Ga naar inhoud


Ben ik eens benieuwd als die sd zenders verdwijnen!


1pm

Aanbevolen berichten

Hoezo niet duidelijk.

1pm betaald € 17,95 voor de SD zenders op 19.2 en HD zenders op 23.5.

SD zenders op 19.2 verdwijnen en de prijs blijft gelijk voor alleen de HD zenders op 23.5

Als je veel opnames maakt is 19.2 gewoon nog steeds belangrijk.

He he jij snapt m zoals ik al zeg ik betaal 17,97 voor de sd en hd zenders nu gaan die weg krijg ik alleen nog maar die paar hd zenders ervoor terug .

Zou bv etzelfde zijn bv bij upc(ziggo) je betaalt een x bedrag voor ontvangst weet je wat we doen we gooien die sd zenders ervan af dan maar de klant blijft wel etzelfde betalen .

Ik wacht die reply op die mail af anders is het einde oefening hier wie weet wat die in de toekomst nog allemaal gaan doen heb er mijn neus vol van !

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, je krijgt er niet een paar HD zenders voor terug, je behoudt hetzelfde pakket voor dezelfde prijs. Er gaan alleen enkele SD zenders weg waar je kennelijk al geen behoefte meer aan had, daarom had je een HD abonnement genomen.

 

Je kunt er op wachten tot hetzelfde gebeurt bij de kabelaars, uiteraard worden daar ook de SD uitzendingen stopgezet, en wellicht nog wel eerder dan bij CanalDigitaal omdat kabel een ruimtegebrek heeft. En, opnieuw uiteraard, zal ook het kabelabonnement daar niet goedkoper van worden.

 

19.2 is totaal niet belangrijk, ook niet voor opnames, want die 'kwaliteit' doe ik mijn ogen niet aan.

aangepast door jako87
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je houd natuurlijk niet het oude pakket.

Het oude pakket is inclusief de SD zenders en die verdwijnen zonder enige financiële tegemoetkoming.

De prijs blijft hetzelfde voor bestaande klanten.

 

Dat 19.2 voor jou niet belangrijk is kan ik inkomen, dat is je persoonlijk recht.

Maar het gezeur over de SD kwaliteit is onzin. De meeste HD zenders geven meer SD door dan HD.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, en heel veel camperbezitters die in Zuid-Spanje en Portugal zitten balen er van dat de SD-zenders van de Astra 19,2 verdwijnen.
Ten eerste hebben ze meestal een beeldscherm wat een formaat heeft dat het verschil tussen SD en HD niet te zien is en het ergste is dat ze in deze zuidelijke gebieden de Astra 23,5 nauwelijks of niet kunnen ontvangen met hun camperschotel. Dus alleen maar meer betalen en minder ontvangen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Johan45: Ja, HD zenders geven veel opgeschaalde SD door en dat  is een heel stuk beter om aan te zien dan niet-opgeschaalde SD vol met MPEG2 artefacten.

 

Maar ik snap nog steeds het probleem niet. Voor 5 Euro meer krijg je HD versies van SD zenders. Dat blijft gewoon en het bedrag blijft hetzelfde.

 

Bij de kabelaars worden SD zenders vervangen voor HD zenders en de prijs gaat omhoog.

 

En dat zou dan dé reden moeten zijn om CanalDigitaal in te ruilen voor een kabelaar???

 

@Moonchild: Ja er zijn regelmatig problemen,  vooral op Astra19, maar dat merkt bijna niemand bij gebrek aan kijkers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jako87 jij ziet het probleem niet, je moet 5 euro meer betalen voor de HD zenders dat kwam dus bovenop wat je al betaalde voor de SD zenders, dus als er SD zenders wegvallen zou het gewoon logish gezien weer goedkoper moeten worden.

 

De zenders zijn dubbel maar SD kijkers zullen jou het zelfde antwoord geven van gooi de HD zenders er maar weer af, het pakket blijft voor ons gelijk want we missen de HD zenders niet.

 

Ik kom nog wel eens op campings hier in Spanje en om daar HD zenders te hebben op die kleine beeldschermpjes is gewoon pure overkill, en zoals Sprietje ook al aangeeft valt er in het grootste gedeelte van Spanje niets te ontvangen op de 23.5 met de geleverde CanalDigitaal schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doet niets verkeerds, ik ontvang de 23.5 prima maar wel op een grotere schotel dan die CanalDigitaal leverd want daarmee kun je enkel in de regio catalonie kijken, het noorden van Spanje. Op mijn lokatie voldoet de schotel van CanalDigitaal niet. En als je net over de Franse grens bent is dat inderdaad ook Spanje maar Spanje is wel een heel stukje groter dan dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Penthe: die redenering gaat niet op voor mensen, zoals de TS, die zelf al besloten hebben om voor €5,- extra naar de HD versies van de SD kanalen te kunnen kijken. Die kijken immers geen SD meer, het afschakelen is voor die groep daarom totaal niet relevant, ze missen niks.

 

Je zou kunnen beredeneren dat de SD kijkers verplicht worden om meer te betalen voor HD, maar ook die redenering klopt niet. Het geringe aantal resterende SD kijkers (settopbox) zou meer moeten betalen om SD rendabel in de lucht te houden dan een HD abonnement kost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp de redenatie van jaco87 ook niet.

Je hebt een abonnement met SD en HD zenders omdat dát het abonnement is wat je wil hebben.

Anders sluit je het niet af toch.!

Vervolgens worden de SD zenders uit je pakket gehaald en mag je er toch nog voor blijven betalen.!!

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus als ik het goed begrijp zou de prijs met € 5 kunnen dalen omdat van de SD en HD zenders er een versie uitschakelt.

 

Ik heb liever dat ze voor dat bedrag het aanbod uitbreiden en de kwaliteit daarvan verbeteren.

Een oplossing zou zijn bij het uitschakelen van de SD doorgifte iedereen een abonnementsklasse op te schuiven.

Bijvoorbeeld de Family abo's opwaarderen naar het boven liggende pakket.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...