Ga naar inhoud


Ben ik eens benieuwd als die sd zenders verdwijnen!


1pm

Aanbevolen berichten


Wat canaal nu gedaan heeft is gewoon per 1 nov 2014 basis + hd 17,97 p/mnd een andere naam gegeven basis HD alleen je reageert niet dus ga je ermee accoord dan die 12,97 steken ze in de zak dan .(als de sd zenders weg zijn )

 

 

Niks hoor, die 12,97 is een component die iedereen betaald. HD kijkers betalen er nog eens 5 euro extra bij omdat ze meer kanalen en ook HD kanalen willen bekijken. De SD kanalen vallen straks weg dus hou je over 12,97+5 = 17,97.

Van die 12,97 zal een gedeelte wegvallen door het staken van SD doorgifte hoeft er immers geen huur van een SD transponder op de 19.2 afgetikt te worden aan SES Astra.

Hoeveel het dat is giswerk. Ik verwacht niet dat daar ook maar een cent voor terugkomt. Tenslotte is het maar 1 transponder op de astra 19.2

Laten we stellen dat dit 5 euro per maand is.... die gaat naar de aandeelhouders en zal iets toevoegen aan het winstgedeelte van de omzet. Misschien zijn ze dat wel nodig en hebben ze de afgelopen jaren break even gedraaid anticiperend op moment dat de SD transponderhuur kwam te vervallen :)

Ik vind die 18 euro een prima prijs voor wat canaldigitaal aan basis aanbod beschikbaar stelt, is trouwens geheel in overeenstemming met basisprijzen van andere (vergelijkbare) providers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou quattro dit is echt wel heel erg kort om de bocht dus je mag of kan je sd auto niet meer rijden maar moet erwel voor blijven betalen !!! Dus of je hebt geld genoeg of je snapt het niet.

 

1pm

Snap het weldegelijk hoor. Alleen waar wij verschillen is dat jij het hebt over naar sd kanalen mogen en kunnen kijken, ik heb het over ernaar willen kijken. Waarom zou jij naar sd willen kijken?

 

En dat sommige providers hun HD model voor de prijs van een SD model gaan verkopen dat siert die providers. Dat andere providers dat niet doen is een commerciele keuze die ze maken in een concurerende markt. Valt nou eenmaal niks op aan te merken... Consumenten kijken naar het product wat voor hun de beste kosten/baten geeft, en hebben niks te maken met hoeveel winst een commercieel bedrijf met dat product maakt. Als Phillips stopt met producten die de winst drukken, dan ga je toch ook niet klagen dat de prijs van de overige producten naar beneden moet omdat ze anders ineens meer winst gaan maken. Waarom zou CD dat wel moeten dan?

 

En ja, natuurlijk zou ook liever zien dat CD de prijzen zou verlagen. Alleen vind ik dat een nogal onredelijke verwachting.

aangepast door quattro

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je betaald voor de SD en je betaald voor de HD dit is kort geleden samen gevoegd, valt de SD weg betaal je voor "lucht" en ik geloof niet dat mensen vrijwillig maandelijks gratis geld gaan weg geven? Sommigen zeggen omdat CanalDigitaal het samen gevoegd heeft het nu nog 1 pakket is en dat je het dan maar moet nemen dat een groot gedeelte SD wegvalt waar je notabene toch voor betaald. Sorry hoor maar dat petje gaat niet op. Je moet al genoeg betalen eigenlijk veels te veel.

 

Waarom alleen maar omhoog en nooit een keer iets omlaag? De crisis wordt juist veroorzaakt door het steeds meer zuigende systeem, er komt echt en keer een einde aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je snapt het niet of wilt het niet snappen... de meerderheid van de kosten zit hem niet in de transport maar in de betaling van de rechten om content te mogen ontvangen dan wel uit te zenden.

Er valt slechts 1 transponder weg op de astra 19.2

 

Wat wordt daar nog uitgezonden?

 

NPO1 SD == NPO1 HD

NPO2 SD == NPO2 HD

NPO3 SD == NPO3 HD

RTL4 SD == RTL4 HD

RTL5 SD == RTL5 HD

SBS6 SD == SBS6 HD

RTL7 SD == RTL5 HD

NET5 SD == NET5 HD

 

Ik zie geen kanalen wegvallen waardoor kijkrechten geld onderuit gaat. Enkel transponder huur van 1 transponder.

Nogmaals: ik als HD kijker wens niet te betalen voor ontvangst van kanalen in SD kwaliteit.

 

En elke SD kijker die niet extra wenst te betalen voor HD ontvangst en meer kanalen die kan volgend jaar opzoek naar een alternatieve provider. Zal wel digitenne worden oid ben je voor €12.50 klaar.

Kwaliteit en hoeveelheid kanalen is niet zo interessant lijkt me immers je was al tevreden met bovenstaande 8 SD kanalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil maar 1 ding snappen net zoals de rest en dat is wat ik krijg of niet krijg de rest erom heen boeit me niet.

 

En als je niet wilt betalen voor ontvangst in SD kwaliteit, 70% van CD is nog altijd geen HD, Mpeg4 kun je geen HD noemen dus je bralt maar wat.

 

Je moet 5 euro meer betalen voor HD, en je blijft betalen voor de SD ongeacht wat er vertrekt en daar gaat het om, maar het kwartje valt niet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er valt slechts 1 transponder weg op de astra 19.2

 

 

Maar die Astra 1 is nou niet bepaald de goedkoopste als het gaat om transponderprijzen. 

Hopelijk krijgen we daar op de Astra 3 wat voor terug wat de moeite waard is. En dan heb ik het niet over een flutzender in kostbaar HD als die idiote QYOU. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betaal helemaal niet voor SD of HD. Ik betaal voor het kunnen ontvangen van een aantal basis zenders. Dat zijn er bij mijn abonnement wel iets meer dan die schamele 8 die je voor die 12,97 (of wat het dan ook precies kost) blijkbaar ontvangt.

Wist niet dat er abonnees zijn die bijna 13 euro overhebben voor slechts 8 kanalen en ook nog eens in slechte kwaliteit.

 

Dat die SD transponder over een klein jaartje wegvalt betekend voor mij niet dat ik extra betaal, immers ik hou het gelijke aantal zenders.

 

Hier vallen overigens geen kwartjes meer... tegenwoordig vallen er euro's: je moet immers wel met de tijd meegaan ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar die Astra 1 is nou niet bepaald de goedkoopste als het gaat om transponderprijzen. 

Hopelijk krijgen we daar op de Astra 3 wat voor terug wat de moeite waard is. En dan heb ik het niet over een flutzender in kostbaar HD als die idiote QYOU. 

 

Helemaal eens, maar ik vrees dat QYOU en vergelijkbare rommel zich wellicht in de aanbieding heeft gegooid door aan te bieden gratis doorgegeven te mogen worden en dat ze een jaartje transponderhuur aftikken voor canaldigitaal. Als nieuweling moet je toch op een of andere manier bij de mensen thuis op het scherm zien te komen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och ja ieder zijn eigen mening maar je krijgt wel de neiging om naar een cs server te gaan dan , want dan heb je alles .

 

En voor minder geld !!!

Sorry mods dat ik hardop denk nu maar hier is canaal einde oefening nu bezeike laat ik me niet daarvoor is iedere € me te kostbaar in deze tijd.

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk eerlijk gezegd dat je iets meer moet relativeren.

Een treinkaartje 2e klasse kost bijvoorbeeld € 12,95, een treinkaartje 1e klasse € 17,95

 

Op een dag schaft de NS de 2e klasse af, denk je dan echt dat het treinkaartje nog maar € 5 gaat kosten?

 

Eerlijk gezegd zijn de tarieven van Canaldigitaal in vergelijking met andere verspreiders concurrerend, alleen Digitenne is geloof ik goedkoper, maar die hebben helemaal geen HD zenders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Telenet kost 1 maand TV 16 euro. De meeste zenders voor Vlaanderen zitten in HD en ook nog enkele thema zenders. Deze prijs is op een paar centen na al jaren ongewijzigd. Je krijgt daarvoor ruim 70 zenders. De overgang van SD naar HD heeft niet voor een hogere prijs gezorgd.

HD of SD, het blijft voor mij dezelfde zender. En Ceesv, indien er iets wordt afgeschaft dan zal het wel de 1e klasse zijn en ga ik niet meer betalen voor mijn treinbiljet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Telenet is de basisprijs op vandaag 24.70 € + eenmalige kosten 30 €

 

Zoals naar gewoonte bij dit monopoly bedrijf vele addertjes onder het gras, wees hierbij alert.

 

Aanbod geldig van 16/02/2015 tot en met 30/04/2015 bij het aangaan van een overeenkomst voor Telenet  Whoppa met 3 diensten (Telenet Digitale tv, Telenet vaste Telefonie en Telenet Internet). Aanbod gratis activering t.w.v. € 50 geldig voor nieuwe en bestaande Telenet-klanten die een Telenet Whoppa nemen met 3 diensten waarvan minstens één nieuwe dienst als onderdeel van de Telenet Whoppa. Excl. eventuele meerkost op de installatie.

 

Huur Digicorder per maand 8.70 €

TV met een kaartje 69 €

 

Dan komen de opties nog in beeld, hou je vast.

 

Play + 10 €

Play More + 24.95 €

Sporting + 16.45 €

Passion  + 19.95

 

Reken maar uit, en daar gaat een weekloon.

 

Be happy

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

We vergelijken het basis pakket en niet de vele opties dacht ik. Ook internet en telefoon laat ik buiten beschouwing.

Bij eender welke provider betaal je een activatiekost. Ik heb al mijn decoders gekocht dus betaal enkel 16 euro per maand voor het basispakket. De extra pakketten kosten bij CD ook geld maar hoef je niet te nemen. En on topic, het ging enkel over het verantwoorden van een meerprijs voor HD en die is er bij Telenet niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik blijf het wel volgen. Ik heb hier een 1gbit glasvezel verbinding, en voor 14.95 per maand meer kan ik daar ook tv bij krijgen. Daar zitten 69 zenders in en alle gangbare nederlandse kanalen zijn in het basis pakket in hd te bekijken, en er zit HBO bij (ook allemaal in HD)!

 

Nadeel is dan dat er weer een extra settop box bij komt, en dat als je wil "opnemen" je daar dan wel weer extra voor mag lappen, en de streams zijn natuurlijk niet allemaal te bekijken met een tablet of een pc. Niet alle kanalen zijn online te bekijken, dus niet alles zou ik als stream in mijn kanalenlijst kunnen zetten om ze via mijn vuduo2 te bekijken. En met de keuze voor opname zijn er een fors aantal kanalen uitgesloten van "opnemen". Opnemen gebeurt in de cloud dus blijkbaar hebben ze ergens een content repository waar je toegang toe krijgt op het moment dat je 4.95 per maand meer betaalt.

 

Tot nog toe heb ik dat niet gedaan omdat ik een vrije keuze in hardware wel fijn vind, en dat ik als ik dat zou willen gewoon met een druk op de knop een programma kan opnemen. Maar er is natuurlijk wel een grens aan wat vrije hardware keuze mag kosten.

 

Ik snap best dat het afschakelen van sd een transponder scheelt, en het zou dan in mijn beleving niet meer dan logisch zijn om enerzijds de sd kijkers over de streep te trekken en anderzijds de hd pakket afnemers van het eerste uur tegemoet te komen er extra HD content beschikbaar gesteld wordt. Met de besparing van een hele transponder lijkt het mij dat daar best budget voor vrij komt om dit te doen, en om de aandeelhouders blij te maken. Doet men dit niet dan denk ik dat er best wat mensen over zullen stappen op andere alternatieven.

 

Doe er History 2 HD bij, Fox HD en 13 street in HD, en discovery science HD, en dan is denk ik iedereen tevreden.

 

Ik ben er wel over na aan het denken, ik kan de vuduo2 prima gebruiken voor de free to air kanalen, en dan de rest via iptv, maar dat levert toch best wat beperkingen op. We wachten het af wat de toekomst gaat brengen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...