Ga naar inhoud


Geen HbbTV?


Alfons Verbiest

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

 

Ik heb sinds gisteren een XTrend ET-8500 en die bevalt me tot nu toe prima. Ik heb alleen een probleem met de HbbTV.

 

Als ik op een zender kom die dit heeft (zeg NPO1 HD of ARD HD), dan staat dat ook met een symbooltje in de onderbalk. Echter op de rode knop drukken geeft een keuzemenu om een opname te starten. En nee, ik bedoel niet de rode record knop. Die geeft hetzelfde menu.

 

Ik heb bij de extensies alleen "newxtrend-hbbtv (2,9)" gevonden en geïnstalleerd. Maar dat is iets van alleen XTrend en niet de HbbTV van de zender waar je op staat.

 

Wat doe ik niet goed? Wie helpt me op weg?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Pas toevallig HBBtv op mijn VU+ geprobeerd, daar kwam ik er eerst ook niet helemaal uit maar bleek dat ik twee keer op de rode knop moet drukken. De eerste keer zie je nog niets op de TV maar alleen op de display, pas bij de tweede keer drukken verschijnt HBBtv in beeld.

 

Bij jou is de rode knop blijkbaar toegewezen aan een opname, maar misschien kun je het bovenstaande proberen met een andere knop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De plugin die ik in de bijlage heb gedaan installeren... (waarschijnlijk heb je die al).

enigma2-plugin-extensions-newxtrend-hbbtv_2.9_mips32el.ipk

aangepast door Alex1970
  • Like 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jerpsx,

 

Ik heb ook een VU+ Solo2 en daar moet je inderdaad 2 keer kort na elkaar op de rode knop drukken. Maar mij mij kwam er bij de eerste rechtsonder dan een popup en daarna nog een keer op rood drukken gaf de HbbTV.

 

@Alex1970,

 

Bedankt, maar die had ik er inderdaad al op staan.

 

Beiden: bedankt voor de hulp, maar ik ben er inmiddels uit gekomen. Na lang zoeken vond ik een optie om een niet toegewezen knop van de afstandsbediening (in mijn geval F2) toe te wijzen aan HbbTV. Als ik op b.v. NPO1 HD kom en op F2 druk, krijg ik rechtsonder die popup en nogmaals drukken op de rode knop geeft de HbbTV.

 

Het kan gemakkelijk zijn, maar je moet het even weten.  :grin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gek dat het met de rode knop dan niet lukt, of had je die ergens anders voor toegewezen?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Alex 1970,

 

Nee, ik had die rode knop nergens aan toegewezen. Ik wist aanvankelijk niet eens dat dit kon. In de handleiding staat dat de rode knop van de AB is toegewezen aan HbbTV. Maar dat was dus niet zo.

 

Na mijn vorige bericht dacht ik "hé, wat ik met F2 gedaan heb kan ik misschien ook met de rode knop". En dat lukte. HbbTV zit nu gekoppeld aan de rode knop. Case closed.  :)

 

Nogmaals dank voor je hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij werkt het wel met de rode knop. Is toch dezelfde plugin. Maar goed, als het maar werkt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...