Ga naar inhoud


Printer probleem


psv

Aanbevolen berichten

Ik heb een printer van Canon de Pixma MG3250, en moet deze opnieuw installeren ,

ik heb 2 laptops 1= de E5-731-P5XT met windows 8.1. 2= de 7715Z met windows 8.1 en windows 10 prev.

Alle twee van Acher.

nu doet zich het volgende probleem voor. op de eerste laptop kan ik de printer niet installeren, als het installatieproces bezig is krijg ik de melding( MP drivers: de nieuwe poort is niet gemaakt 0023)

op de tweede laptop is er geen probleem daar is hij goed geinstalleerd.

wat is hier aan de hand?

 

b.v.d. G.Jansen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

gebruik je die via wifi?

 

anders eerst eens dit testen

1. Uninstalleer de drivers m.b.v. Canon MP Drivers Uninstaller.
2. Run E:\win\LAN\English\cnmnpu.exe vanaf the installatie CD.
3. Uninstalleer de Canon software m.b.v. Control Panel (config. scherm) – Programs and Features (programma's en onderdelen).
a. klik start
b. Typ appwiz.cpl in Start Search
c. Zoek voor de Canon software, rechterklik and uninstalleer de software.
4. herstart de computer and check.
5. Rerun the printer setup.

Lonesome Zorro

Arno, Sofiane Pamart

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

gebruik wifi. Ik had eerst contact opgenomen  met canon en die stuurde mij de setup gegevens, maar daar lukte het ook

niet mee, ik heb toen het probleem met de 2 laptops doorgegeven, en toen kreeg ik als antwoord alsdat het een windows

probleem was, en dat kunnen zij niet oplossen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe je de installatie wel met een admin?

 

Rechterklik en kies 'Uitvoeren als ....'

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik jouw eerste bericht goed begrepen heb is er alleen maar een probleem met laptop 1, die van windows 8.1 voorzien is.

Laptop 2 doet het toch gewoon? Althans je beschrijft dat de driverinstallatie prima is verlopen. Of print deze ook niet?

 

Als je alleen de originele bijgeleverde cd geprobeert hebt om de printer te installeren doe je er verstandig aan om de laatste printerdrivers van de canon site te halen:

 

http://www.canon.nl/support/consumer_products/products/fax__multifunctionals/inkjet/pixma_mg_series/pixma_mg3250.aspx?type=download&language=&os=WINDOWS%208.1%20%2864-bit%29

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik -net als theparasol- je bericht niet goed gelezen heb, vraag ik bij voorbaat nederig excuus :(  

 

en moet deze opnieuw installeren

 

Kennelijk heb je de drivers eerder geinstalleerd en later, om een of andere reden, weer gedeinstalleerd. Dat levert altijd nog residuen in de registry op. Soms kunnen deze bij een herinstallatie voor problemen zorgen.

Als ik een programma verwijder, loop ik altijd het register af en verwijder restanten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn veel printer problemen met de laptops die standaard met windows 8 geleverd worden, de iets oudere die met Windows 7 werden geleverd en daarna zijn geupgraded werken wel goed, geeft het zelf ook wel aan dat de eerste problemen heeft en de 2e laptop niet en die 2e werd standaard geleverd met Windows 7.

 

Canon heeft het toch wel een beetje bij het rechte eind dat het een Windows probleem is, ook ik kan mijn Lexmark printer ook niet goed aan de gang krijgen op mijn laptop geleverd met Windows 8.1 de orginele software lekt 1GB er dag aan geheugen en zonder de software kan ik dan wel of dan niet printen, de rest zoals scannen lukt me niet daarvoor moet ik een Windows 7 laptop gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is al zoveel over geschreven. De leverancier van de hardware is verantwoordelijk voor de drivers. Zij moeten er voor zorgen dat er een goed werkende driver is. NIET zoals gewoonlijk afschuiven op Microsoft.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit waarheid in beiden, en daar ligt het probleem. Als ik continu maar moet blijven aanpassen omdat Microsoft wat veranderd wordt ik daar best wel moe van en het kost me continu geld.

 

Microsoft moet zich gewoon niet voor gaan doen als een soort van god waar iedereen maar achteraan moet blijven hollen.

 

Het is gewoon een groeiend probleem aan het worden dat iedere keer iedereen maar weer mee moet lopen met Microsoft terwijl het volgens mij niet eens nodig hoeft te zijn dat drivers niet meer functioneren het is gewoon geen rekening houden met.

 

Als ik een laser printer heb van 10 jaar oud die doet wat het moet doen omdat ik niet meer nodig heb en er ook geen drivers meer voor uitkomen moet MIcrosoft de printer niet zomaar naar de hemelen helpen, zorg ervoor dat die drivers compatible blijven en haal andere kermis atracties uit Windows :) Want functioneel wordt er niet echt meer gedacht als het maar mooi lijkt en veel kan.

 

Waarom iets moeten vervangen als het doet wat het moet doen? Waarom de boel op kosten jagen?

 

Ik kan me daarom best voorstellen dat bedrijven hun drivers niet updaten en dit op zeker in een tijd waar veel verliezen worden geleden door de alsmaar gaande crisis, de rekening komt te alle tijden bij de eindgebruiker terrecht en dat zou niet moeten hoeven gebeuren als er net iets meer rekening wordt gehouden naar de eindgebruiker als bedrijf zijnde. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is er onveilig aan een printerdriver? Ow misschien kunnen hackers je pak met A4 opmaken en je inkt/Toner :)

 

Het probleem is niet het verkopen het probleem is dat bedrijven je forceren steeds sneller te gaan kopen terwijl dit helemaal niet nodig is, als mensen willen upgraden doen ze dat toch wel uit vrije wil of gewoon omdat ze weer iets nieuws willen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet je een ander merk printer (of andere hardware) kiezen. Lexmark bijvoorbeeld is niet mijn favoriete printer, maar toen Windows 8 uitkwam werkte een printer van hen ook niet volledig. Op de website gaven ze aan dat dit ongeveer 5 maanden ging duren maar dan zou er een nieuwe driver zijn. Wel een beetje lang, maar ze hebben woord gehouden. Alles werkt nu perfect.  Als ze maar willen kunnen ze het wel. (overigens niet mijn eigen printer)

 

Een gerenommeerd merk als HP heeft me gewoon in kou laten staan met een scanner van 9 maanden oud....  Buy a new model. Kortom zakelijk prima maar voor de privé consument.....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hadden hiervoor HP en dus het zelfde verhaal zodra er iets veranderd laten ze je in de kou staan, dus die ervaring hebben wij hier ook. De Lexmark die we hier hebben is nu 3 jaar oud maar het model was al ouder want de laatste software voor dit model is van 2010, de software werkt prima op Windows 7 en ook op Windows 8.1 wat het printen betrefd maar onder de 64bits zit er een memleak en niet zo´n kleintje ook, deze kost je 1GB per dag. Dit is al meerdere keren aangegeven aan Lexmark maar ze doen er niets aan, dus daar hebben we ook weer een nare ervaring en voorheen hadden we al een nare ervaring met Canon.

 

Wat kun je dan uiteindelijk nog wel aanschaffen met die veranderingen in Windows? Daarom zeg ik ook het probleem komt van beiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...