, terwijl dat signaal met mijn WFT dik 17.6db is. Op de Nilesat heb ik die versterking juist wel nodig dus regelt de AGC het signaal naar maximaal 8-9db wat zeer goed is voor de Nilesat. :)

 

ik had er ook last van met de xtrend et 8000, dus die hebben ook niet van die geweldige tuners!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb de verzwakker er tussen zitten en Sport 1 Select HD geeft nu wel beeld. De signaalsterkte is verbeterd van 56 naar maar liefst 60% <_<

 

Het beeld is goed maar de BER loopt "over" naar de volgende regel. Bovendien gebeurt dit ook bij de overige zenders. Nou ja, zo lang het beeld er goed uit ziet en stabiel blijft laat ik het er maar even bij zitten, maar het kwaliteitsverschil met de andere tuner moge duidelijk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...