Ga naar inhoud


CanalDigitaal stopt uitzendingen via Astra 19,2


Sprietje

Aanbevolen berichten


Ja klopt, staat een opmerking op de site van canaldigitaal.

Klik op zakelijk (rechtsboven) en vervolgens op afschakelen sd zenders.

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Naar verwachting" zullen de zenders dus inderdaad 1 juli afgeschakeld worden...  Dan is het waarschijnlijk gewoon verstandig dat ze zoals in de brief staat, opzegt voor 25 april...

Ik vind het niet netjes dat ze je dus blijkbaar gewoon 'overzetten' naar een ander abonnement met een andere tariefstructuur...  het zou heel wat netter geweest zijn als de klant dat actief zou moeten doen. Nu moet je bellen om te zeggen dat je iets niet wil hebben.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

correct....  ja, een mens vergeet snel.

Het is nu inderdaad bijna 1 april, en er was altijd gezegd dat het STB pakket dan zou eindigen...  maar ja, ik begrijp dat je daar niet bij stilstaat zolang alles gewoon werkt...  en 'ikzelf' kijk er dus ook niet naar, ik kom alleen in actie als iemand me er een vraag over stelt...

 

ik heb intussen het advies gegeven om te bellen (met buitenlandse nummerherkenning omdat dat goedkoper is) en de boel stop te zetten...  want er zal dan ook nog wel een maand opzegtermijn aan vast zitten denk ik... dus wordt het dan toch 1 mei als ze nu stopt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat dat het settopbox pakket einigt op 31 december 2016...  en als je niet reageert dat het automatisch overgaat naar een Basis-pakket.  Volgens de brief zou je nu al toegang hebben tot de zenders van het basispakket, zonder dat je er extra voor moet gaan betalen...  Dat kan ze niet testen, omdat ze geen schotel heeft op de Astra 2 (23 oost).

Ik denk dus dat ik terecht aanneem dat er wel een opzegtermijn is als er opgezegd wordt voordat de zenders stoppen  of na net nadat de zenders van de Astra 1 (19 oost) verdwenen zijn, aangezien het abonnement blijkbaar tot 31.12.2016 blijft bestaan.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang jij niet ingestemd hebt met het NIEUWE abonnement kunnen ze je niet verplichten om een maand lang te kijken naar een ander abonnement.

Jij geeft aan dat je het set top box beëindigd en geen gebruik maakt van de aanbieding om zolang met het Basis pakket te kijken.

Dat CanalDigitaal de vrijheid neemt om je meer zenders te laten openen geeft ze geen rechten om je abonnement langer te laten doorlopen als het abonnement niet meer bestaat.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, dat is zo... er staat dat het overgaat als er voor 31 december niet gereageerd is... en aangezien het abo dus tot 31 december loopt, onder dezelfde naam, zal er waarschijnlijk een maand opzeg inzitten vermoed ik. Nu is dat geen probleem, want de zenders waar het om gaat zitten in ieder geval tot eind april in het pakket op de goede satelliet...

 

ze gaat gewoon voor 1 april bellen, en dan stopt het ten laatste volgens mij op 1 mei... en dan is er geen enkel probleem....  

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat dat het settopbox pakket einigt op 31 december 2016...  en als je niet reageert dat het automatisch overgaat naar een Basis-pakket.  Volgens de brief zou je nu al toegang hebben tot de zenders van het basispakket, zonder dat je er extra voor moet gaan betalen...  Dat kan ze niet testen, omdat ze geen schotel heeft op de Astra 2 (23 oost).

Ik denk dus dat ik terecht aanneem dat er wel een opzegtermijn is als er opgezegd wordt voordat de zenders stoppen  of na net nadat de zenders van de Astra 1 (19 oost) verdwenen zijn, aangezien het abonnement blijkbaar tot 31.12.2016 blijft bestaan.

 

 

Ze kan het wel testen door te kijken of ze nu ontvangst heeft op de MTV-zenders. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, dat is interessant...  op zich heb je niets aan MTV, ik herinner me nog de tijd van vroeger toen MTV gewoon FTA op de satelliet zat...   maar ik zal de tip eens geven !

Dank je

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo... ik heb feedback

 

Volgens canaldigitaal zou je dus MTV Hits, VH1 of Nick Jr op 11739 V 27500 3/4  moeten hebben met het Basis HD pakket....

maar de zenders blijven zwart.  er staan een heleboel coderingstypes bij, waaronder Mediaguard(SECA)  dus ik ga er vanuit dat het wel de goede versie is...  maar niets dus.  Nu staat er in de brief dat de zenders van het Basispakket ontvangen zouden kunnen worden, en dit zou Basis-HD zijn... misschien dat dit toch nog wat anders is...  nu is het eigenlijk niet zo belangrijk....  alleen die VH1 roept nog wat herinneringen op uit vervlogen tijden...  die hadden wel goede videoclips destijds.  Maar goed, blijkbaar werkt het dus niet.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Johan45 schreef op 26 Ma 2016 - 17:09:

Zolang jij niet ingestemd hebt met het NIEUWE abonnement kunnen ze je niet verplichten om een maand lang te kijken naar een ander abonnement.

Jij geeft aan dat je het set top box beëindigd en geen gebruik maakt van de aanbieding om zolang met het Basis pakket te kijken.

Dat CanalDigitaal de vrijheid neemt om je meer zenders te laten openen geeft ze geen rechten om je abonnement langer te laten doorlopen als het abonnement niet meer bestaat.

 

 Canaldigitaal trekt zich niks aan van wetgeving.  Als je een zenderpakket op zegt op je kaart(en) krijg je meteen een verlenging van 1 of 2 jaar van het overige abonnement.  Kortom die doen maar wat...

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onterechte afschrijvingen kan je altijd nog storneren.

Storneer je niet neem je zelf genoegen met de onterechte afschrijving en moet je verder niet gaan zeuren.

Dan is het eigen schuld dikke bult ...

 

Overigens schrijft CanalDigitaal alle oude adressen aan die ooit een abonnement hebben gehad met de riedel dat 31 december 2016 de SD zenders Set Top Box stoppen.

Ook van die niet bestaande klanten wordt het niet bestaande abonnement omgezet naar Basis Pakket. :D

De brief valt verder op doordat alleen naam en adres gegevens vermeld worden in het brief hooft.

Abonnement gegevens en kaart gegevens ontbreken echter.

Dus waar zo een brief op slaat, geen idee wat CanalDigitaal hier mee denkt te bereiken.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer het nog een oude kaart of oud ci module in gebruik is zal je op de mpeg4 kanalen geen beeld zien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...