Ga naar inhoud


Ben ik eens benieuwd als die sd zenders verdwijnen!


1pm

Aanbevolen berichten

Jij bent een gesettelde klant, met hardware naar jouw keuze.

Veranderen is lastig en wennen aan een nieuwe situatie en dan moet je de gezinsleden ook nog overtuigen om te switchen.

Doe je niet zo snel. HD heb je al en je apparatuur hoef je momenteel niets in te investeren. Een paar euro meer stap je niet voor op.

 

Klanten met nog SD zitten in een heel andere situatie.

Hier zal er nieuwe hardware aangeschaft moeten worden en in het geval ze nog een seca2 kaart in bezit hebben een nieuwe kaart.

Kortom, belangrijke keuzes die geld kosten, en waar ze niet op zitten te wachten anders hadden ze al veel eerder besloten om te investeren. 

Deze klanten gaan wel vergelijken en stellen veel minder eisen aan hardware, zenders en kwaliteit.

Als ze beeld hebben op de publieke en commerciële zenders is aan hun eisen voldaan.

Valt niet zoveel aan te verdienen voor een provider maar is wel waar een grote groep kijkers voldoende aan hebben.

Die praat je niet makkelijk geld uit de zak door reclame te maken voor dure zender pakketten waar ze geen behoefte aan hebben.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Valt niet zoveel aan te verdienen voor een provider maar is wel waar een grote groep kijkers voldoende aan hebben.

Die praat je niet makkelijk geld uit de zak door reclame te maken voor dure zender pakketten waar ze geen behoefte aan hebben.

Dat is de groep klanten waar providers geen behoefte meer aan hebben en liever kwijt zijn. Die kunnen naar Digitenne zo lang als die nog bestaat of bij het steeds kariger aanbod van de kabelaar blijven zo lang als dat duurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanuit blikveld van de SD kijkers bekeken is dit zeker waar: Intussen nog maar 8 kanalen!

 

Echter voor de al omgeschakelde HD kijkers gaat dit niet op. Canaldigitaal heeft daar een prima kanalen aanbod beschikbaar voor een prima prijs.

Maar goed, met een oude niet HD televisie kun je ook prima HD kanalen bekijken zolang de ontvanger maar wel HD kanalen kan handelen.

Ik zie zo 123 niet het probleem, 5 euro erbij in de maand en tig meer zenders. Meer "bang voor je buck"

 

Of heeft iemand de illusie dat volgend jaar canaldigitaal ze een superspeciaal voordelig abonnement/deal aan de hand doet omdat je de hele rit uitgezet hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

je hoeft natuurlijk niet je sat installatie meteen aan de straat te zetten, aan die fta kanalen verandert niets. Ik snap dat ik in een riante positie zit omdat ik zo kan overstappen naar wat anders. Je kan inderdaad discussieren dat die klanten die niet veeleisend zijn geen klanten zijn waar je wat aan verdient, maar samen brengen ze natuurlijk wel elke maand geld in het laatje. En als je ze wegjaagt door gewoon niet meer te leveren wat ze willen, dan houdt je dat op termijn denk ik niet vol omdat die niet veeleisende klanten inderdaad zo overstappen naar digitenne of iets anders wat wel aan hun niet zo hoog liggende eisen voldoet. En als dat er genoeg zijn maakt dat een aardige deuk in je inkomsten lijkt mij.

 

Tel daar de recreatie klanten voor het gemak ook maar bij want niet overal in europa is 23.5 zo makkelijk te ontvangen als 19.2, dus ook daar zal denk ik op een gegeven moment ook de schoen gaan wringen...

 

Het kan een besparing zijn dat er een transponder niet meer gehuurd hoeft te worden, maar als het effect daarvan weglopende klanten gaat zijn lijkt mij dat geen gezonde business case, vandaar dat ik hoop dat canaldigitaal over de brug gaat komen met extra HD zenders die de moeite waard zullen zijn. Als ze dat niet doen zie ik het somber in voor de toekomst..

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan beter tien klanten van € 90,-- per jaar hebben dan één klant van € 900,-- per jaar.

Verlies je om de één of andere reden een klant van € 90,-- blijft er nog altijd € 810,-- over.

Bovendien, een klant die een abonnement heeft zit niet de kas van de concurrentie te spekken.

Daarbij, gebruikers met een duur abonnement zijn over het algemeen (te) kritisch en hebben vaak wat te zeuren.

Als bedrijf ben je zeurders liever kwijt dan rijk. Je ontlast de helpdesk ook nog eens. :P

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op die klanten wordt niks verdiend, als die weglopen gaat de winst omhoog.

Je begrijpt het denk ik niet.

 

Als je 100 klanten hebt die een low budget abonnement hebben van 12,95 en daar verdien je niets aan, dan zijn ze dus kosten dekkend. Gaan er van die 100 50 weg heb je dus ineens een gat in je inkomsten, en dan verdien je er niet meer aan, maar dan kost het je geld.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist, dat kost dus geld maar als je echter in een keer al die klanten afschrijft en je eigen onkosten (de transponderhuur astra 19.2) kwijt bent en anticipeert dat er van die 100% misschien 10% naar een normaal abonnement gaat dan verdien je geld.

 

We moeten toch aannemen dat die 12,95 x aantal lowbudget kijkers toch echt minimaal kostendekkend zijn voor het huidige aanbod van die 8 kanalen op een SD transponder op de astra 19.2

Blijkbaar is die dienst niet rendabel / winstgevend voor de M7 groep en staakt men die laatste transponder op de 19.2

 

Weten wij trouwens veel: wellicht hebben ze een mooi aanbod gekregen van SES Astra als ze die transponder inleveren (omdat bv een andere grote klant heel veel geld overheeft voor een extra transponder op de overvolle 19.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet CanalDigitaal die het Set Top Box pakket beëindigd.

De mediawet maakt een eind aan het goedkope CanalDigitaal pakket.

Men verliest klanten, de kasstroom neemt af.

Het abonnement met € 5,-- verhogen zoals al eerder hier gesuggereerd komt er waarschijnlijk wel aan om de winkel draaiend te houden. 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...