Ga naar inhoud


CanalDigitaal stopt uitzendingen via Astra 19,2


Sprietje

Aanbevolen berichten


zie hier:

 

Zenderlijst CD is niet up to date Sprietje.

 

De kinderzender Nick jr. is toegevoegd aan het zenderaanbod van CanalDigitaal. Te zien vanaf het BasisHD-pakket (en op kanaalnummer 41). Om deze zender handmatig toe te voegen gebruikt u de volgende gegevens: ASTRA 19,2 – 11.739 – V – 27.500 – 3/4 – DVBS – QPSK.

 

Deze zender is te zien vanaf het Basis pakket. CD blundert er maar op los.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus basispakket HD light van een tientje. Zojuist mijn antennes aangepast naar 19.2/23.5 met diseq. Werkt allemaal perfect in prachtig HD.

En nu? moet ik vrezen voor mijn abo van een tientje? Zit al bij die club vanaf 1999....

 

Huib

aangepast door huib

Dreambox, VU plus ultimo, LG TV (helaas zonder CD module) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huib, volgens mij hoeft je je geen zorgen te maken. Mijn oude STB pakket is veranderd in een ´Basis-pakket´ met een maandtarief van 10 euro (15,95 min 5,95 actiekorting Basispakket). Er zijn momenteel vele soorten pakketten met een maandprijs van 10 euro.  Ik verwacht dat deze tientjes-pakketten nog wel een tijd blijven.

KPN Box 12 glasvezel

Link naar reactie
Delen op andere sites

#sprietje.

 

Mooi overzicht, zelden zo duidelijk bij elkaar gehad. Is ook niet in het belang van CD dat wij alles begrijpen.

 

Hierdoor zie ik dat ik eigenlijk alleen maar Brava HD mis; maar daar ga ik geen tientje voor bijbetalen.

Heb op Ziggo Brava SD en daar kijk ik vaak naar. HD zou mooier zijn; maar wie is daarin geinteresseerd... Dus daar zal ziggo wel niks aan doen.

 

Voor de duidelijkheid: Ik doe al meer dan twintig jaar twee weken op en een week af Roemenie.  Perfect ontvangst ten oosten van Boekarest; Zojuist toch maar offset antenne's van een metertje neergezet voor tijdens de sneeuwperiode. Een in de stad en een in mijn vakantiehuisje daaro.

Had oude wokken van een meter vijftig.

 

Gemonteerd door een lokale Roemeense vakman met al het benodigde gereedschap. Stekkers netje geklonken. Wist niet dat dat kon.

 

Huib

aangepast door huib

Dreambox, VU plus ultimo, LG TV (helaas zonder CD module) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Canal Digitaal helemaal stopt met 19.2, hoe werkt het dan met de fastscan voor het zoeken van canal digital HD zenderlijst ?

ik merkte vandaag tot mijn stomme verbazing, dat met ALLEEN de schotel 23.5 aangesloten, de fastscan niet werkte op mijn rebox 4200.

ondanks dat ik in de menu set up bij schotel instellingen de satellite 23.5 koos, kreeg ik de fast scan niet aan de gang.

alleen automatisch zoeken werkte !!??

 

wat heb ik fout gedaan ?

of heb je momenteel nog steeds een 19.2 schotel aansluiting nodig voor het gebruik van de fastscan CanDig ???

 

hoor graag reaktie van de deskundigen.

REBOX8220HD Ext PVR500Gb ;  Triax 88 Astra 19.2/23.5/28.2

REBOX4000HD met CI+ module 3.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je blijft Astra 1 nodig hebben voor de fastscan, totdat er een software update voor de Rebox komt.

 

Canaldigitaal blijft de fastscan lijst uitzenden via Astra 1.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel CeesV voor je snelle reaktie.

Is dit bij andere merken sat-receivers idem , of heeft alleen rebox hier moeite mee ?

En dan toevallig deze RE4200, en een nieuwere RE8500 al niet meer ?

 

hoor graag,

groet

REBOX8220HD Ext PVR500Gb ;  Triax 88 Astra 19.2/23.5/28.2

REBOX4000HD met CI+ module 3.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, de meeste ontvangers hebben hier last van.

 

In de software van de ontvanger staat voor de fastscan lijst een frequentie op de Astra 1 geprogrammeerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Linux decoders hebben er geen last van.

De meeste M7 decoders daarentegen weer wel, die blijven afhankelijk van de Astra 19.2 voor

én de kanalenlijst én een aantal extra zenders die CanalDigitaal doorgeeft via de Astra 19.2 indien die zenders niet op de Astra 23.5 voorkomen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...