Ga naar inhoud


TV HD content streamen van VU+ naar MacBook Pro via WLAN


Jürgen

Aanbevolen berichten

Normaliter heb ik mijn laptop direct via een LAN kabel op mijn 1Gb netwerk aangesloten en dan is streamen van TV HD content via OpenWebIf / VLC geen probleem.

 

Soms wil ik echter wel via WLAN streamen en dat levert regelmatig haperingen op, zeker als ik dit via 5GHz doe, maar gelet op de daarbij horende signaalkwaliteit is dit ook niet verbazingwekkend.

Met 2.4GHz gaat het al stukken beter, zie bijlagen.

Dit vanuit de woonkamer (begane grond) via de op de 1e verdieping (betonnen vloer) staande router.

 

Tot nu toe gebruik ik op mijn Macbook Pro om te streamen de combinatie OpenWebIf / VLC Player.

Ook heb ik de app iDreamX i.c.m. VLC Player geprobeerd en dat functioneert ook.

Ik las wel ergens dat iDreamX binnenkort de ondersteuning stopt maar weet het niet zeker want ik kan deze mededeling niet meer vinden.

 

Nu nu kun je ook de app Blackbox for Dreambox, al dan niet in Pro uitvoering hiervoor gebruiken.

 

Mijn vraag is dan ook, wat is de toegevoegde waarde van de betaalde versie Blackbox (Pro) t.a.v. de hiervoor genoemde gratis opties?

Heeft iemand ervaring hiermee?

 

 

post-37183-0-77375700-1421492836_thumb.png

post-37183-0-30794700-1421492846_thumb.png

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet het niet hoor, maar volgens mij komt de vraag die je stelt totaal niet overeen met de titel.  

 

Vraag:

Mijn vraag is dan ook, wat is de toegevoegde waarde van de betaalde versie Blackbox (Pro) t.a.v. de hiervoor genoemde gratis opties?

Heeft iemand ervaring hiermee?

 

 

Titel:

TV HD content streamen van VU+ naar MacBook Pro via WLAN

 

 

dus gaan we het over streamen via Wifi hebben of over Blackbox?  

 

Buiten dat zou ik of een betere router aanschaffen of een zeer kritisch kijken naar de plaatsing ervan.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het zo langzaam aan helemaal gehad met dit forum.

Schijnbaar is het hier op dit forum alleen maar mogelijk om na een gestelde vraag door een Mod afgezeken te worden.

 

Om de vraag te stellen welke van de genoemde opties beter is moet ik toch eerst even uitleggen welke netwerkoptie ik heb toegepast dan wel wil toepassen.

Misschien dat de vraag niet helemaal correct gesteld is maar om dan zo te reageren is naar mijn mening ook weinig zinvol.

Als je niets inhoudelijk hebt te melden, laat het dan ook achterwegen.

 

Daarnaast vraag ik niet om advies voor een betere router want ik gebruik al een goede router, namelijk een Asus RT-N66U.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is er aan de hand...?

 

al eens de usb wifi stick aan een 50cm verlengkabeltje gehad

opdat het sticky niet door het metalen behuizing wordt gecorrumpeerd

 

en kan dat usb stickje welke in de solo2 gestopt is wel dat 5GHz

inderdaad in 2,4 GigaHertz modus gaat alles beter, met officieel VU+ wifi sticky

 

terwijl het, ook bekend is dat de macbook Pro inderdaad ook een interne 5 GHz wireless ingebouwd heeft, is dat irrelevant

de verbinding loopt via Router

en niet via Macbookpro en Vu+ SOLO2 direct

 

die Router van jou, als ik dat mag opperen is een kut asus :grin:

Toxigene - 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien moet je de regels eens lezen. 

 

De eerste paar zinnen geven aan dat er problemen zijn met Wifi qua streamen. Gezien de titel die je nu gebruikt lijkt ook de vraag daarover te gaan tot pas later duidelijk wordt dat het over Blackbox gaat. Daarbij geeft de titel aan dat je naar een Macbook Pro wil streamen terwijl Blackbox naar een iPhone of iPad streamt "Blackbox for Dreambox, Vu+, Xtrend and More Blackbox plays live TV and recordings directly from your set-top-box on your iPad or iPhone."

 

Het onderwerp moet betrekking hebben op de vraag die je stelt en dat heeft niets met afzeiken te maken maar gewoon met duidelijkheid. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...