Ga naar inhoud


philips dsr slijtage,schotelprobleem? iets anders? slowmotion beeld op een hd.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Toen ik vrijdag bij mijn ouders kwam, zag ik dat hun zelfde ontvanger op één sd staat (met melding old) erbij.

Toen melde ze, dat ze weer storingen hadden (bevriezingen) op één hd, na het overschakelen van vitaya, en dat ze dit dan oplossen door naar één sd te kijken.

Voor hen, maakt dit echt niet uit of dit sd of hd is, zeker niet, voor het journaal dat ze zien.

Maar blijkbaar verdwijnt één sd binnenkort samen met andere sd zenders, en ik vroeg me nu al af, hoe dit probleem aan te pakken?

Want blijkbaar is voor hen stekker eruit, 30 seconden wachten en stekker er in, al een te grote huiver voor hen.

En ik weet langs geen enkele kant, welke ontvanger voor hen.

Linux, konden ze pakweg een tien jaar geleden ook niet mee overweg, en als ik lees dat die nieuwe M7 bakjes ook één en al ellende is, dat wil ik mijn ouders ook niet aandoen.

Ik zat te denken aan een ci ontvanger, maar ja, hoe lang zal die nog werken, en zijn er al goede ci+ ontvangers, die zouden werken met hun ci+ module's, mochten ze ci+ activeren?

Eerlijk gezegd, zit ik met mijn handen in het haar, welke gebruiksvriendelijke ontvanger is goed voor senioren.

Fastscan, zou handig zijn, maar geen must, maar anders een ontvanger, waar de lijst te editeren valt via de pc.

alvast bedankt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Storingen op éénHD duiden vermoedelijk op een schotel(afstelling) probleem - Astra 23.5° is nu wel de belangrijkste positie geworden voor Vlaamse tv ontvangst - Mocht je overwegen om die DSR- te vervangen raad ik toch de M7-SAT801 aan omwille van eenvoudige bediening - Het "negatieve" dat er over verteld wordt vind ik overdreven en heeft dan (alweer) te maken met een minder goede ontvangst ! - Mijn ervaring: ---> vele tientallen echt tevreden gebruikers..... 

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar een test op dezelfde schotel/lnb met een vu duo, en dit kaartje, gaf op andere dagen dit probleem niet.

Maar misschien heeft die philips meer signaal nodig om goed te werken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Mijn moeder melde terug problemen na het schakelen van vitaya naar een hd. Blokvorming happeringen en stotteringen. Nu nog op te lossen door naar een sd te gaan, maar vanaf 26 mei kan dit niet meer.

Signaalsterkte op vitaya is 84% en kwaliteit 54%. Een hd nagenoeg hetzelfde. Op een sd gaat die kwaliteit naar 50%.

Zal vanavond eens foto's plaatsen van de signaalmeter van die philips ontvanger.

Ik ben er niet meer tot vrijdag avond, maar als het nog voortdoet, zal ik het eens proberen te filmen vrijdagavond.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Signaal en kwaliteit is veel te laag.. Hier in Haarlem zit ik op 97% signaal kwaliteit 93%. Dit wel met een 90cm schotel... Eén HD geeft 14,7dB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals beloofd, hieronder enkele foto's met de signaalsterkte en kwaliteit, waar er inzitten van 45%.

 

post-40019-0-37154500-1430757139.jpg

post-40019-0-11034600-1430757155.jpg

post-40019-0-28972900-1430757172.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kwaliteit lijkt mij eeg laag.

Slechte lnb of de skew verkeerd ingesteld.

LNB uit focus of schotel uit vorm.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier nog een paar foto's. Let niet op hetgeen buiten de schotel, het is al een zeer oude boerderij, waar het een en ander versleten en aan herstelling toe is, maar zo probeer ik te tonen hoe de schotel er toen bijstond en ik denk nu ook nog, want het probleem is er al een tijdje.

Kan hier iets aan verbeterd worden? indien nodig/gewenst, start ik een topic in schotelpark, als dit niet te onoverzichtelijk komt, 2 problemen, in 3 forums behandelen. Die beslissing laat ik over aan de mods.

 

post-40019-0-70005400-1430775074.jpg

post-40019-0-13479200-1430775088_thumb.jpg

post-40019-0-34775100-1430775103.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie ik het goed op de foto? De DuoLNB staat horizontaal en niet, zoals nodig een bepaalde mate schuin. Dat verklaart je ontvangst probleem Kijk hier eens.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sattv4iedereen,

 

Zoals ton2207 al aangaf staat de DUO LNB niet goed en moet de linker omhoog.

Wat ik vaak mee maak dat, na verloop van tijd, de LNB gaat zakken als deze niet goed is ingeklemd.

Het beste is toch dat je de Astra 3 (23.5) in de klem monteer, dan komt de 19.2 lager te hangen tegen de klem.

Je moet de schotel dan wel iets naar links verdraaien en 1 graad naar beneden afstellen.

 

Ik kan het niet zo goed zien maar is dit een Triax 64 of 78 schotel ?

 

Ik heb de plaatjes nog eens goed bekeken maar het kan ook gezichts bedrog zijn.

aangepast door ben klever

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezicht bedrog.

De laatste foto zie je de lnb horizontaal staan maar de popnagels van de schotel bevestiging net boven de lnb staan niet op een horizontale lijn.

Indien de foto goed genomen was stond de lnb schuin en de popnagels op een horizontale lijn.

De boerderij mag dan oud zijn maar de popnagels van de schotel zakken nog niet weg door ouderdom.

 

De andere LNB inklemmen (de astra 23.5 lnb) zal beter signaal geven op de Astra 23.5

Bovendien lijkt het wel een 78 cm Triax en daarmee moet je werkelijk heel nauwkeurig uitrichten.

Voor dilettanten geen optie, die kunnen beter een 64cm Triax gebruiken zoals aanbevolen door CanalDigitaal.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al 2 schotel (een triax en de andere iets van sed..). Telkens de hals van 23,5° van de lnb op de lnb houder geplaatst, en hoor geen van de 2 klagen. De een een dreambox gebruiker en de andere een vu duo.

Maar mijn vu duo, heeft er momenteel geen last van, al moet ik opmerken, dat ik 99,9% van de tijd astra 19,2° gebruik, en de zenders waarschijnlijk nog op qpsk worden uitgezonden. Maar als het verder zomer wordt, zal ik deze adviezen opvolgen, en de schotel onder handen nemen.

Op de vu, meet ik op vh-1 classics 11,60 dB.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sattv4iedereen,

 

Nog even je plaatjes bekeken in #23

Het valt me op dat de F-connectors niet geïsoleerd zijn.

Deze schroef connectors zijn gevoelig voor vocht en er kan gemakkelijk, bij regen, water binnendringen, en dus signaal verlies.

Schroef er eens een los en kijk of je corosie zie.

Mijn advies is: Gebruik vulcaniseer tape of schuif er een rubber tule overheen. (Zie jou plaatje)

Het bespaart je een hoop elende.

 

post-35794-0-78022600-1431331520.jpg

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hi,

een kleine week, melden mijn ouders, dat ze 's anderendaags, de stekker eruit moeten halen om beeld te hebben.
De buiten opstelling, heb ik nog niet direct nagekeken, omdat ik weinig problemen heb. 
Maar ik hou het wel voor mogelijk, omdat videoredo soms fouten geeft, bij het knippen.

Is dit door ontvangst, of door het knippen of beiden, ik weet het niet.

Hopelijk is toestel niet onherstelbaar defect, want ik weet echt niet, welke ontvanger, ik mijn ouders moet aanbieden.

Hier zijn bijna enkel verkopers die M7 heeft, en iedereen raad die af.

Mocht ik zeker zijn, dat die witte module en die nieuwe orca module zou blijven werken op een ci receiver, dan zou ik een eenvoudige ci receiver zoeken.

Het grootste probleem is, dat ik niet weet hoelang ze hier nog zullen wonen. ze zijn beiden niet zo gezond meer op hun leeftijd, en heb helaas dit jaar al 3X meegemaakt, dat de gezondheid snel kan wijzigen, in zelfs enkele uren  :( .

Sorry voor dit top offic gedeelte, maar dit bepaald ook de investering in sat materiaal.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update wat ik vandaag heb gedaan inclusief foto's.

Via google en met dank aan s4all, vond ik hoe je die via het hiden menu herinstalleert.
Dus gedaan, en alles gevolgd.
Terwijl het mooi weer was, heb ik de buitenopstelling bekeken.

Een F-connector losgemaakt en de draad (coax kabel bekeken) zie foto, maar helaas niet zo duidelijk.
post-40019-0-99791300-1437573818.jpg

Toen even mijn telefoon erbij gehaald, en even zien, of ik de lnb niet beter kon afstellen, omdat je met dreammote lite, het signaal kan zien. Helaas kreeg ik er niet meer uit dan dit:

post-40019-0-10132000-1437573889.png.

Toen heb ik ook even de 2 coax-en aan de lnb verwisseld (zijn 4 uitgangen aan), maar bij een hd npo1 en ard, kreeg ik ongeveer deze ontvangststerkte:

post-40019-0-83370800-1437573953.jpg

Bij deutsche music fernsehen (of zoiets) kreeg ik dan wel beneden 100% op de meter.

Wel zag ik dat bij de triax vanboven de lnb houder gebroken was. Indien foto nodig, geef seintje.
Het is wel te zien op de foto in post 23.

Het probleem is, dat als je die opstart, op het scherm van het toestel een hd komt met het lopend programma, maar geen cijfernotatie op de tv. Je kan geen menu oproepen, en als je probeert te zappen aan het toestel, lukt dit niet en zie je enkel een scherm zonder zender en nummer op tv (foto vergeten te nemen).

Enfin, even zien, wat dit geeft, en je wordt op de hoogte gehouden, en wie tip of raad weet, dan hoor ik het graag. Alvast bedankt vanwege mijn ouders.

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...