Ga naar inhoud


Ben ik eens benieuwd als die sd zenders verdwijnen!


1pm

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Vanuit het standpunt van de HD kijker bekeken, ik kijk nagenoeg nooit naar die transponders op Astra 1, maar ik betaal er wel voor. Het is dubbelop in een bescheiden SD beeldkwaliteit.

Van mij mogen ze uitgeschakeld worden, en het vrijgekomen budget gebruikt worden voor het verbeteren van het programma aanbod en HD beeldkwaliteit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is niet CanalDigitaal die het Set Top Box pakket beëindigd.

De mediawet maakt een eind aan het goedkope CanalDigitaal pakket.

 

Daar had ik niet aan gedacht, speelt natuurlijk ook allemaal mee.

Het is natuurlijk ook allemaal een optelsom van ditjes en datjes.

 

En dan na uitschakelen van die SD transponder starten ze met de uitrol van die nieuwe viaccess orca beveiliging? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

CanalDigitaal schuift het moment van uitschakelen van de SD zenders zoveel mogelijk in de toekomst en de mediawet toelaat.

Dat doet CanalDigitaal niet als er verlies op geleden wordt, dan draaien ze morgen de knop om en zijn ze blij geen verlies meer te boeken.

Verlies aan klanten geeft minder inkomen, er zal de eerste tijd geknepen moeten worden in de uitgaven.

Een beter aanbod, wat hoog nodig is om de concurrentie bij te houden, zit er pas in na een abonnement verhoging.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En kassa. 450.000 kaartjes á netto winst € 50,-  = € 22.500.000,--

Dat smaakt naar dat doen we meer.... :)

En dan... bye bye

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de mediawet mag het STB pakket nog een jaar langer blijven, tot in 2017, dat is slechts de stok die CanalDigitaal gebruikt om te slaan.

 

De echte reden is vermoedelijk veel simpeler: Die ene Astra1 transponder is bij lange na niet kostendekkend om de resterende STB kijkers  te bedienen. Het is niet alleen de transponder, maar de hele Astra1 uplink kan dan verdwijnen. 

 

Heel moeilijk om de besparing te becijferen, maar ik schat die toch op ruim meer dan een miljoen per jaar. En dat zien ze straks direct netto terug onderaan de streep bij het jaarresultaat. Netto in het handje van de aandeelhouders.

aangepast door jako87
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je denkt te ver, je moet blijven denken als KLANT. Wat schiet je hier mee op als klant die betaald en dingen verwacht.

 

Ik geef geen bal om CanalDigitaal zelf maar wel wat ik als aanbod krijg en moet betalen per maand, ik gaat echt niet kijken naar hoeveel winst of verlies die club heeft want dat boeit me werkelijk 0. Als je goed bent voor je klanten gaat dat gewoon rond en kun je eraan verdienen en als je snode plannen bedenkt om je klanten te bestelen loop je uiteindelijk tegen een dikke muur aan met grote gevolgen.

 

De klant is koning en als je dat vergeet ben je gewoon gedoemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk helemaal niet als klant, maar bekijk het vanuit het zakelijk oogpunt van CanalDigitaal. Dan wil je die klanten waar je geld op toelegt helemaal niet houden. Ze 'mogen' overstappen voor een klein bedrag per maand (maar meer dan ze nu betalen) naar HD en anders weg er mee.

 

Meer SD kijkers naar HD, tegen om het even welke prijs, werkt niet kostenverhogend. SD afschaffen geeft daarentegen een enorme besparing die je direct terug ziet in het netto resultaat en dus is het een appeltje-eitje: weg met die SD kijkers. Maakt niet uit of ze opzeggen of overstappen, hoewel die laatste optie uiteraard prefereert omdat het dan wellicht in de toekomst alsnog een klant kan worden waar iets aan te verdienen valt (prospect)

 

Dan komt meteen geld vrij om te investeren in de bestaande HD klanten om die met een beter aanbod te verleiden een hoger abonnement af te nemen en om meer klanten aan te trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de mediawet mag het STB pakket nog een jaar langer blijven, tot in 2017.

 

 

Heb je ook een bron vermelding. Ik kan er zo 123 niets over vinden.

CanalDigitaal is veroordeeld door de Raad van de Media.

Zie: Ontheffingsverzoeken van M7 Group S.A. afgewezen en last onder dwangsom opgelegd

 

Het Set Top Box pakket met de SD zenders is later toegevoegd aan de procedure, CanalDigitaal had dit pakket niet aangegeven.

Daarna heeft CanalDigitaal de gelegenheid gekregen om het Set Top Box pakket af te bouwen tot uiterlijk 1 april 2016.

 

Digitenne heeft wel uitstel gekregen tot februari 2017, dan loopt het contract van KPN af.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meen gelezen te hebben dat in de mediawet staat dat een pakket 30 zenders oid. moet bevatten en dat het Set Top Box pakket 1 zender te weinig heeft en daarom moet vervallen. Eén enkel flut reclamezendertje erbij en het pakket zou kunnen blijven bestaan.

Maar ik kan me vergissen.

 

M'n geliefde neemt series altijd op in SD omdat het veel minder ruimte op de schijf inneemt. Er zijn er dus wel die aan SD gehecht zijn. Maar goed, ik vermoed dat die series op de HD-zenders vnl. in SD (zullen) worden uitgezonden.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook een bron vermelding. Ik kan er zo 123 niets over vinden.

In de gewijzigde mediawet is een overgangsbepaling opgenomen voor bestaande klanten van te kleine pakketten:

 

-----------------

ARTIKEL IV. OVERGANGSBEPALING INZAKE PROGRAMMA-AANBOD
  • 1. Het is een pakketaanbieder als bedoeld in artikel 6.9a van de Mediawet 2008 die programma-aanbod door middel van een omroepnetwerk of een omroepzender verspreidt of laat verspreiden, tot 5 oktober 2017 toegestaan naar personen die voor 5 oktober 2012 met die pakketaanbieder een overeenkomst met betrekking tot de ontvangst van minder programma-aanbod dan bedoeld in artikel 6.13, tweede lid, van de Mediawet 2008 hebben gesloten, dat programma-aanbod te verspreiden of te laten verspreiden. De omvang van het geringere programma-aanbod, bedoeld in de eerste volzin, is gelijk aan de omvang van het programma-aanbod dat voor 5 oktober 2012 werd verspreid

-------------

 

De deadline vanuit de mediawet voor bestaande klanten van het settopboxpakket is dus pas 5 oktober 2017.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mediawet 2008 is nog steeds van toepassing, er zijn wel diverse aanpassingen in de loop der jaren.

 

De tekst die jarco87 plaatst is 24 maart 2015 ingegaan. KLIK

Dus lang na het besluit van CanalDigitaal om het Set Top Box pakket met ingang van 1 april 2016 te beëindigen.

Het besluit van CanalDigitaal kan dus niet op deze wet wijziging van 24 maart j.l.  gebaseerd zijn.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...