Ga naar inhoud


Receiver geeft geen signaal meer


robbieuutgrunn

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

Ik leg mijn vraag hier neer omdat ik het even niet meer weet. Enige weken geleden stopte mijn VU Solo ineens met het geven van signaal/beeld. De receiver herkent geen satelieten meer.

 

Voor de duidelijkheid, ik heb hier nog een solo en vu duo die beide op dezelfe schotel en aansluiting wel zonder problemen signaal geven.

 

satelietinstellingen - 4 lnb's met als tunerinstelling DISeqc A/B/C/D 13/19,2/23,5/28

 

- Als eerste heb ik een nieuwe PLI image erop gegooid, dit mocht niet baten.

- Als tweede heb ik een orriginele image van VU erop gezet, ook dit hielp niet. Daarna weer de PLI teruggezet.

 

De receiver herkent geen satelieten/signaal terwijl m'n andere receivers gewoon automatisch (na tuner ingesteld te hebben) de satelieten zien.

 

Ik ben hierop naar de satelietboer gegaan waar ik de receiver heb gekocht. Deze heeft de receiver naar eigen zeggen getest en correct bevonden. Ik krijg het advies mee om m'n schotel af te stellen. Maar zoals gezegd, andere receivers doen het gewoon zonder problemen (bijv. 19,2 zo'n 85% signaal)

 

Kortom... ik weet het even niet meer. Misschien zie ik gewoon iets over het hoofd.

 

Alvast dank voor jullie suggesties.

 

Greetz....

As'n joe niks te daun hebn, dou dat den nait bie ons.

 

500 + 7000 + 7020 = a lot of fun

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

prik eens een lnb rechtstreeks op je solo en kijk even of hij dan wel werkt. Wellicht dat je switch net niet genoeg power krijgt van je solo om te schakelen? uiteraard wel eerst je box uitzetten als je aan de kabels gaat rommelen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit schrijf je zelf