Ga naar inhoud


beginnersvraagjes


jozefleon

Aanbevolen berichten

Ik bezit sinds een 2 tal weken een Vu+Solo2 (white) ontvanger en worstel me door de verschillende keuzes en menus.

 

Momenteel zit ik vnl. met 2 vragen :

 

1. Ik heb ook een VU - klavier om het inbrengen van tekst te vergemakkelijken, maar ben er nog niet ingeslaagd om ook maar één letter op het scherm te krijgen. De voorkant van het klavier (inschakelen, kanaalkeuzes, volume enz.) werkt perfect, maar wat ik ook probeer in te typen op het klavier aan de achterkant is nog nooit verschenen op het tekstvak op mijn tv scherm.

Weet iemand soms wat ik verkeerd doe ? Moet ik dat ding soms installeren.

 

2. Ik heb geen ingebouwde harde schijf omdat ik nog een goed werkende dvd recorder heb. Ik had gehoord dat het mogelijk is deze dvd recorder te "koppelen" aan de VU+, zodanig dat ik de toetsen op de afstanbediening kan gebruiken voor mijn dvd recorder

Maar ik heb nog geen idee hoe ik deze koppeling meot tot stand brengen..

kan iemand me hier op weg zetten ?

 

hatelijk dank op voorhand voor elke hulp.

 
Link naar reactie
Delen op andere sites


1 je hebt een SOLO2 en gebruikt het Ultimo remote control (met toetsenbord aan de rugzijde), dan moet je wel de instellingen voor dat " klavier " aan de SOLO2 kenbaar maken dus kies de juiste remote control code op je SOLO2

 

2 een DVD recorder is iets speciaals dat wellicht goed opneemt van de analoge RGB en of Svideo ingangen, aansturen via de afstandbediening kun je enkel als je de remote control code van dat type dvd recorder kent en overneemt op de VU+ afstandbediening.

Achterin de manual staat een lijst van alle bekende " bruikbare apparaten en codes "

Indien je dvd recorder er niet tussen staat zul je tante google moeten gebruiken.

Overigens is een ingebouwde HDD in de VU+ veel makkelijker en kun je ook meerdere opnames tegelijkertijd maken, dat gaat NIET met die dvd-recoder.

 

ciao

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor de reacties. Maar hoe verander ik het toetsenbord ?

In instellingen/systeem/toetsenbord vind ik enkel de mogelijkheid om het layout te veranderen (US/german/dreambox keyboard deutsch enz), maar geen enkele optie of verwijzing naar een ultimo r/c. En bij invoerapparaten staat enkel dreambox advanced remote control (native) ...

Nogmaals dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

dat helpt geen moer, da's alleen om in je web interface de juiste afstandsbediening te krijgen als je op de help toets drukt. Heb je als je hem omdraait wel eerst op de hangslot toets gedrukt en daarna op de letter van je keuze? Als je niet eerst je keyboard "unlockt" reageert het ding niet op indrukken van toetsen op je toetsenbordje.

 

Draai hem eens om, zorg dat je in een tekst invoer veld staat en druk dan eerst eens op het hangslotje en daarna op een letter? Dan zul je zien dat het hangslotje oplicht, en als het goed is zal de letter van je keuze worden ingevuld.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor prompte reactie.

Op welke website vind ik die webinterface waaruit uw screenshot komt.

Heb gezocht met tekstuittreksels - maar het lukt niet.

beste groeten

 

O ja, een vraag die waarschijnlijk vele stellen, maar ik heb op het forum nog geen passend antwoord gevonden:

waar vind ik ergens een manual of een tutorial voor de vu+solo2.

ik heb de officiele engelse vu manual al gedownloaded, maar heb daar niets aan.

gisteren ook de manual van de dreambox ...800(of zoiets) gedownload, met hetzelfde negatief gevolg.

Mijn ultieme doel is zo veel mogelijk "internet content" op mijn tv in de living te krijgen. Ik heb bvb reeds yotube's gezien waar een google search gedaan wordt op de vu+ (kan dat inderdaad?).

Maar ik vrees dat ik eerst zal moeten linux leren ... niet zo ? Dat wodt zwaar - van opleiding : liceciaat i/d economische wetenschappen 

 

nogmaals dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Draai hem eens om, zorg dat je in een tekst invoer veld staat en druk dan eerst eens op het hangslotje en daarna op een letter? Dan zul je zien dat het hangslotje oplicht, en als het goed is zal de letter van je keuze worden ingevuld.

 

Heb je dit al getest? Hier dacht ik ook aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor alle reacties en om me te leren hoe ik de settings van de vu+solo2 (via de powerkabel) snel kan openen op mijn desktop in het bureel ..

 

spijtig genoeg ben ik nog niets opgeschoten met het r/c klavier. Dat met het hangslot had ik vroeger ook al eens geprobeerd en dat heeft geen effect : nog nooit ook maar één teken zien verschijnen in het testvak ... zucht.

 

TonskiDutch : Het is me niet duidelijk waar de juiste instelling staat waar ik aan de vu+ kan laten weten welk dat ik een bepaald klavier wens te gebruiken.

Ik ben zowat door alle klikbare keuzes van instellingenscherm gegaan en enkel de link : settings/toetsenbordinstellinegn  schijnt verband te behhen met het klavier, maar daar kan ik alleen "default us, qwerty ..." enz wijzigen.

Ik ben ook nergens de hoeveelheid wijzigbare parameters (A/V Einstellungen tot Transkodierung) van uw antwoord van 2/12 tegen gekomen. Kunt U aub nog eens de juiste volgorde van aan te klikken settings meedelen ? - op voorhand dank.

Ik spreek goed duits en kan desnoods de taal wijzigen ...

 

allen gegroet

Link naar reactie
Delen op andere sites

bijkomende opmerking : ik open de webinterface in Google Chrome en niet in Firefox.

Heb Firefox nog maar recent geinstalleerd en krijg telkens massa commerciele pop ups, niettegenstaande ik gesteld heb : "geen popups" - daarom mozilla firefox gede-installeerd.

Kan dit echter uiteraard nog eens herinstalleren indien nodi.

 

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de webinterface

beneden aan instellingen rechts

dan boven user interface

 

zie afbeelding

 

de vertaling (zie ik) is niet helemaal perfect maar die laatste regel in de beeldscherm afdruk is die je moet aanpassen voor jouw ultimo afstandbediening

aangepast door Tonskidutch

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik heb een qwerty toetsenbord.

 

Bedankt voor de nieuwe indicaties, maar ik heb onder instellingen (settings) niet zoveel keuzes als op uw afbeelding en ik heb geen tab

"user interface" - ook niet in de andere sub-schermen van de interface.

Hierbij foto van het settings scherm en van het klavier.

 

Sorry dat het zo moeilijk gaat en nogmaals dank voor je tijd.

groeten

 

post-52249-0-65923800-1417782490_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...