Ga naar inhoud


TNT France via DVB-T of DVB-S2 ??


cookie monster

Aanbevolen berichten

Super eenvoudig in Frankrijk. Je betaalt een audiovisuele bijdrage per jaar (Kijkgeld) van 138,- nu. Daarnaast geen extra kosten. Sinds ongeveer 2010 zijn alle TV toestellen verplicht uitgerust met een DVB-T2 ontvanger. Afhankelijk hoever de zender staat heb je een hark of binnenantenne nodig. Die van mij ligt op zolder. 30+ kanalen netjes gesorteerd en automatische updates. Ieder avond rond 21 uur starten een of meerdere films in het Frans en toegevoegd de originele taal, b.v. Engels, Duits, Spaans en soms zelfs Nederlands.

Wil je TV achter de betaalmuur dan heb je een schotel van TNTSat en/of Fransat nodig, afhankelijk wat je wilt zien allemaal. Dan bieden de internet providers ook TV programma's aan w.o. Sport en Films. Iedere provider heeft weer z'n eigen pakket. Er is een landelijke glasvezel dekking voorzien in 2022 (maar dat is rekbaar in Frankrijk). Op adsl is het vaak geen kijken tussen 21 en 23 uur, dan is alles overbelast.

aangepast door RonBoy

et9000, et7000, et4000, et5000, Synology NAS.19, 23, 28E en 5W, Multiswitch 17/8+TNT antenne. CD, TNTSat en Fransat kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Internet in Frankrijk heb ik met een Fritz! 6890 LTE box en een SFR 4G 80 GiG/maand abo.

Download tussen de 100 en 150 Mb/s.

 

TV met een Panasonic Plasma TV met ingebouwde DVB-S ontvanger en een CI slot voor de Nederlandse TV.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv, wij doen ook internet via 4G en ook SFR maar dan 200 Giga/maand. Ook daar zie je in de avond verzadiging in de mast en zakt de snelheid soms naar 0 zoals nu in de Kerstvakantie. 

et9000, et7000, et4000, et5000, Synology NAS.19, 23, 28E en 5W, Multiswitch 17/8+TNT antenne. CD, TNTSat en Fransat kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Super eenvoudig in Frankrijk. Je betaalt een audiovisuele bijdrage per jaar (Kijkgeld) van 138,- nu. Daarnaast geen extra kosten.

 

Dit geldt enkel als je gedomicilieerd bent in Frankrijk . In Vlaanderen is het kijk en luistergeld afgeschaft. Woon je dicht bij de Franse grens en kan je de Franse zenders ontvangen via DVB-T2 is dit gratis.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur terug, RonBoy zei:

Ook daar zie je in de avond verzadiging in de mast en zakt de snelheid soms naar 0 zoals nu in de Kerstvakantie. 

Ik zit in een dun bevolkt gebied, de 4G snelheid blijft hier boven de 100 Mb/s

 

Ik zal eens kijken of ik mijn data bundel ophoog, het kan zijn dat die al is opgewaardeerd naar 80 Gig.

Glasvezel in 2022 in heel Frankrijk?

Er zijn nog steeds mensen die sinds 2001 wachten op ondergrondse elektriciteitskabels.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kent die mop over de belgische historici inzake het ontbreken van koperleidingen in de grond?

18 uren geleden, RonBoy zei:

Er is een landelijke glasvezel dekking voorzien in 2022 (maar dat is rekbaar in Frankrijk).

 

Nou dat is het hier ook hoor, rekbaar als elastieken leidingen voor de aanvoer. Ziggo heeft in Nederland het GigaNet { tot wel 1 Gbit/s }

tot wel maar wel niet overal!!!!!!!!!!!!!

Oude peperkoek dus. Kabel Providers hebben (ook andere providers) vaak wel een plan liggen maar dat is niet voor elke uithoek van het land bedoeld.

 

Maar Ik kan me voorstellen dat men in Frankrijk m.b.t. digitalisering en infrastructuur Duitsland wil inhalen en voor schut wil zetten. Daar men in Duitsland nog steeds denkt hard aan de weg te timmeren. Ja met draadnagels zeker. Scholen kregen allemaal iPads voor het thuis leren in quarantaine maar wifi ontbreekt nog na maanden.

:whistle:

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

Nou dat is het hier ook hoor, rekbaar als elastieken leidingen voor de aanvoer. Ziggo heeft in Nederland het GigaNet { tot wel 1 Gbit/s }

tot wel maar wel niet overal!!!!!!!!!!!!!

Oude peperkoek dus. Kabel Providers hebben (ook andere providers) vaak wel een plan liggen maar dat is niet voor elke uithoek van het land bedoeld.

Ik weet niet beter dan dat Ziggo wel met die uitrol bezig is maar dat corona een vertragende factor is.

https://www.vodafoneziggo.nl/nieuws/ziggo-kondigt-grootste-gigabit-uitrol-aan-met-bijna-700000-aansluitingen/

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, landelijk glas in 2022 in Frankrijk. Hier is zelfs nog geen planning tot tenminste 2025. Landelijk glas in Frankrijk duurt zal dus zeker pas na 2025 gehaald kunnen worden. En hoe ver na 2025 is een open vraag. Wonen in een landelijk gebied bijna zonder inwoners heeft natuurlijk veel voordelen, maar een goede infrastructuur hoort daar niet bij.🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is de glasvezel reeds binnen. Ik heb geluk dat ik tot de testgebieden behoor die momenteel aan de gang zijn in Vlaanderen.

De glasvezel modem hangt netjes in de kelder , nu nog wachten tot januari en dan kan ik een provider naar keuze bepalen. Aansluitingskosten zijn gratis voor wie vooraf heeft ingetekend ( aansluiting achteraf is 450 euro )

Ben benieuwd naar de snelheden die ik dan kan halen. 😃

 

 

https://glasvezel.fluvius.be/piloot-projecten/glasvezelman-poperinge

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, zeeteefje zei:

Haha, landelijk glas in 2022 in Frankrijk. Hier is zelfs nog geen planning tot tenminste 2025. Landelijk glas in Frankrijk duurt zal dus zeker pas na 2025 gehaald kunnen worden. En hoe ver na 2025 is een open vraag. Wonen in een landelijk gebied bijna zonder inwoners heeft natuurlijk veel voordelen, maar een goede infrastructuur hoort daar niet bij.🙂

waar is hier??

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

https://www.sfr.fr/offre-internet/couverture-fibre

Beweeg met de muis over de kaart.

 

Hele gebieden zonder Fibre!

En in die gebieden waar men wel Fibre heeft, is het aantal te verwaarlozen op het aantal huizen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Posting van de topic starter!

Op 21-12-2020 om 21:25, cookie monster zei:

Ik ben ook de internetprijzen aldaar aan't uitsnuffelen !!

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Tonskidutch zei:

misschien dat de neef van cookie monster ook al wat gevonden heeft?

voorlopig nog niets !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...