Ga naar inhoud


Probleem met update Windows 7 van heden


pirrewit

Aanbevolen berichten


 

Zet jij gewoon maar een Windows computer een week of langer uit en wala er gaat een wereld voor je open. Lijkt me sterk dat mensen hier nooit wat mee te maken hebben gehad. En ik snap niet dat zoiets duidelijks op een website zou moeten staan want dat zou juist te dom voor woorden zijn.

 

Nou dat staat hij regelmatig. En ik weet nog steeds niet welke wereld er voor mij open moet gaan. Mijn PC start gewoon op en Windows updates worden geinstalleerd bij afsluiten. Geen enkel probleem dus.

 

Maar laten we nog eens teruggaan naar het begin van deze discussie. Toen kwam je met de onzin stelling dat Windows niet gemaakt is om uit te zetten. Ik zie nog steeds geen onderbouwing!

 

Hardware gaat allang niet meer stuk van aan/uit zetten. Opstarten van mijn HD duurt iets van een kleine minuut, met een SSD zou dat veel sneller kunnen. Het stroomverbruik is een hele goede reden om de PC uit te zetten, bij mij zo'n 40 watt idle. Bij alle grote bedrijven waar ik gewerkt heb worden de PC's uitgezet.

 

Kortom, er is geen enkele reden om een PC ongebruikt aan te laten staan.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de mijne start zodra ik de knop aanzet :D

 

Ik heb ook zo'n soort "knop".

 

post-36489-0-33557900-1426624764.jpg

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat staat hij regelmatig. En ik weet nog steeds niet welke wereld er voor mij open moet gaan. Mijn PC start gewoon op en Windows updates worden geinstalleerd bij afsluiten. Geen enkel probleem dus.

 

Maar laten we nog eens teruggaan naar het begin van deze discussie. Toen kwam je met de onzin stelling dat Windows niet gemaakt is om uit te zetten. Ik zie nog steeds geen onderbouwing!

 

Hardware gaat allang niet meer stuk van aan/uit zetten. Opstarten van mijn HD duurt iets van een kleine minuut, met een SSD zou dat veel sneller kunnen. Het stroomverbruik is een hele goede reden om de PC uit te zetten, bij mij zo'n 40 watt idle. Bij alle grote bedrijven waar ik gewerkt heb worden de PC's uitgezet.

 

Kortom, er is geen enkele reden om een PC ongebruikt aan te laten staan.

Er is een duidelijk verschil in PC gebruik in Spanje en Nederland, hier wordt helemaal niets uitgezet ook niet bij de bedrijven alles blijft gewoon aanstaan, en ik had al aangegeven dat het niet persee de Windows updates zijn maar alle geinstalleerde software die allemaal tegelijk willen gaan updaten, denk hierbij bijv. aan Google Chrome, antivirus enz.. Maar je laat me in herhaling vallen hiermee en daar ben ik niet zo happig op.

 

Mijn Laptop download 23 van de 24 uur, zonde om hem uit te zetten want dan loop ik na een paar dagen flink achter de feiten aan, En Laptops en computer kunnen zo snel starten als ze maar kunnen dan nog zijn ze niet sneller dan mijn Laptop want die staat al aan :) JA flauw maar wel waar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan ook wel doen en niet denken laat maar zitten

# 25 + 26 +27

je moet niets

je kunt dus ook die waardeloze auto-installatie van updates ook gewoon uitzetten.

 

bovendien wat jullie met je SSD schijf allemaal aan voordeel menen te hebben is bedenkelijk (zwaar off topic =ik weet)

 

als je de knop omschakeld en wacht tot windows "alive" is, dan is 15 seconden heel snel, echter wat jij ermee bedoeld, "alive" is een heel apart thema.

zou je iets in de autostart map hebben gelegd, moet je voor de gein eens met de stopwatch ernaast zitten wannneer die applicatie ook draait

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch

 

je hebt duidelijk nog geen SSD in je computer gehad...

 

bij een gewone HDD krijg je het bureaublad te zien op je PC, zodat je het gevoel krijgt dat Windows snel is opgestart.

Maar Windows is nog steeds andere zaken aan het opstarten, waardoor de eerste minuut(en) je nog niet veel kan doen met je PC.

Zeker als windows daar al een tijdje opstaat en je redelijk wat installeert.

 

Bij een SSD verschijnt je bureaublad en kan je onmiddellijk met de pc werken. Dat hij op de achtergrond misschien nog wat moet opstarten, daar heb je helemaal geen last van.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...