Ga naar inhoud


Geen beeld en geluid 11914


Seniorsatter
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ligt NIET aan je ontvanger of schotelafstelling.

CD heeft de parameters veranderd naar DVB-S2, helaas is op hun site niets te vinden over de frequentie.

Normaal blijft die hetzelfde en moet je op die freq. gaan zoeken met de zoekfunctie op DVB-S2.

 

De sterkte van het signaal kan dan iets minder worden.

Tot hier toe ben ik de zenders kwijt in het verre Turkije.

Als dat zo blijft, ben ik de pineut, een week geleden nog over gegaan naar Familie pakket.

Houd volgende site in de gaten:  http://www.flysat.com/

hier komen de parameters wel te staan, vandaag of morgen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds vanmorgen geen beeld op Discovery Channel(SD)

en geluid op de NPO Radio-stations.

Op de CD pagina staat niets bij de storingen(zoals gebruikelijk)

wel dat afgelopen nacht de transponder is aangepast.

 

Voor de goede orde GEEN SIGNAAL op al mijn schotels en ontvangers.

11.914H DVB-S2, 8PSK, 27.500, FEC 2/3 zijn de nieuwe gegevens

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11.914H DVB-S2, 8PSK, 27.500, FEC 2/3 zijn de nieuwe gegevens

 

 

Heb jij de betreffende zenders met beeld (signaal)?.

Hier geen ontvangst meer, ondanks dat dit een lage freq, is en voorheen goed te ontvangen.

Ook de andere freq's met zelfde parameters, geen probleem.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De symbolrate is omhoog naar 29900.

 

 

Inderdaad, heb weer beeld.

Dit ging zeer eenvoudig met mijn Vu+ Duo,

De juiste parameters ingegeven met DVB-S2 en hoefde de zenderlijst niet aan te passen.

 

Ik had voorheen een signaal AGC 99% / SNR 68%, laatste is naar 60-62% gekukeld.

Komt omdat de 150 cm. schotel op 19.2º is uitgericht en dan nog met een "verkeerde" LNB, die scheel in de schotel kijkt.

 

Hoofdzaak, heb weer beeld.

 

Kinderachtig van CD dat zij de parameters niet op hun site zetten, niet iedereen heeft zo'n "wonderbakje" van hun.

 

post-59723-0-22339200-1421147372_thumb.jpg

post-59723-0-27033100-1421147417_thumb.jpg

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee Seniorsatter, er is geen storing dus daarom zul je het ook niet bij CanalDigitaal onder storingen vinden. Maar als ze een transponder gaan aanpassen, zul jij dat ook moeten doen anders heb je geen ontvangst meer.

En Emekli, door de transponderomzetting naar 11.914H, DVB-S2, 8PSK, 29.900 Fec 2/3 heb je iets meer signaal nodig. Misschien dat je ook nog eens moet kijken of de skew van je lnb helemaal optimaal staat.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee Seniorsatter, er is geen storing dus daarom zul je het ook niet bij CanalDigitaal onder storingen vinden. Maar als ze een transponder gaan aanpassen, zul jij dat ook moeten doen anders heb je geen ontvangst meer.

 

En Emekli, door de transponderomzetting naar 11.914H, DVB-S2, 8PSK, 29.900 Fec 2/3 heb je iets meer signaal nodig. Misschien dat je ook nog eens moet kijken of de skew van je lnb helemaal optimaal staat.

 

 

 

Sprietje,

 

Wij hebben het er al eerder over gehad, het ligt gewoon aan de LNB die eigenlijk niet in die schotel thuis hoort en bovendien ook nog scheel kijkt.

Moesten de Duitse zenders ook op 23.5º zitten, dan zou ik de schotel bijstellen op deze positie en de "schele LNB" er af halen.

 

Voor een goede LNB, moet ik te veel moeite doen om deze goed vast te zetten en de scaler ring aan te passen

is ook wel een klusje.

 

En ik heb weer beeld, dat is het voornaamste.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gaan ze nu naar SR 29900.. Extra bandbreedte is natuurlijk altijd welkom maar had dit dan ook gedaan voor de tp's die afgelopen jaar al zijn omgezet. Straks beginnen ze weer.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

gaan ze nu naar SR 29900.. Extra bandbreedte is natuurlijk altijd welkom maar had dit dan ook gedaan voor de tp's die afgelopen jaar al zijn omgezet. Straks beginnen ze weer.

hoi,

 

transponder 11797 h 3/4 gebruikt nu een sr van 29500

is ook een M7 transonder maar de zenders voor nederland (history HD en eurosport 2 HD) zijn laatst verhuisd.

dus naast 27500 en 22000 gebruikt men bij M7 nu ook 29500 en 29900

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...