Ga naar inhoud


Canal Digitaal: BVN verandert van "adres"


Ultimo-manneke

Aanbevolen berichten


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Er loopt door het beeld van BVN op de oude frequentie al weken de tekst door het beeld dat na 21 sept. BVN niet meer op de oude frequentie te bekijken is. CanalDigitaal heeft inmiddels al een nieuwe geforceerde fastscan beschikbaar gesteld.
Als je ontvanger deze nieuwe fastscanlijst al niet automatisch heeft ingeladen, dan moet je hiertoe handmatig via het menu opdracht voor geven.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ligt er aan met welke image je draait, bij bijvoorbeeld openpli 4.0, die heeft tegenwoordig de mogelijkheid om de zenderlijsten automatisch te laten scannen als de ontvanger een bepaalde tijd stby staat.

Als je openatv 4.2 gebruikt, zul je de fastscan even moeten downloaden en installeren en dan heb je ook de mogelijkheid om de fastscan automatisch te laten verlopen

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Na jaren wist ik ook niet wat een TP,transponder was. Het lijkt op dit bvb(frequentie H of V ,die 22000 en 2/3):

Meestal bij te voegen met de gekleurde toetsen bij ·search of zoeken·

Al die fastscan of gewoon zoeken gebeurt via de TP·s die in je reciever zitten,niks meer.

Een blind scan die lang duurt zou dat kunnen.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blackhole heeft geen fastscan, maar dan doen we het met de uitstekende : https://www.sat4all.com/forums/topic/342040-enigma2-settings-130e192e235e282e-06092014/

 

Uitstekend?, kijk maar eens bij Nilesat, ontbreekt een hele resem frequenties en dit al jaren.

 

Beter:  

http://www.flysat.com/   en   http://www.flysat.com/satlist.php

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie gebruikt dan nog de fastscan?

Heb je alle zenders in de idiote canal digitaal volgorde ipv. je eigen voorkeur.

Ben je na het inlezen weer een hele poos bezig om alle rommel er tussenuit te gooien en de rest weer in de juiste volgorde te zetten.

Veel simpeler is om even die ene zender op laten zoeken, op de juiste plek te gaan zetten en de oude achteraan te zetten.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste gerrit B

Ik zou de vraag willen stellen, waarom gebruik je de fastscan niet?
Natuurlijk niet vanwege de volgorde want die bepaal ik graag zelf en laat ik niet door CanalDigitaal bepalen maar als je de zenders van de fastscanlijst in je eigen samengestelde favorietenlijst zet, dan kun je geen betere lijst hebben. En merk je dat je dat je bepaalde zenders niet meer kunt ontvangen, dan kijk je eerst even in de vernieuwde fastscanlijst of die zender een verandering heeft ondergaan. Zoja, dan verplaats je hem weer in de favorietenlijst en haal de de oude weg.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11.860 V 22000 5/6 V is de TP voor de nieuwe BVN. Bij mijn 1 maand oude reciever stond die TP .transponder er ook niet bij.Laat je niet misleiden dat je nieuwe software moet hebben enz

Ergens bij search of zoiets kun je die TP bijvoegen.Anders vind de reciever de nieuwe BVN nooit  :cool: 

aangepast door ceesv
Correctie frequentie 11.185,5

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste gerrit B

 

Ik zou de vraag willen stellen, waarom gebruik je de fastscan niet?

 

 

 

Het kan natuurlijk aan de software van mijn VU+ ontvanger liggen (of hoe ik er mee omga) maar voer ik de fastscan uit dan is mijn complete favorietenlijst ook weg en kan ik deze geheel opnieuw gaan maken.

Voer ik een gewone scan uit dan zet hij de nieuw gevonden zenders achteraan en kun je van 4000 heel eenvoudig door naar 1 om de zender handmatig even op de juiste plek te zetten. 

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...