Ga naar inhoud


Macbook Air 13" via Mini DisplayPort TV als Monitor aansluiten


Jürgen

Aanbevolen berichten

Omdat de Macbook Air 13" eventueel in aanmerking komt als vervanger voor mijn defecte Windows laptop heb ik me wat in de specificaties van deze Macbook verdiept.

Het is dan de bedoeling dat ik mijn Samsung LED TV via HDMI op deze Macbook aansluit en als monitor gebruik.

In de betreffende Macbook opties zie ik daarvoor een adapter kabel Mini DisplayPort naar HDMI.

Deze heb ik overigens al in mijn bezit want die gebruikte ik ook al op mijn Windows laptop maar dat terzijde.

 

Als ik nu in de specs voor de Macbook 13" kijk zie ik nergens een Mini DisplayPort, zie ik deze soms over het hoofd of moet ik daarvoor soms de Thunderbolt port gebruiken.

Dit laatste zou vervelend zijn want dan zou ik die niet meer kunnen gebruiken om een LAN kabel aan te kunnen sluiten.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Thunderbold transporteert zowel displayport signalen en ook PCIe signalen. Je gebruikt hem dus voor de aansluiting van een monitor en je kunt er een (thunderbold) externe harde schijf aan hangen. Deze air heeft voor zover ik weet alleen een thunderbold aansluiting en 2 usb poorten.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook een Apple tv erbij kopen en dan stream je van je macbook via de Apple tv naar je tv.

Geen kabels geen gedoe tussen de macbook en de tv!

 

Een Apple tv kost ongeveer 110€

aangepast door Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thunderbold transporteert zowel displayport signalen....

Dit is mij nog niet helemaal duidelijk, betekent dit dat ik de Mini DisplayPort connector direct in de Thunderbolt poort kan plaatsen want zoals ik al schreef heeft deze laptop geen Mini DisplayPort aansluiting.

 

Een Apple TV lijkt mij een zinloze uitgave als ik toch al over een 22" LED TV beschik.

Daarnaast moet ik voor de Apple TV de Thunderbolt opofferen en dan kan ik geen LAN meer aansluiten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, volgens mij past er ook een full size displayport aansluiting in maar dan verlies je de verdere functionaliteit.  Als je er een gigabit aansluiting op zet houdt het ook op.

 

Je kunt wel een Thunderbold display aansluiten en die doorlinken naar de Gbit aansluiting.

 

De Macbook Air is typisch voor onderweg gebruik en erg beperkt als je veel wil aansluiten. Er bestaan wel thunderbold hubs maar die zijn ook erg duur.

 

Met een Macbook Pro is wat je wilt totaal geen probleem maar dan wel ongeveer €300 duurder.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de Pro zit meteen ook een HDMI ansluiting en dan houdt je de 2(!) thunderbold aansluitingen over voor andere doeleinden uitgaande van de Retina versie. Een echt mooi hebbeding. :)  

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, zo zie ik hier op dit moment in de Spaanse Apple Store een refurbished Macbook Pro 13 met 256 GB Flash, 8 GB geheugen, i5 processor en 1 jaar garantie voor € 1.219,= en dat is naar mijn mening niet verkeerd, 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let op de reclame regels ;)

 

Dan heb je €200 korting.. Klinkt wel interessant

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de Pro zit meteen ook een HDMI ansluiting en dan houdt je de 2(!) thunderbold aansluitingen over voor andere doeleinden uitgaande van de Retina versie. Een echt mooi hebbeding. :)

 

Ik heb hier ook een macbook pro maar ik zie geen hdmi aansluiting  :D

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe oud jouw Macbook Pro is maar op de laatste modellen zit echt wel een HDMI aansluiting,  (de bovenste is de Macbook pro Retina)

 

 

rightside-283844.jpg

aangepast door winwiz
reclame

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Apple TV lijkt mij een zinloze uitgave als ik toch al over een 22" LED TV beschik.

Daarnaast moet ik voor de Apple TV de Thunderbolt opofferen en dan kan ik geen LAN meer aansluiten.

 

Ik denk dat je dit verkeerd ziet. Een Apple tv is een klein apparaatje die je via hdmi aansluit op je tv. Via het netwerk stream je dan naar de Apple tv. Je verliest dus absoluut geen poort op je laptop.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh, dan heb ik dat verkeerd begrepen want ik dacht daarmee een kleine TV werd bedoeld.

Maar dan nog vind ik € 100,= veel geld om alleen een poort uit te sparen.

Als ik de Pro koop heb ik al een HDMI aansluiting en daar gaat het mij uitsluitend om.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...