Ga naar inhoud


Gigablue UHD Quad 4K en TV Vlaanderen


Bimmerken

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb sinds een paar weken de Gigablue Quad 4K, met door de leverancier geïnstalleerd OpenATV 6.0. Ik heb een unicable LNB, die met een splitter op de beide tuners is aangesloten... 

Na vele uren uitrichten en aanklooien heb ik nu TVV gedeeltelijk aan het werk... De CI+ kaart van TVV blijkt, volgens mijn leverancier, niet compatibel te zijn met de GB... Na wat omzwervingen heb ik via de leverancier de CIplushelper geïnstalleerd en dat zorgt ervoor dat we hem nu gedeeltelijk aan het werk hebben... Gedeeltelijk, want ik kan de meeste zenders gewoon goed ontvangen, behalve Een. Canvas, NPO1, NPO3 etc. Zelfs RTV Drente krijg ik niet terwijl die toch FTA is. 

Soms geven deze zenders gewoon signaal door (SNR rond de 80%) en heb ik beeld, vervolgens stopt dat spontaan en gaat de SNR naar 0 %... De overige zenders blijven wel constant beeld geven met een SNR van rond de 80%)

 

Inmiddels ben ik natuurlijk over de 14 dagen bedenktijd van TVV heen en loop ik grote kans voor een half jaar aan het abonnement vast te zitten.. 

 

Ik ben een enorme leek op het gebied van satelliettv, begrijp wel redelijk wat van computers, maar kom hier niet echt uit...

 

Iemand enig idee hoe ik het spul aan de praat krijg?

 

 

Alvast dank,

 

Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ok, niemand reageert, dus dan zal ik het zelf maar doen.

Bleek dat mijn LNB kapot was. De Horizontale werkte wel, de verticale niet (of andersom :))...

Ik heb TVV dus aan de praat, maar hoorde van mijn leverancier dat ik maar 1 zender tegelijk kan opnemen of kijken.. en nu had ik net een dual-FSB tuner genomen omdat ik dacht dat ik dan 8 kanalen tegelijk kon kijken / opnemen...

 

Is daar een legale oplossing voor?

 

Groet,

 

Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

de Tv Vlaanderen CI module kan maar 1 gecodeerde zender laten zien en dus ofwel kijken ofwel opnemen,

een niet gecodeerde zender kan je dan wel opnemen, bv ARD Duitsland1 en omdat je unicable hebt kan je meerdere gratis zenders opnemen die niet gecodeerd zijn.

aangepast door digitaal kijker

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze vind je 2dehands op het net, kan je dan overnemen van vorige eigenaar met overname document (heb dit zelf zo gedaan).

Heb wel een 50 euro activatie moeten betalen aan TVV.

 

De oude CI modules heb ik ook nog liggen maar weet niet als het lukt met deze.

Als ik het goed begrijp bent u niet in het bezit van een losse smartkaart?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...