Ga naar inhoud


Melding: Kaart niet leesbaar !


ben klever

Aanbevolen berichten

Ik ben beheerder van een klein CAI-systeem op een park.

 

In okt. 2015 heb ik 5 van de 14 DSR 2211 SD-ontvangers vervangen voor M7 SAT 801.

De laatste maanden krijg ik regelmatig de melding: "Kaart niet leesbaar" in beeld.

Kaart eruit en erin lost dit op.

 

Iemand ervaring hiermee ?

 

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste ben klever,

 

Okt. 2015 ligt nog in de toekomst, ik denk een typo.?  Okt 2014 ligt meer voor de hand. ;)

 

Voor wat je vraag betreft, "Kaart niet leesbaar" ben ik nog niet tegengekomen.

Heb je dit bij alle 5 ontvangers of doet dit zich bij één specifieke ontvanger voor.?

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ben klever,

 

Okt. 2015 ligt nog in de toekomst, ik denk een typo.?  Okt 2014 ligt meer voor de hand. ;)

 

Voor wat je vraag betreft, "Kaart niet leesbaar" ben ik nog niet tegengekomen.

Heb je dit bij alle 5 ontvangers of doet dit zich bij één specifieke ontvanger voor.?

Inderdaad een typo, moet zijn okt. 2014.

 

Het heeft zich al voorgedaan bij 2 verschillende ontvangers.

De ontvangers staan dag en nacht aan en de melding komt spontaan in beeld, als een overlay, maar de uitzending blijft wel doorgaan.

De kaartjes zijn gemerkt zodat ik dit in de gaten kan houden.

 

@RS2000,

De chipjes zijn schoon daar zorg ik wel voor.

 

Zou de updates hier mee te maken kunnen hebben want het gebeurd vaak tegen het einde v.d. maand ?

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jopiesat,

Geen domme vraag hoor, maar er zit de laatste update in deze ontvangers.

 

@Sprietje,

Ik dacht het niet, maar ga voor de zekerheid even kijken of daar een menu-puntje voor is !

"Kaart niet leesbaar" is toch iets anders denk ik.

 

Het is al 5 keer voorgevallen in 2 mnd. tijd, men kan gewoon kijken maar die melding blijft midden op het beeld staan.

Aangezien de ontvangers 24 uur aan staan vindt er geen reset of op stdby plaats.

De kaart eruit en erin lost dit op, waarschijnlijk ook een koude reset.

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het een warmte probleem zijn.?

Als je -bijvoorbeeld- de 5 decoders gestapeld opgesteld hebt staan krijgen de bovenste decoders de warmte van de onderliggende decoders.

Ga anders eens voor jezelf na welke decoders last hebben van de melding en welke plaats ze innemen in de opstelling van de decoders.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het antennehuisje wordt aktief gekoeld wat nodig is door de oude modulatoren die nogal warm worden.

De ontvangers zijn inderdaad gestapeld maar met behoorlijke tussenruimtes.

 

Goede tip van je om eens bij te houden welke ontvangers hier last van hebben.

 

Ik schiet wel een keer een plaatje v.d. opstelling.

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Johan45,

 

Ik heb het nu wat beter in kaart gebracht. (Zie afbeelding voor de opstelling)

Het zijn 2 verschillende ontvangers die deze melding hebben gegeven.

De kaart v.d. 3e ontvanger had ik gemerkt en na 4 meldingen met de bovenste ontvanger gewisseld.

Op 27-04 kreeg ik weer de melding maar nu op de 4e ontvanger, dus de kaart is nu uit te sluiten.

Warmte probleem zou kunnen maar er zit genoeg ruimte tussen en voelen niet te warm aan.

 

We wachten wel af op de volgende melding !

 

Straks moeten er nog 8 ontvangers gewisseld worden als de SD zenders uit de lucht gaan.

Hopenlijk ben ik er dan uit wat de klacht is en of de M7 SAT801 stabiel genoeg is in deze CAI.

 

De bedrading is nog wat rommelig maar wordt na de omschakeling wat netter gemonteerd.

post-35794-0-91253300-1430390453_thumb.jpg

post-35794-0-75517100-1430391562_thumb.jpg

aangepast door ben klever

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Cam-meldingen uitgeschakeld bij mijn diverse ontvangers. Ik weet niet of dat bij de M7 SAT 801 ook kan.

Ik heb al jaren dat er onterecht meldingen in beeld kwamen zoals "Uw abonnement is niet geldig voor dit kanaal" enz.

 

Beste Sprietje,

 

Helaas geen menupunt in de M7 SAT 801 die deze mogelijkheid biedt.

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben klever,

 

Melding uitzetten gaat inderdaad niet bij de M7 801, maar als alles goed werkt mag dit geen probleem zijn.

Jij geeft toch alleen maar de zenders door waar je een decoder voor hebt staan, de melding geen rechten zien je kijkers niet.

 

Ik heb nog een vraag.

De houten want waar de M7801 decoders tegen aan staan, ligt die op het zuiden in de volle zon.?

Als dat zo is kan het plaatselijk behoorlijk warm worden en kan de elektronica er last van krijgen.

 

Verder zou ik de voeding van de decoder 4 x melding -Een HD- verwisselen met de voeding van een decoder zonder de melding.

Verplaatst de melding zich naar de decoder welke eerst geen melding had dan heb je het lek boven water.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben klever,

 

Melding uitzetten gaat inderdaad niet bij de M7 801, maar als alles goed werkt mag dit geen probleem zijn.

Jij geeft toch alleen maar de zenders door waar je een decoder voor hebt staan, de melding geen rechten zien je kijkers niet.

Jawel hoor, zie onderstaande uitleg.

 

Ik heb nog een vraag.

De houten want waar de M7801 decoders tegen aan staan, ligt die op het zuiden in de volle zon.?

Als dat zo is kan het plaatselijk behoorlijk warm worden en kan de elektronica er last van krijgen.

De houten wand staat op het noorden waarachter boompartijen.

 

Verder zou ik de voeding van de decoder 4 x melding -Een HD- verwisselen met de voeding van een decoder zonder de melding.

Verplaatst de melding zich naar de decoder welke eerst geen melding had dan heb je het lek boven water.

Zou de volgende stap kunnen zijn als het zich weer voordoet.

 

We hebben nog een oud analoog systeem waar elke ontvanger/zender via scart (A/V) wordt gekoppeld aan een modulator.

De modulatoren (20 sts) zijn afgesteld in de VHF/UHF band.

De uitgangen worden gecombined op het kabelnetwerk gezet met volgversterkers.

Dus de kijkers zien deze melding ook.

 

Eigenlijk zonde v.d. HD zenders, we maken er weer analoog van, maar de kijkers zijn tevreden.

 

Met dank voor het meedenken.

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet gekozen voor simpele goede linux ontvangers? Daar kan je bvb ci en andere meldingen uitschakelen.

Mochten ze continu problemen geven, misschien een denkpiste, als je de overige vervangt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ sattv4iedereen,,

 

Ik heb nog even de tijd voor die andere 8 ontvangers.

Als techneut en hobbyist wil ik eerst achterkomen wat de fout is.

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...