Ga naar inhoud


Canal Digitaal: BVN verandert van "adres"


Ultimo-manneke

Aanbevolen berichten

gerrit B schrijft:

"voer ik de fastscan uit dan is mijn complete favorietenlijst ook weg en kan ik deze geheel opnieuw gaan maken."

Ik ben blij dat ik zo'n ontvanger niet heb. Bij mij blijft de favorietenlijst die ik gemaakt heb gewoon intact. Alleen als zenders niet meer op de ingestelde transponders zitten, dan verdwijnt hij maar dat gaat dan soms om hooguit 1 of 2 zenders die je dan weer met de juiste parameters in je favorietenlijst moet zetten.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

 Alleen als zenders niet meer op de ingestelde transponders zitten, dan verdwijnt hij

 

 

Bij mij blijft die dus gewoon in de lijst staan en krijg je de melding "zender niet gevonden" oid.als je de zender toch selecteert.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu, wat een gedoe over iets dat 40 jaar geleden hardstikke simpel was en eigenlijk alleen simpeler zou zijn geworden.

Nu, ik doe niks, dat moet die ultimo maar mooi doen. Verdomme, 3 maanden oud! Zou toch te gek zijn ..............

Als jij dit nu allemaal te moeilijk vind dan begrijp ik niet waarom jij geen gecertificeerde Canal Digitaal ontvanger hebt gekocht.

Daarmee had jij dan wat je noemt geen 'gedoe' gehad.

Als jij bewust voor een hobby Linux ontvanger kiest dan moet je niet zeuren dat je regelmatig zelf in actie moet komen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Fastscan is ook simpel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb in de camper Telecoinstallatie met een Denson DS500 receiver. Zag op kanaal 14 dat BVN was verhuisd naar kanaal 80 en heb alle mogelijke opties geprobeerd om BVN weer te ontvangen (fastscan, fabrieksinstellingen en opnieuw inladen, transponder 48 aangepast).

Helaas, ik zie BVN wel op kanaal 80 "staan", maar geen beeld of geluid! De vorige aanpassing van BVN in het voorjaar is wel goed gegaan. Wat kan ik fout gedaan hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kijk eens in de transponderlijst van je ontvanger de juiste parameters zijn opgeslagen bij de BVN transponder. (11185)

Te weten DVB-D,  QPSK,  22.000   5/6

             

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Kijk eens in de transponderlijst van je ontvanger de juiste parameters zijn opgeslagen bij de BVN transponder. (11185)

Te weten DVB-D,  QPSK,  22.000   5/6

             

 

De 11185 en 22000 had ik wel staan, echter 5/6 niet. Na wat proberen ook ontdekt en een hernieuwde kanaalscan uitgevoerd.

Er ging een wereld open, naast BVN tientallen buitenlandse zenders erbij (kanalenteller gaat voor boven de 1100)

Het ging mij om BVN dus dat is gelukt, Ceesv dank voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mooi dat het gelukt is, bedankt voor de terugkoppeling.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

(kanalenteller gaat voor boven de 1100)

 

 

Had ik in het begin ook, 4000 tv zenders in de lijst, waauw zeg ;)

 

Na jaren slinkt die lijst naar een zender of 150, waarvan je er maar een stuk of 20 bekijkt. Soms vis ik nog wel eens een pareltje uit de vijver die echt de moeite waard is om op te slaan, zoals recent Sport 1 US HD. Gisteren heerlijk de hele avond honkbal zitten kijken ;)

 

Ontopic: wat moet je met BVN?

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb weer BVN. Ik had de ultimo alle zenders laten zoeken en installeren. (Ge-inspireerd door de reacties van deze en gene hier). Op tv was een boodschap BVN zat nu op kanaal 80. Niet dus. Toen alle kanalen eens doorgezapt vanaf nr. 1, en zie, daar zat ie op 76!

Ik programmeer dagelijks alles wat ik wil zien en (heel) zelden is er wl eens iets op BVN, vandaar.

 

Groet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...