Ga naar inhoud


CanalDigitaal stopt uitzendingen via Astra 19,2


Sprietje

Aanbevolen berichten

Oude seca2 kaarten met abonnement zijn afgelopen drie maanden gratis vervangen door CanalDigitaal.

De gebruikers kregen nog 10 dagen rechten op seca2, daarna alleen nog beeld met de nieuwe gratis seca3 kaart.

Dat veel van die gebruikers niet over de geschikte DVB-S2 apparatuur beschikten maakte voor CanalDigitaal niets uit.

In enkele gevallen kreeg de gebruiker een aanbod voor of gratis of tegen een "aantrekkelijke" prijs apparatuur aangeboden maar de meesten kregen geen aanbod en hoorden verder niets.

De kaartjes die onterecht zijn omgewisseld, er was geen abonnement op, worden nu tegen lage prijzen in de 2e hands markt aangeboden.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


MTV, VH1 etc zijn geen mpeg4 volgens mij...  en het gaat om een nieuwe oranje kaart die ze een poosje geleden toegestuurd kreeg en een zwarte module met wereldbol...  

 

Maar na de paasdagen wordt de boel opgezegd...  vanaf 1 juli is er dus toch niets meer van het STB-pakket te ontvangen op de Astra 1.

Ik zal eens in Duitsland naar een DVB-T receiver kijken... daarmee zijn dan de public service zenders te bekijken....  Misschien dat een HD receiver met HDMI uit een betere optie is, die doet misschien aan upscaling, zodat het beeld ook ietsje opgepept wordt. Ik zal het eens bekijken, en als het resultaat goed is, is met misschien ook wel wat voor mij.  Nu heb ik NL1,2 en 3 via de ingebouwde DVB-T module van de tv... om eens even te kijken is het best goed genoeg, en er is toch vrijwel niets op deze zenders te zien wat mij echt interesseert, maar het is net alsof je door een aangevroren glas zit te kijken.... haha...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Na een tijdje ben je daaraan gewend en weet je niet beter.

 

Je moet er alleen voor zorgen uit de buurt te blijven van een tv met fatsoenlijke weergave, want daar wordt je dan ongelukkig van, wanneer je ziet wat je mist.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sverige

 

Neem dan een DVB-T2 receiver. De kans is groot dat vanaf medio volgend jaar er in DVB-T2 uitgezonden gaat worden. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sverige

 

Neem dan een DVB-T2 receiver. De kans is groot dat vanaf medio volgend jaar er in DVB-T2 uitgezonden gaat worden. 

Ja, dat was de bedoeling, om in Duitsland een t2 receiver te kopen, die geschikt is voor de duitse HD uitzendingen... die zijn  toch altijd neerwaarts compatible voor wat er in NL gebruikelijk is.

 

De NL televisie is alleen als er echt eens wat is, soms een een journaal of zo, maar meestal wordt er toch naar de Duitse tv gekeken, en die is gewoon in uitstekende HD kwaliteit te ontvangen...   dus om dan (aanvankelijk) 120 euro per jaarvoor de NL tv  te gaan betalen, en daarna wellicht een stuk meer, voor die doeleinden, is gewoon veel te duur.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de communicatie naar mij staat dat CD het setopbox abo stopt per 1 april. En ze hebben mij een aanbieding gedaan, maar daar ben ik niet op ingegaan.

 

Ik ga er vanuit dat ik per 1/4 niets meer kan zien. Zal nog wel even mijn bankrekening in de gaten houden. Mijn abbo periode is toevallig ook t/m maart. We zullen zien of het op zwart gaat of niet....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De eerste zenders zijn al op zwart gezet, maak je geen zorgen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst kreeg je inderdaad een brief waarin stond dat het STB pakket per 1 april stopt, en daarin een "aanbieding"... de laatste brief heeft het over het einde van het STB pakket per 31 december, omdat de mediawet geen pakketten met minder dan 30 zenders zou aanvaarden... Er staat opnieuw de aanbieding in dat je het Basispakket kan nemen voor 10 euro per maand ipv 15.95 ... er staat ook in dat als je niets doet, je per 1 januari 17 automatisch overgaat naar het Basispakket... en dat je saldo verrekend wordt volgend jaar. Naar aanleiding van de brief kan je opzeggen tot 25 april staat er....  en dat roept bij mij dan de vraag op "wat als je niet opzegt voor 25 april???" zit je dan vast aan het basispakket?  aan de andere kant lijkt het me van niet, aangezien het STBpakket gewoon tot 31.12.17 loopt, en je dus slechts 1 maand opzegtijd hebt als je contract verlopen is... maar bij mensne met een STB pakket lijkt het me dat het contract altijd wel verlopen zal zijn...

Dit even uit mijn hoofd van de brief die me voorgelezen werd.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst kreeg je inderdaad een brief waarin stond dat het STB pakket per 1 april stopt, en daarin een "aanbieding"... de laatste brief heeft het over het einde van het STB pakket per 31 december, omdat de mediawet geen pakketten met minder dan 30 zenders zou aanvaarden... Er staat opnieuw de aanbieding in dat je het Basispakket kan nemen voor 10 euro per maand ipv 15.95 ... er staat ook in dat als je niets doet, je per 1 januari 17 automatisch overgaat naar het Basispakket... en dat je saldo verrekend wordt volgend jaar. Naar aanleiding van de brief kan je opzeggen tot 25 april staat er....  en dat roept bij mij dan de vraag op "wat als je niet opzegt voor 25 april???" zit je dan vast aan het basispakket?  aan de andere kant lijkt het me van niet, aangezien het STBpakket gewoon tot 31.12.17 loopt, en je dus slechts 1 maand opzegtijd hebt als je contract verlopen is... maar bij mensne met een STB pakket lijkt het me dat het contract altijd wel verlopen zal zijn...

Dit even uit mijn hoofd van de brief die me voorgelezen werd.

Als je niets doet voor 25 april, dan zit je vast aan Basispakket, staat in hun antwoord. Met mijn elektriciteit leverancier is dat ook zo, kan ieder jaar opzeggen, doe je niets dan blijf je automatisch vast, ook onder de nieuwe voorwaarden zoals oa prijsverhogingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je niets doet voor 25 april, dan zit je vast aan Basispakket, staat in hun antwoord. Met mijn elektriciteit leverancier is dat ook zo, kan ieder jaar opzeggen, doe je niets dan blijf je automatisch vast, ook onder de nieuwe voorwaarden zoals oa prijsverhogingen.

Zo... er is in ieder geval telefonisch opgezegd. De bevestiging daarvan zou binnen de 10 dagen verstuurd worden, en het te veel betaalde geld zou dan vanaf de stopzetting na ca 8 weken terugbetaald worden...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo... er is in ieder geval telefonisch opgezegd. De bevestiging daarvan zou binnen de 10 dagen verstuurd worden, en het te veel betaalde geld zou dan vanaf de stopzetting na ca 8 weken terugbetaald worden...

te veel betaald geld binnen 8 weken terugbetaald  => droom maar verder, ben al sinds dec 2015 aan het wachten op mijn geld, en telkens hebben ze een ander smoesje.

Vu+ duo2 Pli +Vti

it's to be or not to be

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat er bij idd nu tot eind december een bedrag is afgeboekt voor setopbox pakket.

 

Ik heb zo snel twee brieven terug gevonden 1 met dat het per 1/4 stotp en een waarin staat het voornemen dat het stopt per 1/4. Een brief dat het tot 31/12 doorloopt heb ik niet gehad voor zover als ik weet.

 

Ik zal vandaag of morgen maar een bellen met de mededeling dat zij het toch echt per 1/4 hebben gestopt volgens de brief van hen en dat ik het abonnementsgeld ga storneren en de automatische incasso stop zet.

 

Wat kan ik nog met de smartcard doen, is zo iets nog waard?

aangepast door jeanj
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...