Ga naar inhoud


DM7025+ blokken in beeld bij aangesloten HDD


Mojo

Aanbevolen berichten

Dreambox geeft blokken in het beeld als er een harde schijf is aangesloten. Niet bij alle zenders maar bij BVN heel erg. Nu dacht ik een Elco van 16v 4700Uf er tussen te zetten zoals dat ook bij de DM7000 kon. Echter start de box dan helemaal niet meer op.

 

Blokvorming treed op bij een aantal transponders over de hele band van de astra 1. Bij frequentie 12228 h op astra 1 doet ie dat bij alle zenders behalve Euronews.

 

Bij het meten blijven de waardes met aangesloten schijf hetzelfde als zonder schijf gelijk namelijk 5,05 volt en 12,2 volt

 

Welke elco´s op de voeding zorgen voor de stroomverzorging van de harde schijf?

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja lijkt er wel op het 7000 verschijnsel, maar is de 1-e keer dat ik dit verneem.

Ach hoe oud is ondertussen zelfs de PLUS-voeding, dus zou maar zo kunnen.

 

Sluit eens een externe voeding aan op de HD.

Eens kijken hoe dat gaat. Dan is de conclusie sterker ....

 

Kheb helaas geen plus voeding bij de hand.

Wel nog een 7025 moederbord met 2 tuners over.

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit had ik ook bij een dm600 PVR. Voeding vervangen (was nog in garantie) en probleem was opgelost, en werkt nog steeds perfect, waarvoor hij gefabriceerd werd.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...