Ga naar inhoud


VU+ naar twee tv's of zo


Jan-65
Ga naar oplossing Opgelost door Tonskidutch,

Aanbevolen berichten

Hallo VU kenners

Wie kan mij opweg helpen. Het volgende doet zich voor:

 

Situatie nu

TV in kamer met twin ontvanger inside, met twee cam modules met twee canal digital kaarten.

De TV tuner functioneren slecht, zodoende zoek ik een betere oplossing.

Ook komt er een tweede tv in de keuken, waar we ook graag HD willen kijken, satkabel is niet mogelijk daar.

 

Oplossing 1

nieuwste topfield in de kamer, tv simpel als monitor en smart tv gebruiken (voor heen Topfield 4000 gehad perfect spul)

In de keuken digitene

 

Oplossing 2

In de kamer VU+ duo2 ipv topfield

Vraag wekt de VU box 100% goed met canaldigital, gewoon dubbel abo.

De keuken streamen van af de VU box? kan dat?

 

Hebben jullie ideeen hoe dit op te lossen,

Hoorwel

 

Groet Jan

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


de VU+ werkt met CanalDIGITAAL kaart (indien je softcam installeert en activeert)

de VU+ kan streamen (de ontvangende apparatuur in keuken of toilet is dus belangrijk)

digitenne of bedoel je wifi...

 

de DUO2 kun je aankopen met een dvb-C/T/T2 tuner (geschikt voor digitenne)

de DUO2 heeft ingebouwd een 3Mbit wifi, dus kan direkt draadloos communiceren in je netwerk.

 

ciao

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt tegenwoordig allemaal soorten android media boxen daar kun je de vu heen laten streamen.

1 kanttekening zorg wel dat je een goede processor er in hebt.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

de VU+ werkt met CanalDIGITAAL kaart (indien je softcam installeert en activeert)

de VU+ kan streamen (de ontvangende apparatuur in keuken of toilet is dus belangrijk)

digitenne of bedoel je wifi...

 

de DUO2 kun je aankopen met een dvb-C/T/T2 tuner (geschikt voor digitenne)

de DUO2 heeft ingebouwd een 3Mbit wifi, dus kan direkt draadloos communiceren in je netwerk.

 

ciao

 ok dank,

Streamen naar tabel en zo ok maar naar een TV?

 

Werkt canal digital ook met orginele cam? of alleen softcam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vu+ duo2 met 4 tuners + softcam cccam 2.3.0 met kaart in slot als master station.Dan gewoon een andere goedkope box via ethernet (of WIFI) aansluiten en remote stream installeren.Kan niet makkelijker.En hoef je niet naar alle boxen antennekabel te trekken.Kan je op de 2de (enzovoort) box alles bekijken wat de master kan.Als je dan de HDD mount kan je ook alle opnames bekijken.

Ik heb hier een DUO2 met 4 tuners als master en een Edision OS1 als secondairy box.Werkt perfect.Ik draai openvix.

Van de DUO2 kan je rechtstreeks streamen naar tablets of smartfone.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

de beperking is ten dele de ontbrekende app's in die Smart TV's

netflix en dergelijke komt er natuurlijk wel in voor maar mediaplayer app's om willekeurige streams te kunnen weergeven niet

dat is aan de fabrikant van die smart TV's te wijten die liever extra apparaten als accessoires verkopen

 

dus een eenvoudige mediaplayer erbij plaatsen met lan of wlan netwerk ontvangst en hdmi uitgang naar TV

 

betreffende de CI-CAM modules, is bekend dat ze niet zo flexibel werken als de softcam in een enigma2 receiver.

oude berichten doorlezen waar dat in terug te vinden is.

de witte CI module werkt

de CI+ module werkt niet

de insteek modules kunnen niet gebruikt worden voor een thuis share

de softcam wel

 

ciao ciao

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt me allemaal steeds duidelijker, Mooi spul, net wat youtube filmpjes UV workshop filmpjes bekeken.

Lijkt mij goede oplossing, alleen de cams worden dus overbodig, Heb ik dan aan 1 kaart genoeg? heb er nu twee in gebruik, en is er ook een nederlandse interface?

Heb iemand gesproken die ook helemaal UV+ was, in duitsland bij hardenberg de grens over, had nog een oude topfield voor mij, jammer ben zijn gegevens kwijt. Als de gene op dit forum zit, meldt je even.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik openvix en die is gewoon in nederlands in te stellen.Met 1 kaart heb je 4 gelijktijdige streams van canal digitaal NL dus eigenlijk 4 verschillende kijkers of bv 2 kijken en 2 opnemen op verschillende transponders.Moet je wel een VU+ duo2 hebben met 4 tuneringangen en allen aangesloten op een kabel.Zoals ik heb.Kost je in aanschaf 600 euro met een interne HDD van 1 TB.Zeker de aanschaf waard.

PS: je kan er meer hebben op de FTA zenders hoor.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Bellejt eigenlijk klopt dat niet helemaal je kan 4 verschillend sid en geen 4 kanalen opmaken met 1 canal digitaal kaart je hebt zenders die 2 sids van je cd kaart vragen dus dan kan je nog maar 2 kanalen openmaken.

 

Maar als je softcam goed staat ingesteld dan red hij het makkelijk om meerdere kanalen te openen terwijl je over de sid limitering heen zit

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als je softcam goed staat ingesteld dan red hij het makkelijk om meerdere kanalen te openen terwijl je over de sid limitering heen zit

Vertel eens? ccam?

 

Toen dat sid gedoe ingevoerd werd heb ik ooit "SID LIMIT: /dev/sci0 4 11" er aan gehangen.

Uit gemakzucht nooit meer naar gekeken.. :mellow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

remote van de VU is infrarood.De bediening moet dus de box kunnen zien.Anders kab je goedkoop zo'n infrarood extender kopen hé.Gewoon rondje op oorzijde box kleven net naast de cam slots en werkt fijn.Ik heb het hier op mijn 4 toestellen aangebracht zodat ikd e box kan bedienen vanuit de andere TV's.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

remote van de VU is infrarood.De bediening moet dus de box kunnen zien.Anders kab je goedkoop zo'n infrarood extender kopen hé.Gewoon rondje op oorzijde box kleven net naast de cam slots en werkt fijn.Ik heb het hier op mijn 4 toestellen aangebracht zodat ikd e box kan bedienen vanuit de andere TV's.

Alternatief als je een android of iPhone iPad hebt kun je ook deze gebruiken ter vervanging van de afstandbediening

dat gaat dan per Wlan/Lan naar je DUO2

dus geen gepruts met IR sensoren

 

Moet je echter toch IR sensoren gebruiken:

is de Kast op pootjes, plak hem tegen de Kastkorpus aan de onderzijde met dubbelzijdige tape en kabel via achterwand naar DUO2

plak er wat bloemblaadjes op in een klein vaasje en zet hem op de kast en kabel via achterwand naar DUO2

zia afbeelding, zoek de IR-sensor :D

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...