Ga naar inhoud


"trouwe klanten" aanbod Canaldigitaal


7Kamp

Aanbevolen berichten

Wanneer de stekker er bij CD uit zou gaan weet je zeker dat een eventuele nieuwe provider met verplichte hardware komt.

Daar moet ik even niet aan denken... En voor mensen in buitengebieden, waar breedband internet ook nog niet voorradig is, zou het een redelijke ramp zijn als er geen NL schotel TV meer zou zijn. Evenals vakantiegangers die nu de schotel meenemen (doe ik ook).

------

Vu Zero 4K, 2x VU+ Solo2 OpenPLI, 1x VU+ Uno, Sagemcom DS87 HD (TNTSAT)

2x Triax 80 cm CD quad triplesat LNB, 1x Triax draaibaar, CD campingschotel Duo LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Iets met 256!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De twee voorgangers van CanalDigitaal gingen ook failliet en werden overgenomen.

En dat is dan al drie keer vrije hardware bij drie providers.

Ik geloof ook niet dat er ruimte is voor een satelliet provider met eigen hardware.

Een satelliet provider met eigen hardware verliest te veel klanten. Het voordeel van vrije hardware verdwijnt dan en dat kost klanten die dan voor hetzelfde geld of minder naar de kabel kunnen gaan.

Een bedrijf dat met satelliet door wil starten zal zich wel 10 keer bedenken.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In die tijd was er nog geen eigen provider hardware mogelijk. Tegenwoordig met silicon pairing dus wel.

Het bedrijf wat het overneemt heeft niets te verliezen. Iedereen die beeld wil hebben haalt na wat gemor de sillicon paired provider receiver in huis en gaat verder met kijken.

Ben je wel in een klap van al die niet abonnees verlost die nu voor een appel en een ei mee zitten te kijken en geen abonnement nemen omdat een cardshare goedkoper is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De twee voorgangers van CanalDigitaal gingen ook failliet en werden overgenomen.

En dat is dan al drie keer vrije hardware bij drie providers.

Ik geloof ook niet dat er ruimte is voor een satelliet provider met eigen hardware.

Een satelliet provider met eigen hardware verliest te veel klanten. Het voordeel van vrije hardware verdwijnt dan en dat kost klanten die dan voor hetzelfde geld of minder naar de kabel kunnen gaan.

Een bedrijf dat met satelliet door wil starten zal zich wel 10 keer bedenken.

Helemaal mee eens, en als je dan ook nog eens bedenkt dat de meeste klanten over de grens kijken en daar de laatste tijd op ongevraagde kosten gestuit zijn kun je nooit met verplichte gesloten hardware op de proppen komen, dat is dan gelijk je ondergang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eh, CD zou in dit hypothetische scenario toch al zijn ondergegaan?

Een nieuwe provider zou analoog aan de kabelwereld een multinational zijn, al actief in een van de buurlanden, waarvoor elke Nederlandse abonnee extra inkomsten genereert, maar waarvan die niet afhankelijk is.

Dus dat wordt gewoon een verdere uitrol van het business model zoals dat al bestaat in onze buurlanden, incl. hardware pairing.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ the parasol.

Die niet abonnees nemen geen abonnement bij de satelliet provider.

De satelliet cardshare stapt dan naar de kabel, die trend is er al en bovendien wordt de satelliet provider er geen euro beter of slechter van.

Uiteindelijk kijkt men naar de euro's en niet of er illegaal afgetapt word. Die kosten zijn nihil en alles wat men wil en kan bedenken om dit te stoppen kost heeeel veel geld waar geen extra inkomsten tegen overstaan.

Een nieuwe provider die nieuwe hardware gaat uitzetten moet van nul af aan opnieuw beginnen.

Zonder uitzonderlijk veel geld een onmogelijke zaak omdat er jaren nodig zijn om het  bedrijf levensvatbaar te maken.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lang niet iedereen heeft een alternatief als kabel beschikbaar. Ook het Nederlandse platteland kent vele gezinnen waar de ADSL prut is en enige manier om nederlandse televisie te kunnen ontvangen per satelliet is. Maar wel het alternatief om cardsharing te gebruiken ipv officieel abonnement. Die groep krijgen ze daarmee automatisch terug. En ook de in het buitenland verblijvende kijkers allemaal officieel abonnement en boxje van de provider.

 

Hopelijk gaat dit geen waarheid worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het niet altijd de aanbieder is, die noodgedwongen zelf deze gesloten boxen aan de man brengt, maar dat het de meeste content providers zijn, die dit eisen (of ze hebben mij bij het ootje genomen). Zie maar naar bvb de eis van fox sport international.

Ik denk nu niet, dat cd zo snel kopje onder zal gaan, maar als er een nieuwe mocht komen, met dichtgetimmerde bakken, dan denk ik, dat ze wel in Spanje Turkije en in andere landen waar Nederlanders wonen, toch wel zo'n kastje zou komen, omdat iedereen wel één of andere soap of reeks bekijkt, waar hij voor geen miljoen € het vervolg van wil missen.

En om eens verder te spreken, ligt de maffia al niet wakker meer, als cs al of niet nog zal werken. Surf eens rond, en je zal mij schrijven wel begrijpen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lang niet iedereen heeft een alternatief als kabel beschikbaar. Ook het Nederlandse platteland kent vele gezinnen waar de ADSL prut is en enige manier om nederlandse televisie te kunnen ontvangen per satelliet is. Maar wel het alternatief om cardsharing te gebruiken ipv officieel abonnement. Die groep krijgen ze daarmee automatisch terug. En ook de in het buitenland verblijvende kijkers allemaal officieel abonnement en boxje van de provider.

 

Hopelijk gaat dit geen waarheid worden!

 

Ik denk dat er daar toch klanten weg gaan vallen. Ik hoor meer en meer geluiden dat mensen prima zonder die kijkkast kunnen. Hier werkt het prima, lekker rustig 's avonds boekje lezen, radio via de analoge antenne of eigen muziek op en tot rust komen. (Jammer dat ik tot aug nog aan het CD abonnement vast zit)

Jan Huijsmans

VU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook zonder CD biedt de schotel echter nog veel.

 

Als de kinderen de deur uit zijn is dat soms een optie.

En analoge radio na een geslaagde gratis gehoortest ook.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Het draait erop uit dat het zeer snel IPboxen gaat worden , C-plus is er ook al mee bezig om iedereen achter zo'n box te krijgen.

 

 

Waarmee dan het hele concept van een door CD goedgekeurde tv waarin slechts een CI-module met smart card hoeft zal zijn achterhaald.

 

Dat zal niet iets zijn waarop de nog resterende klanten zitten te wachten.

Als je toch aan een box of IP kodi moet is een volledige overstap snel gemaakt.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...