Ga naar inhoud


Vraag over PDF bijlage mail in OS X


Jürgen

Aanbevolen berichten

Het  volgende probleem heb het al vaker ondervonden.

 

Ik kreeg een mailbericht met daarin een PDF bijlage, in dit geval een factuur.

 

Op mijn Ipad Air 2 en op mijn Android smartphones zie ik deze bijlage daadwerkelijk als een PDF bijlage, kan deze openen en bewaren / kopiëren.

 

Op mijn MacBook Pro wordt er geen zichtbare PDF bijlage afgeleverd maar wordt de inhoud van het PDF bestand als tekst aan het email bericht toegevoegd, m.a.w. ik kan vanuit de mail van OS X het bijgevoegde PDF bestand niet openen / opslaan.

Het zal wel weer de een of andere instelling zijn maar kan er zelf niet vinden.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien een overbodige vraag, maar welke app staat standaard ingesteld om pdf bestanden te openen? Voorvertoning?

 

Dit kan je als volgt zien:

Selecteer eender welke pdf op je mac.

CMD + i of rechtermuisklik en "toon info".

Er verschijnt een kader met alle info over het bestand.

Bij "Openen met" moet voorvertoning als standaard staat.

 

Staat dit er niet dan selecteer je die uit de lijst en klik je op "wijzig alles...".

 

Sluit mail volledige af en open opnieuw.

Kijk dan of je de pdf in je mail nu wel correct word weergegeven. 

 

Pdf bestanden die uit slechts 1 pagina bestaan worden volledige weergegeven. Bestanden met meerdere pagina's worden als icoon weergegeven.

aangepast door Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem of beter gezegd de oplossing gevonden, had ik ook wel eerder kunnen bedenken.

Jouw vorige vraag droeg er toe bij om daarachter te komen.

 

Zoals ik al schreef verwachtte ik een PDF bestand waarop ik met de rechter muis kan klikken om dit bestand b.v. te openen of op te slaan.

Nu dat ik de tekst uit het ontvangen PDF bestand direct al in beeld kreeg zag ik niet een voor de hand liggende optie om deze tekst op te slaan.

Het blijkt echter dat als ik met de rechter muis op de tekst klik ik ook een optie krijg om het PDF bestand op te slaan, dus feitelijk opgelost.

 

Blijf het echter wel vreemd vinden waarom ik niet het PDF bestand als bijlage ontvang zodat ik dit d.m.v. dubbelklikken kan openen of via de rechter muis kan opslaan.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al schreef zal je van pdf bestanden die slechts uit 1 pagina bestaan steeds de volledige weergave zien.

Pdf bestanden met meerder pagina's worden als icoon weergegeven.

 

Als jij dus via mail een pdf binnen krijgt dan moet je daar simpel op kunnen dubbelklikken?

De pdf gaat open in voorvertoning en via dat kan je hem opslaan.

 

Of nog simpeler: Je sleept de pdf vanuit je mail simpel naar Finder of het bureaublad.

 

Als je dat niet zo kan is er iets mis met de instellingen.

 

 

btw: alle bijlagen van je mail programma worden bewaard in 

~/Library/Containers/com.apple.mail/Data/Library/Mail Downloads

 

Je kan in die map kijken door een Finder venster te openen

Menu Ga => Ga naar map... en daar bovenstaande pad te plakken en op ga klikken

aangepast door Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, zo functioneert het.

Heb even voor test een mail met een PDF met meerdere pagina naar mij verstuurd en dan wordt de PDF bijlage als icoon weergegeven.

Je moet het maar weten.

Wederom bedankt voor jouw bijdrage en prima hulp.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit kader nog een aanvullende vraag welke volgens mij onder deze topic nog wel past.

 

Ik wilde vandaag op een Reply van een bestaand mailbericht een eerder ontvangen mailbericht als bijlage toevoegen maar weet niet of dat mogelijk is.

Binnen Windows - Outlook kon ik een eerder ontvangen mailbericht naar een nieuw mailbericht als bijlage slepen, kan dit ook op de een of andere wijze in OS X Mail?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk kan dat.

 

Open een nieuwe mail. Die opent uiteraard in een nieuw venster.

 

Sleep nu de mail die je wil meesturen als bijlage in het gedeelte waar je normaal je bericht typt.

Meer is er niet aan.

 

Eigenlijk is het in mac mail heel eenvoudig.

Alles wat je wil meesturen als bijlage sleep je gewoon in de mail vanuit Finder of in jou geval vanuit mail.

Dus ook foto's en zo. Je opent naast je mail een Finder venster en je versleept de foto's die je wil versturen van Finder naar het mail bericht.

Je kan nog kiezen waar je ze plaatst. Onder, boven of in je tekst. Van het moment dat je met de bijlage over het bericht gaat zal de cursor aanduiden waar je ze neerzet.

 

Ook andere programma's werken zo.

 

Je wil bijvoorbeeld een foto in Photoshop openen dat sleep je die foto vanuit verkenner over het icoon van Photoshop in je Dock.

Photoshop zal opstarten en de foto word geladen.

Is Photoshop reeds opgestart dan sleep je de foto er gewoon in.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit werkt in Outlook op een Windows PC precies zo. "Sleep en pleur"

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...