Ga naar inhoud


Zal Canal Digitaal het nog wel redden?


rolandroland

Aanbevolen berichten

Toen ik belde met hun dat de prijzen erg hoog waren was het antwoord dat het nogal prijzig om de zenders via satelliet te verspreiden. Een zender als Q-Music wordt zonder dat ze via de schotel zijn te ontvangen toch landelijk verspreid via de kabelnetwerken? In de buitengebieden was het zo dat je aangewezen was op de schotel. Dat hoeft misschien wel niet meer omdat vaak ook een telefoon lijn beschikbaar is waarop tv zenders op vespreid kunnen worden? Wat denken jullie? Redt Canal Digitaal het nog wel? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Alleen al door het aantal Nederlanders wat het land verlaat en elders zijn heil zoekt is de toekomst van Canaldigitaal al verzekerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als we nu gewoon eens kijken binnen onze landsgrenzen, dus gewoon de Nederlandse huishoudens.

Waarom zou je dan een schotel neerzetten?

Beeldkwaliteit?

Het zenderaanbod?

 

Gaan we kijken naar het nederlandse pakket waar 'mien en herman' na het werk kijken, dan is het aanbod toch wel vrij mager.

Want, wat krijg je voor je basis abbo?

Ik heb zowel Ziggo als Canal Digitaal en ik moet zeggen dat het basis zenderaanbod van Ziggo er beter uitziet dan dat van Canal Digitaal.

De prijs?

Ziggo is , zeker met meerdere TV's, een heel stuk goedkoper.

De 2e en 3e tv vallen gratis onder het eerste abbo, waarvoor je bij CD €4.50 per tv extra voor betaald.

 

Dus, noem een goede reden om een schotel neer te zetten, afgezien van de hobbyist dan.

Nogmaals, we praten dus alleen over het Nederlandse zenderaanbod, dus geen 'exotische' lijst van duitse, engelse en noem maar op voor zenders waar de doorsnee mens toch niet naar kijkt.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor het niet bekabelde buitengebied in Nederland en voor diegenen met een aversie tegen de kabel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste grondstof

Ga je nu een beetje zielig liggen doen? Natuurlijk kun je in Fuengirola de Astra 23,5 ontvangen maar dan moet je wel een grotere schotel nemen. Met een schotel van 100cm breed kun je ook de moeilijkste transponders van de Astra 23,5 perfect ontvangen.

Ik heb wel te doen met mensen met campers die al de grootste zelfzoekende schotel hebben genomen die er voor campers te koop zijn, namelijk 85cm hoog. Die lopen inderdaad tegen het probleem aan dat in de Algarve het signaal nog te slecht is voor de moeilijke transponders van de Astra 23,5 waarop sommige Nederlandse gecodeerde zenders zitten. Die mensen zijn genoodzaakt een losse schotel op een driepoot mee te nemen met bijv. een Triax 88 om de Astra 23,5 fatsoenlijk te kunnen ontvangen.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het alternatief is dat we met zijn allen meer abonnementsgeld betalen voor de duurdere Astra 1 transponderhuur, zodat die mensen in de Algarve in hun campers de zelfrichtende antennesystemen kunnen gebruiken, iets typisch Nederlands

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker redt CD het wel als onderdeel van een groter geheel. Sterker......satellietgebruik neemt toe ten koste van kabel/glasvezel.

 

http://www.***geen-reclame***/digitale-tv-televisie-producten/via-satelliet/

 

Hier staat o.a in: Schotelantennes worden niet alleen kleiner en onopvallender blablabla

 

Onzin, door de overgang van 19.2 SD naar 23.5 HD is het benodigde schotelformaat omhoog gegaan van 64 naar 88 cm.

 

Het aantal van 1 miljoen schotels in Nederland? Zou het kloppen? Dat zou betekenen dat zo ongeveer 1 op de 8 huishoudens een schotel heeft. Ik vraag het me echt af!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een verandering in de regelgeving van een bouwvergunning of het verhuren van vooral appartementen, zou moeten worden aangepast.

Blijkbaar (zelf niet gecontroleerd), moet volgende nutsvoorziening aanwezig zijn:

water en elektriciteit (eventueel gas)

aansluiting riolering

koperparen en een coax voor aansluiting kabel.

Mochten ze nu verplicht worden via een gso sat signaal aan te bieden, dan zou de drempel al minder zijn, en in een appartementsblok van 40 appartementen geen 40 of meer schotels nodig zijn, maar misschien 3.

De kosten ervan, kunnen net zoals andere gedeelde kosten worden meegerekend.

Men betaald voor onderhoud,lift, elektriciteit, en waarom niet voor een gso aansluiting?

Of CD of TVV of de M7 group daar beter zou bij varen weet ik niet. Maar bepaalden zouden misschien wel eens nadenken, als in hun appartement, zonder extra uitgaven ook sat ontvangst mogelijk zou zijn.

Mocht in mijn (toekomstig) appartementje, gso en kabeltv beschikbaar zijn, dan zou ik niet moeten denken, dan neem ik gso.

Zolang content en auteurslieden het oogluikend toelaten, dat expats toch zien, is er volgens mij geen gevaar voor CD.

Als ze echter hun techniek zo moeten aanpassen, dat hun programma's enkel te zien zijn in Nederland, dan zal er "zwarte" sneeuw te zien zijn voor CD, en ? ik durf geen voorspelling te doen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kiekiek ik vraag het me af wat je stelt; zelf heb ik een kleine schotel in de tuin staan maar wel met zeer goede ontvangst van de 19, 23 en 28. En is de Triax van 64 cm niet de meest verkochte schotel in Nederland? . En het groeiend aantal satelliet kijkers is zeker gegroeid door het weg vallen van Digitenne. Ik geloof volop in groei zeker door de ontvangst- en beeldkwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...