Ga naar inhoud


Screenshots VTi CI+


Clemens-vuplus

Aanbevolen berichten

In het VTi Forum heeft I.Gomez een aantal screenschots gepost van het VTi image met CI+ ondersteuning.

 

Hier enkele daarvan, wil je meer zien dan zul je naar het VTi Forum moeten gaan heb geen zin alle 15 screenshots hier up te loaden.

Uit de foto's is ondersteuning af te leiden voor HD+, Sky DE en ORF.

Eventueel/Waarschijnlijk zijn er nog andere CI+ Modules die werken.

 

Of het later echt in het VTi Image terecht komt en wanneer dat zal zijn is niet bekend, eventueel zou dit zelf een aprilgrap kunnen zijn.

 

Met vriendelijke groeten,

Clemens

post-72288-0-20903800-1427822288_thumb.png

post-72288-0-88655100-1427822303_thumb.png

post-72288-0-17354400-1427822329_thumb.png

aangepast door Clemens-vuplus

docendo discimus

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als het dan geen 1 april grap is, en die wordt publiek gemaakt, dan zou het mij niet verbazen, dat ze binnenkort een dreigbrief krijgen van een legertje advocaten, in opdracht van de makers en rechthebbenden van het ci+ systeem.

En eventueel een firmware update naar ci+ revisie X via satelliet.

Of om het heel pessimistisch in te zien, hebben we misschien binnenkort weer een museum stuk, en kunnen bepaalden weer in hun geldbeugel tasten, om hun favoriete zender(s) te zien.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

MisterX zei daarjuist uitdrukkelijk dat het geen aprilgrap is.

Het ziet er mij ook zeer echt uit (de source code is niet van hun en loopt al op andere images)

Of ze het daadwerkelijk uitbrengen is niet zeker (ik vermoed eigenlijk van wel anders hadden ze deze screenshots niet gepost)

Interessant is ook de datum van de screenshots, ergens begin maart!

 

En @sattv4iedereen:

wss krijgen ze al dreigbrieven wegens de ondersteuning van softcams (die ook strikt genomen illegaal zijn ookal kijk je met abonemment).

Maar het is niet voor niets dat de officiele zetel van dat forum in Cancun is :D .

docendo discimus

Link naar reactie
Delen op andere sites

overigens,

ik moet wel even melden wat ermee bedoeld is

daar er twee beperkingen zijn door de CI+

 

->

A

de duitse sky kaart kan via sat-signaal worden gepaired aan de receiver of aan de aanwezige CI+ module

idem de HD+ kaart

A1

is dat al gebeurd, dan kan de kaart enkel nog in OF receiver OF CI+ gebruikt worden

- voorbeeld 1 > dus gebruikte je een CI+ in de TV of andere ci+ receiver en is dus met kaart reeds gepaired kun je CI+ met kaart in de VU+ stoppen => je hebt beeld en kunt opnemen

A2

- voorbeeld 2 > gebruikte je de kaart reeds in een officiele Receiver van sky en is die reeds gepaired kun je niet zomaar een CI+ module nemen voor je VU+

dan moet U een nieuwe kaart aanvragen bij de provider (dat kan lastig worden-is echter mogelijk) daar indien de kaart stuk is een vervanginging gestuurd wordt die dus meteen in de CI+ gestoken wordt

 

B

de nederlandse en belgische kaarten zijn NU NOG niet gepaired, ergo die kunnen we met een CI+ module gaan gebruiken in de enigma2 receivers, daar de CI+ herkend wordt en gebruikt kan worden.

 

Wat is nu het nut, voordeel en wat is het nadeel?

Kort maar krachtig >

Je kunt tijdig overschakelen naar een CI+ module in plaats van een provider box maar je kan niet meer intern sharen

 

het pairen aan de CI+ kost de provider veel geld wegens de software die betaald moet worden aan de firma Kudelski en Astra-sat

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

het pairen gaat abonnementen kosten. In ieder geval de mijne omdat ik niet vind dat een provider voor mij bepaalt op welke box ik tv mag kijken, en of ik reclame mag skippen. Wel gaaf dat die ci+ modules nu ondersteund worden zodat je in ieder geval nog een keuze hebt voor het geval je in een paired situatie zit met je provider.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hoe lang zal het duren voor er een tegenreactie komt, en de ci+ weer buiten spel zal gezet worden bij een linux ontvanger?

Ik wil niet steeds negatief doen, maar zoiets is denkelijk gewoon te verwachten.

Maar goed, dat het werkt. misschien de volgende stap, om het ook te gebruiken op andere ontvanger(s).

Ik ben dan wel benieuwd, of een opname, die je in een officiële ontvanger bvb niet kan opnemen in een linux zou kunnen opnemen.

Of als een content provider, bvb het skippen van reclame onmogelijk maakt, hoe de linux ontvanger dan zal reageren.

Zal een linux ontvanger met ci+ reageren en werken gelijk een officiële ontvanger, of zal het één en ander te omzeilen zijn?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk het kan zijn dat de modules plots niet meer zullen werken, ben er ook benieuwd naar hoe lang dit zal duren :)

 

Als de modules zo aangesproken dat ze werken (wat dus gelukt is blijkbaar) dan laden ze het versleutelde beeld in, decoderen het en spugen het weer uit.

Daarnaast komt er nog extra informatie wat dan voor de restricties zorgt.

Het is dan aan de ontvangers die signalen goed te interpreteren. (en indien de ontvanger ddat niet goed doet krijgt ze natuurlijk niet de toestemming van CI+ om verkocht te mogen worden)

De Vu+ Boxen doen uiteraard niets met de restictiesignalen en je kan met het beeld doen wat je wilt, dus openemen, voor/terugspoelen, streamen,...

 

Nu ist het wel zo dat door de manier waarop zo een module werkt geen homesharing mogelijk is, en de module moet het zelf ondersteuen dat 2 Zenders tegelijk gedecodeerd kunnen worden, anders werkt dit ook niet.

Daarom is een gewoon softcam te prefereren, maar als het echt niet anders kan kan je een CI+ Module gebruiken.

aangepast door Clemens-vuplus

docendo discimus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...