Ga naar inhoud


HDMI poort geeft geen signaal meer door


Elstoplo

Aanbevolen berichten

Heren,

Ik heb een MaxDigital XP1000 waar ik veel plezier van had. Deze is circa anderhalf jaar jong.

Recentelijk had ik wat problemen met de doorgifte van het signaal via de HDMI poort. Ben daar niet uitgekomen wat de oorzaak daarvan was maar door een nieuwe flash was het weer oke.

Dit heeft hij weer anderhalve maand volgehouden en nu is het weer mis. Ik kan nog wel via de scart en tulp verbindgen beeld krijgen maar is niet stabiel. M.a.w. het bibbert een beetje en niet prettig om naar te kijken.

Heb andere HDMI kabels gebruikt met een andere tv maar dit gaf geen gewenst resultaat.

 

Wellicht is iemand op dit forum die een mogelijke oorzaak kan aanwijzen - bedenken en hoe dit op te lossen?

Is b.v. zo'n hdmi poort te vervangen, of zit dit helemaal geintregeerd op het moederbordje.

Ik zou daar heel blij mee zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


HDMI is beveiligd anders zou je dit ook digitaal af kunnen tappen.

 

Daarom zijn er codes in de MAX digitaal geprogrammeerd en ook in de TV die je hierop aansluit.

Er vind een controle plaats af beide deze codes hebben en er wordt gekeken welke resolutie ondersteund wordt.

Vervolgens moet je beeld hebben.

 

Standaard wordt de resolutie op automatisch gezet waardoor de MAX en de TV samen bepalen wat mogelijk is.

 

Je kunt de MAX ook op handmatig zetten, maar dan moet je wel weten welke resoluties door de TV ondersteund worden.

Lagere resolutie wordt meestal wel ondersteund.

Je zou hiermee wat moeten experimenteren om te kijken of je dan weer beeld krijgt via HDMI.

 

Je kunt de MAX aansluiten via scart en op die manier de instellingen voor HDMI aanpassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

XP1000 even opgehaald. Tests tot zo er:

 

aC/DC adapter geeft keurig een schone 12,4 V. Geen rimpel

Heb geen schema van het moederbordje. Elco's zien er op het oog goed uit. Heb de 3 meest voor de hand liggende vervangen.

 

Geen HDMI, wel scart. De kleuren zijn zwak en het beeld 'bibbert' een beetje op en neer. De helderheid is in de onderste helf normaal, in het bovenste gedeelte donkerder..

 

Lijkt dus op een intern voedingsprobleem... Dus als een medesatter een idee heeft....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Voeding van mijn XP1000 gebruikt voor de test... Geen verschil.. Vandaar de conclusie dat zijn voeding prima is. Heb ook ge cross-referenced. Dus zijn voeding op mijn XP1000 en ook dat werkte prima... Fout ligt dus op het mainboard. De voedingsspanning gaat over een aantal spoelen en 4 elco's verder de XP1000 in. Uiteraard geen schema of wat, dus 'most common error' procedure gevolgd. Aangezien elco's condesatoren en weerstanden vaak het eerst gaan, deze vervangen... Zonder schema kun je verder niets..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 

Geen HDMI, wel scart. De kleuren zijn zwak en het beeld 'bibbert' een beetje op en neer. De helderheid is in de onderste helf normaal, in het bovenste gedeelte donkerder..

 

Lijkt dus op een intern voedingsprobleem... Dus als een medesatter een idee heeft....

Lijkt op een aardlus  of massa verbinding probleem.

Scheurtje in een massa printbaan of doormetalisering?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...