Ga naar inhoud


beeld zien in openwebif


janbroester

Aanbevolen berichten

hoi,

ik heb de plugin openwebif geinstalleerd en kan deze op mijn pc netjes oproepen in mijn browser (chrome).

echter, als ik stream channel klik, wordt een m3u file geladen, terwijl ik graag een schermpje met het channel zou verkrijgen.

als ik iets niet goed doe, wat moet ik anders doen?

groet, Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

die m3u file koppelen aan een player zoals vlc of media player classic en dan zou je hem moeten zien.

 

Ik ben geen chrome gebruiker, dus ik heb even geen pas klaar antwoord hoe je die m3u file kan laten openen met een player.

 

Zo heb ik het geregeld in firefox:

 

2015-04-18 16_33_23-Options.png

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chrome heeft hier eigenlijk weinig mee te doen.

Als je zoals Wiz adviseert b.v. VLC Player installeert dan moet je de m3u file inderdaad aan VLC koppelen.

Dit kun je uitvoeren door met de rechter muis op een m3u bestand te klikken en te kiezen voor Openen met...

Kies nu voor VLC en zet die op standaard.

 

Als je daarna met OpenWebif weer een m3u file aanmaakt wordt automatisch de VLC Player geopend en de stream afgespeeld.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het op de 3mu file klikken zou niet nodig moeten zijn om de VLC op te laten starten.

Ik weet niet welk OS jij op de laptop / PC gebruikt maar daar kun je ergens aangeven dat VLC automatisch opstart.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Windows XP? Wordt het niet tijd om dat op te waarderen? Overigens kun je in VLC keurig opgeven welke bestanden door VLC worden herkend. Andere optie is door de m3u met de rechter muisknop aan te klikken en dan de optie 'Openen met'. Vinkje plaatsen bij 'dit programma altijg gebruiken...." En op Ok klikken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel je kunt ook die hele VLC vergeten indien dat niet wilt werken...

er waren versies die ook echt niet liepen op XP

je kunt ook de dreamstream.exe nemen die eigenlijk hetzelfde resultaat levert...

 

m3u media streams openen via de browser kan maar is eigenlijk ook een ommeweg.

ik werk na XP enkel nog met Linux en heb daarvoor besloten wegens de vele veiligheids risico's in XP en de webbrowser in XP

aangesloten op LAN WAN is XP een risico.

 

ciao

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...