Ga naar inhoud


Formule 1 seizoen 2015


Alex1970

Aanbevolen berichten

Nadat ik hoorde van collega's die speciaal voor de Formule 1 een abonnement gingen afsluiten op Sport1 omdat de BBC niet alle races meer uitzendt, de Duitse RTL niet in HD te zien is (via Ziggo, maar ook op de satelliet gecodeerd) en LiveOnSat ook alleen nog maar Sky Sports F1 vermeldt ben ik eens op zoek gegaan.

 

Op Wikipedia kwam ik een hele lijst tegen van broadcasters.

 

Idman TV (nu) FTA via Azerspace-1, 46°E, 11169.00 H, zou alle races uitzenden. Volgens KingofSat zou deze op de Europe beam uitzenden, afhankelijk van de locatie is deze in de Benelux met een 65-75 cm schotel te ontvangen. Lyngsat en Flysat claimen echter dat 11169H op de Central Asia beam uitzendt.

 

Rossiya 2 zou alle races uitzenden, FTA via Express AM22, 53°E, 11150H.

 

BBC zendt 10 GP's uit, Maleisië, Bahrein, Canada, Engeland, Hongarije, België, Japan, Rusland, Brazilië en Abu Dhabi. Via welke zender (bijv. BBC1 of Red Button) nog niet kunnen vinden.

 

Sporza zendt alleen de GP van België live uit. Verder in België heeft Sporting Telenet de rechten.

 

Veronica zond vorig jaar twee races uit, volgens de Wikipedia-pagina zouden er dat dit jaar weer drie zijn: Canada, USA and Brazilië.

 

De RTBF zendt alle races live uit. (FTA via DVB-T en ik vermoed in heel België (in HD?) op de kabel.

 

RTL Television zendt alle races live uit. (FTA is SD, HD is gecodeerd).

De Duitse SPORT1 zendt de trainingen FTA in SD uit via Astra 1M, 19.2°E, 12480.00 V.

 

Alle races in HD lijkt dus niet te lukken, maar (dankzij de Duitse RTL) hoeft niemand een race te missen of er (extra) voor te betalen.

 

 

Mocht iemand een betere suggestie hebben dan hoor ik het wel.

F1opTV.zip

aangepast door Alex1970
  • Like 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor zover de BBC1 HD(het vaste kanaal voor de uitzending) vorig jaar de race niet live uitzond

heb ik de race via ORF1 HD op mijn CT 6600 bekeken.

Hoop dat ik dat dit jaar ook weer kan zien, en anders maar de (uitgebreide)

samenvatting op de BBC.

aangepast door Seniorsatter
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover de BBC1 HD(het vaste kanaal voor de uitzending) vorig jaar de race niet live uitzond

heb ik de race via ORF1 HD op mijn CT 6600 bekeken.

Hoop dat ik dat dit jaar ook weer kan zien, en anders maar de (uitgebreide)

samenvatting op de BBC.

 

ORF1 (al dan niet HD) is niet FTA.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

RTBF zit mee in het pakket bij TVV (geen idee of het bij basic-light en basic is; bij basic-plus wel)

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee hoor,

en sind wanneer is rtbf dan nog op satelliet?

dacht die gasten kunnen geen dvb-T antenne verder zenden wegens geld gebrek

of heb ik de afgelopen jaren niet goed genoeg gezocht?

;)

aangepast door Tonskidutch

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je meent het

Mijn bedoeling was om dit overzicht te maken voor kijkers in Nederland en België, die hebben doorgaans geen FTV-kaartje via een adres in Oostenrijk...

 

nee hoor,

en sind wanneer is rtbf dan nog op satelliet?

Volgens mij zijn alle drie de RTBF zenders gewoon nog op satelliet, t.w. Astra 1L, 12722 H:

 

post-40400-0-13406700-1425587127.jpg

 

dacht die gasten kunnen geen dvb-T antenne verder zenden wegens geld gebrek

of heb ik de afgelopen jaren niet goed genoeg gezocht?

;)

 

Wat bedoel je hiermee?

Ook op DVB-T zijn ze te ontvangen in en aan de grens van Wallonië, alleen niet in HD:

http://www.ukwtv.de/cms/belgien-tv.html#RTBF

http://www.rtbf.be/entreprise/rtbf-et-vous/recevoir_la-television?id=5959

 

RTBF zit mee in het pakket bij TVV (geen idee of het bij basic-light en basic is; bij basic-plus wel)

 

Alleen bij Basic+.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik bedoel te zeggen: hetgeen je zelf ook met bewijs staaft dat RTBF niet Free To Air is behalve dan in Walonië zelf per DVB-T

die kan ik helaas niet ontvangen zover van Walepay verwijderd

 

ik dacht overigens dat ze echt niet meer uitgezonden werden per Satelliet

zo zie je maar weer goed nieuws voor de liefhebbers met kaartje

 

FREE TO AIR NOEM IK indien ik het zonder versleuteling kan ontvangen

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een onjuiste stelling.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens LiveOnSat (inmiddels bijgewerkt) wordt de GP van Australië a.s. weekend ook FTA uitgezonden op:

 

Duna TV, Eutelsat 9A (9°E), zowel in HD (11958 V) als in SD (12207 H).
Er is ook een live stream, op  de website klikken op 'ÉLŐ' en dan 'DUNA' kiezen:

 

post-40400-0-46579000-1426235223.jpg

post-40400-0-35658200-1426235585.jpg

 

 

Mega (Ukrain), Astra 4A (4.8°E), 12341 H, FTA in multistream (dus alleen met speciale ontvangers/PC te zien, volgens Flysat tevens in Irdeto gecodeerd) en (vermoedelijk) in BISS gecodeerd via Amos 3 (4°W), 11389 H.

 

 

De eerder door mij genoemde Idman TV zou volgens LiveOnSat in BISS gecodeerd zijn, maar op Lyngsat is de zender niet meer te vinden op de AzerSpace 1. Volgens Flysat en King of Sat zou Idman nog wel op AzerSpace 1 zitten. Flysat vermeld voor de hele transponder "Matches with BISS encrypted".

Maar volgens Lyngsat en Flysat zendt deze transponder uit op de Central Asia Beam en deze is in de Benelux niet te ontvangen.

 

 

En zoals in bericht 1 al gemeld dus ook op RTL (FTA op Astra 1L in SD) en Rossiya 2 (Via Yamal 202 (49°E), 4101 L volgens Flysat FTA maar met MPEG-4 T2-MI).

 

 

 

En uiteraard zullen de feedhunters misschien ook nog wat vinden (vermoedelijk gecodeerd).

Daarvoor op dit forum de rubriek Feedhunters in de gaten houden of Satelliweb (en wellicht meer die ik niet ken).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...