Ga naar inhoud


Eurosport 4K brengt Olympische Spelen in Duitsland met HD + in UHD HDR


Dreeke

Aanbevolen berichten


@stevenvc19

 

Nu nog niet. 

Het Eurosport 4K-evenementenkanaal is beschikbaar van 23 juli tot 8 augustus op HD + op UHD1 

  • Bedankt 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-6-2021 om 21:24, stevenvc19 zei:

Ik dacht dat Rolland Garros overdag ook FTA zou uitgezonden worden. Dacht dit hier ergens gelezen te hebben

Ja, daar ging ik ook van uit, maar zwart beeld...

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-6-2021 om 23:10, tv-fan zei:

Het is helaas compleet dichtgezet. 

Ook zou het met HLG worden ondersteunt, is momenteel echter in UHD met SDR te zien, en met een HD+ kaart. 

Dan is er denk iets  bij  jouw niet juist ingesteld. ik heb het gewoon in UHD met HLG actief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De demo zender van SES, eentje is in HLG, wordt wel correct doorgegeven, tv gaat in HLG weer gave stand. 

Dus instellingen zijn prima, las vanmiddag op Duits forum dat er nu inmiddels Roland Carros ook met HLG weergave is gestart.  

Eerste dagen zou de zender zonder HDR doorgezet zijn, nu inmiddels wel inclusief.

Zal vanavond nog eens proberen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eurosport 4K is van 30 mei tot en met 13 juni te ontvangen via het 4K-kanaal UHD1. De uitzendfrequentie op de Astra 19,2 is 10.994 GHz H – 22.000 – 5/6 – DVB-S2 – 8PSK.
Het is van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur ongecodeerd te ontvangen en in het weekend van 08.00 uur tot 14.00 uur.
Buiten deze tijden is de zender gecodeerd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Sprietje zei:

Eurosport 4K is van 30 mei tot en met 13 juni te ontvangen via het 4K-kanaal UHD1. De uitzendfrequentie op de Astra 19,2 is 10.994 GHz H – 22.000 – 5/6 – DVB-S2 – 8PSK.
Het is van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur ongecodeerd te ontvangen en in het weekend van 08.00 uur tot 14.00 uur.
Buiten deze tijden is de zender gecodeerd.

 

Sprietje, 

sinds 30 juni is dit kanaal ook voor 20h gecodeerd. Heb al enkele keren geprobeerd rond 17u Eurosport 4K te bekijken maar het kanaal blijft gecodeerd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, helaas... ondanks de uitnodigende EPG tekst voor dit tijdvak:

--

Free Fenster
08:00 - 20:00 (720 min.)

Erleben Sie mit UHD1 by Astra / HD+ die Faszination beeindruckender Filme in brillanter UHD-Qualität aus den Bereichen Doku, Lifestyle und Action.

--

 

Is het signaal 'scrambled':

--

Stream 0
Original ID: 101
Codec: MPEG-H Part2/HEVC (H265) (hevc)
Type: Video Orientation: Top left
Stream 1
Original ID: 102
Codec: MPEG Audio layer 1/2 (mpga)
Language: German
Description: clean effects
type: Audio Program 2
Scrambled: Yes

--

En zijn de volgende CAIDs zichtbaar voor (mogelijk) de volgende kaarten:

HD+
1830,1843,1860,186A,186D,4AF4

 

Sky Germany
09C4,098C,098D

 

HD+ voor Samsung Televisies en andere kaartloze systemen?

1842,4B64

 

Irdeto2
06E2

 

Dus tsja, waarschijnlijk heb je toch nog één van zulke kaarten nodig en dan is het dus 'Free to View' ...

Ik heb het nog niet met een emulator geprobeerd (op m'n VuPlus Duo2 - gestreamd naar vlc voor UHD)... iemand meer info?

 

Fred

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Weet iemand ook of Eurosport 4K ook is op te nemen (las ergens dat sommige HD+ zenders geblokkeerd zijn)? En kan je met de HD+ kaart ook afspelen en opnemen tegelijk of kan hij maar één ding tegelijk?

Ik wil eigenlijk een VU+ DUO 4K aanschaffen en ik dacht ergens anders te lezen dat de oude (niet SE) CI+ kon decrypten met VTI 13.x (en nog een extra plugin ofzo).
Zou mooi zijn als ik iets van de Olympische Spelen via Eurosport 4K kan opnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo.

Ik denk van niet.

Zie FAQ op de HD+ website:

 

Bei Fernsehern oder Receivern mit integrierter Festplatte und CI Plus-Slot ist das Aufzeichnen bei den meisten HD+ Sendern aktuell nicht möglich. Eine Ausnahme bilden die Sendungen von ProSieben HD, SAT.1 HD, kabel eins HD, sixx HD und ProSieben MAXX HD. Hier sind Aufnahmen gestattet. Wie bisher können Zuschauer mit dem HD+ Modul zudem bei allen HD+ Sendern das zeitversetzte Fernsehen (Timeshift) nutzen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kiezen ze op de NPO of de VRT niet voor jouw favoriete sport? 
 

Op de Astra 2 heb je met BBC One HD en BBC RB HD twee kansen. De programmering op die twee zenders is verschillend. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-7-2021 om 18:43, HG5812 zei:

Hallo.

Ik denk van niet.

Zie FAQ op de HD+ website:

 

Bei Fernsehern oder Receivern mit integrierter Festplatte und CI Plus-Slot ist das Aufzeichnen bei den meisten HD+ Sendern aktuell nicht möglich. Eine Ausnahme bilden die Sendungen von ProSieben HD, SAT.1 HD, kabel eins HD, sixx HD und ProSieben MAXX HD. Hier sind Aufnahmen gestattet. Wie bisher können Zuschauer mit dem HD+ Modul zudem bei allen HD+ Sendern das zeitversetzte Fernsehen (Timeshift) nutzen.

 

Als je de HD+ kaart in OScam >11677 draait kun je prima opnemen! De beperkingen worden door de CI+ module bepaald… Gelukkig doet OScam (en GBox) daar niets mee..

  • Bedankt 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...