Ga naar inhoud


Black Hole op VU+ Solo2


marcootto

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

ik ben sinds enige tijd in het bezit van een VU+ Solo2.

toen ik deze kocht stond er OpenPli 4 op.

gisteren heb ik dan besloten om er Black Hole op te flashen.

Dat is allemaal heel goed gelukt, alleen herkent hij volgens mij mijn smartcards niet meer (canaldigitaal + tvvlaanderen).

ik heb al geprobeerd om CCcam te installeren, dit is ook gelukt want ik vind de config file terug in /etc.

nu weet ik verder niet wat ik nog moet doen om dat ding aan de praat te krijgen.

kan er iemand mij verder helpen? het is me gelukt enkele duitse zenders te bekijken maar voor de rest krijg ik gewoon zwart beeld.

 

alvast bedankt,

 

Marco

Link naar reactie
Delen op andere sites


afgezien van het image black hole

is elke correcte installatie en configuratie met CCcam 100% fool proof <> minus jouw situatie

 

het is te simpel voor woorden

waarom en hoe die kaarten in de kaartlezers aangesproken worden is op elk image identiek

 

maar jij hebt er twee (canaldigitaal + tvvlaanderen) volgens je bericht

heb je ook een cccam.cfg in het mapje /etc?

 

in openpli is die config er altijd bij

in andere images moet je die separaat laden en aanpassen

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja de config file vindt ik terug in /etc maar ik weet dus niet of ik er nog iets aan moet aanpassen of niet :/

 

dit is wat er nu in staat:

 

N: 127.0.0.1 34000 user pass 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15

 
 
 
aangepast door marcootto
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik VTI maar meer dan cccam installeren en starten hoef ik niet te doen voor mijn kaarten van TVV en Ziggo

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via blauwe toets kom je in CAM menu. Standaard staat Common Interface vermeld. Met pijltje naar links de CCcam selecteren. Indien deze er niet staat heb je CCcam verkeerd geinstalleerd. Het beste kun je dit via TSMedia installeren. De config file hoef je niet aan te passen.

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via blauwe toets kom je in CAM menu. Standaard staat Common Interface vermeld. Met pijltje naar links de CCcam selecteren. Indien deze er niet staat heb je CCcam verkeerd geinstalleerd. Het beste kun je dit via TSMedia installeren. De config file hoef je niet aan te passen.

ik had geprobeerd via TSPanel CCcam te installeren. ik ga deze avond nog eens proberen met TSMedia, heb intussen eventjes VTI geflashed en die krijg ik wel aan de praat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cccam word standaard niet ondersteunt door Blackhole, je het zelf allemaal installeren en configureren, niet evident hoor als het je eerste ervaring is.

 

Met VTI is het vrijwel pasklaar meegeleverd, enkel uit de feed installeren en dan starten , ook fastscan kan je zo erop gooien.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cccam word standaard niet ondersteunt door Blackhole, je het zelf allemaal installeren en configureren, niet evident hoor als het je eerste ervaring is.

 

Met VTI is het vrijwel pasklaar meegeleverd, enkel uit de feed installeren en dan starten , ook fastscan kan je zo erop gooien.

welja, ik zou het wel willen proberen om het zelf te configureren.

maar ik moet dan wel weten hoe ik dat juist doe :D

kan ik trouwens niet gewoon de config file kopieren uit VTI en deze daarna in black hole plaatsen?

of gaat dat niet werken?

aangepast door marcootto
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat gaat niet werken.

 

Trouwens wat is er nu aan BH zo geweldig dat je een goed presterende Image als OpenPli en VTI door BH wilt vervangen, temeer omdat deze twee wel meteen goed werken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...