Ga naar inhoud


hoe "net gemist" gebruiken ?


jozefleon

Aanbevolen berichten


Is een beetje afhankelijk welke Image jij gebruikt.

In VTI 8.0 zit HbbTv gewoon standaard geïnstalleerd maar in de meeste andere Images kun je die ook gewoon via de feed downloaden.

Stel je echter niet al teveel voor van de prestaties van HbbTv, m.n. bij de Nederlandse commerciëlen schiet het niet echt op.

Van de Vlaamse weet ik het niet.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je antwoord.

Ik heb OpenPli 4 en ik ben gisteren, al zappend, toevallig op de nederlandse versie van "net gemist" geweest.

Ik heb daar het programma Waterland kunnen herbekijken en heb daarna geprobeerd uit te vinden hoe ik daar beland was.

Wat echter niet gelukt is. 

Nu zou ik graag weten hoe ik daar terug kom.

Dank op voorhand.

 

O ja. Kan iemand me eens meedelen hoe ik "via de feed" kan downloaden ?

En wat is dit ?

In zover ik het berijp zou ik eerder verwachten dat ik moet "opnemen" via een feed ...

En hoe geraak ik op die feed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel ik gebruik VTI en druk indien het HBBTV logo zichtbaar is in de infobar v.d. zender op rood

dan opent HBBTV (kijk ook eens op wikipedia)

 

zodra je HBBTV drukt gaat je internet verbinding aan de slag ( beeld krijg je nu van uit het internet )

 

Maar niet alle zenders gebruiken een en hetzelfde formaat voor " zogenaamd uitzending gemist " de nederlandse omroepen verbergen dat achter silverlight en acrobat flash dingus. Wegens de rechten en licenties.

 

De FTA duitse zenders gebruiken over het algemeen wel HBBTV zonder extra beveiliging. Daar is de Mediathek dan ook heel uitgebreid en goed bruikbaar.

Ook op Openpli is de helptoets op jouw afstandbediening te gebruiken om te weten te komen waar HBBTV verstopt zit :mellow:

aangepast door Tonskidutch

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK bedankt.

Ik probeer dat na het eten eens.

Maar ik heb de indruk dat ik mischien best ook VTI installeer (flash).

Alhoewel flashen is voor mij nog verder dan Mars voor de NASA.

Maar iets zou ik op voorhand willen weten : als ik het VTI image flash en mijn vu+ blokkeert, kan ik dan nog altijd terug naar de fabrieksinstelligen van mijn aankoop.

 

Bedankt en smakelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

....en mocht je VTI 8.0 eens willen proberen (installeren - flashen) dan kun je de handleiding, Vti installatie tutorial, bovenin van dit forum eens bekijken, zie https://www.sat4all.com/forums/topic/331987-vti-installatie-tutorial/

 

Je zult daarna versteld staan hoe simpel de installatie kan verlopen. :D

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor beide reacties.

 

-wat betreft "net gemist" ben ik er in geslaagd deze serv ice te openen voor de nederlandse zenders.

Dit is de eerste keer(na 3 weken dat ik de vu+ heb) dat ik mijn STB inderdaad kan gebruiken voor iets meer dan standaard tv lijken ....Feels good ! Bedankt.

Voor zij die nog niet zo ver zijn : terwijl je (in OpenPli4) een zender bekijkt, gewoon blauwe toets drukken en je vind in het drop down menu de keuze voor "net gemist". Zo eenvoudig dus. Maar, na 3 weken zijn er nog altijd dingen die ik niet geprobeerd heb

Voor Vlaamse en Duitse zenders heb ik het nog niet gevonden. Nochtans de meest duitse zenders hebben het HbbTV symbool in de info balk en in het pull dwon menu staat "Open Opera HbbTV" vermeld, maar klikken daarop geeft geen enkel resultaat. Mischien kan iemand anders me hiermee verder helpen ?

 

-wat betreft VTI, wil ik het voorzichtig aanpakken. Want als de Vu+ blokkeert zit ik halvelings zonder TV. Ik wil mijn oude Arion immers niet meer boven halen, maar in de winter (geen bladeren op de bomen) ontvang ik wel redelijk de DVB-T. Ik woon immers op een Waalse heuvelrug en kijk recht in Vlaanderen. Maar DVB-T is zeker niet zo stabiel. Dus ik moet eerst leren om een betrouwbare full backup op een USB stick te maken en ga eerst een beetje zoeken op het forum in dit verband.

 

PS. ik klik redelijk veel zomaar door de verschillende menus en begin weer vast te stellen dat ik soms meerdere keer op een menu item moet drukken voor er reactie komt. Of ik moet bvb 10 keer klikken voor ik 2 zenders verder geraak in EPG lijst. Kan het zijn dat ik iets verkeerd gedaan heb en dat de interface weer minder stabiel is. Ik heb een paar dagen geleden hiervoo een "factory settings" gedaan en onmiddelijk daarna, kon ik weer veel vlotter klikken ... Dus is een haperende reactie op het kliken op een item een teken van een enigszins ontregelde interface ?

 

Dank bij voorbaat voor elke reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor alle antwoorden.

 

Interface is OpenPli 4.

 

Maar ik heb het mischien mezelf aangedaan, want de sensors voor de afstandsbediening van een doorstraler liggen voor de linkeronderkant van de Vu+ ....

mischien is dit de oorzaak. Zit de ontvanger van de afstandsbediening van de Vu daar ? Zie foto (soory voor onscherp beeld)

 

Anderzijds heb ik er de laatste dagen veel minder last van en ik (leek) vraag me soms af of de weersomstandigheden zouden kunnen spelen ??? er is alleszins een duidelijke invloed op het functioneren van de doorstraler (bewolkt weer : goede ontvangst - zonnig : slechte en solms geen ontvangst).

 

Enfin, topic gesloten en sorry voor tijdverlies dat ik veroorzaakt heb.

 

Maar mischien toch nog iets : Zit er in OpenPli geen instelling om het scrollen door grote zenderlijsten te doen met een PageUp/PageDown en niiet één per één ?

 

Nogmaals Dank.

post-52249-0-44383900-1418469771_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit draadje begint een beetje een bende te worden. Originele vraag was hoe Net gemist werkt, en nu vraag je je af of het scrollen door zenderlijsten niet per pagina kan. Ik snap best dat als alles nieuw is dat je enorm veel vragen hebt, maar houd het een beetje overzichtelijk en gebruik de zoekfunctie op het board, en kom je er niet uit stel dan een vraag in een nieuw topic.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...