Ga naar inhoud


Probleem met snelheid scrollen Apple Bluetooth muis in OSX


Jürgen
Ga naar oplossing Opgelost door winwiz,

Aanbevolen berichten

Normaliter heb ik geen problemen met de scroll snelheid van de Bluetooth muis op mijn MacBook Pro met OSX Yosemite maar af en toe bij bepaalde Web pagina's scrolt de cursor zo snel over de pagina dat het niet te besturen is.

 

Als ik b.v. iets in Google Chrome heb opgezocht dan kan ik normaal door de zoekresultaten scrollen, dus niets aan der hand.

 

Maar gebruik ik b.v. de Web applicatie Casflow en wil ik door de transactielijst scrollen dan is de muiscursor niet meer te volgen en niet te doseren.

Hetzelfde gebeurt dan trouwens ook als ik met 2 vingers via het muispad scroll.

 

Iemand een idee of ik de scrolsnelheid kan aanpassen?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Tuurlijk kun je dat aanpassen maar het is een globale instelling, dus werkt in alle programma's. Ga naar Toegankelijkheid -> Muis en Trackpad -> trackpad opties en/of muisopties

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In die toegankelijkheid zitten heel wat leuke dingen.

Zo kan je bijvoorbeeld een zoom instellen door middel van een toets die je indrukt en scrolt met de muis.

 

Toegankelijkheid => zoomen

Zet het vinkje aan bij "Gebruik scrolbeweging met speciale toetsen om te zoomen".

Selecteer je voorkeur van toets die je wil gebruiken en kies bij zoomstijl "schermvullend".

 

Ga nu met de muis ergens in je scherm staan. Druk de gekozen toets in en scrol met de muis. Je zoomt in op punt waar de muis staat.

Uitzoomen idem maar scroll in de ander richting.

 

Kan wel eens handig zijn als iets te klein is om het goed te zien. 

aangepast door Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...