Ga naar inhoud


Wat werkt wel en niet in windows 1O opgelost,hoe?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Niet veel aangezien alle bestaande AMD en NVIDIA kaarten nog niet eens voledig DirectX 12 ondersteunen, zelfs de Xbox niet. Het wordt straks met de nieuwe games die DirectX 12 ondersteunen rennen naar de winkel voor een nieuwe videokaart en kassa!

 

Als je niet gamed hoef je jezelf ook niet druk te maken over DirectX 12, ik game zelf trouwens ook niet.

 

AMD kaarten zijn meer compatible dan de Nvidea tegenhangers buiten de Maxwell series..  

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 212
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • 1 maand later...

Heb je ook enige uitleg wat de KB3087040 inhoud zodat we dan ook weten waarvoor we dit gaan installeren?

Gister een computer voorzien van de laatste update, duurde wat lang, maar deze fout ben ik niet tegengekomen, alle update's waren goed gegaan.

Vanmiddag een oudere HP voorzien van de laatste update en deze was tot mijn verbazing erg snel klaar met de laatste update van windows 10. :)

Nu nog maar twee te gaan.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Installeren W10 via update ging probleemloos, de november update eveneens.

Bij ons (en vele anderen gelet op de vele hits op het Web) werd de Hitachi DVD-speler echter niet herkend/getoond.

Aan registeraanpassingen waagde ik me liever niet en heb daarvoor in de plaats het stekkertje van de speler in een andere Sata-aansluiting op het moederbord gestoken.

 

Speler werd spontaan herkend en functioneert weer tadellos.

 

Nog een minpuntje: CCleaner werd bij de upgrade niet meegenomen.

Naderhand probleemloos kunnen installeren.

Na een schoonmaak in Edge (prima browser vinden wij...) werkte Edge niet meer.

Hiervoor was een herstart nodig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de laatste build zijn er enorm veel netwerk problemen, dit is ook al aan Microsoft gemeld maar deze blijft stil. Ik ziet ook de helft van het netwerk niet meer en de linux machines kunnen niet binnen op de laatste build, een flinke bug dus.

 

Nu maakt dat voor mij niet zoveel uit aangezien ik niet zoveel data heen en weer sleep, maar het is wel een bug die snel opgelost moet gaan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grote kans dat het netwerk dan op openbaar staat en dan werkt netwerkdetectie niet.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope het staat op private, alles is keurig ingesteld enkel kun je de andere computers niet meer zien of bereiken, het is gewoon een fout en velen hebben het zelfde. Het is 1 van de grootste punten van de nieuwe update en velen denken te downgraden aangezien dat netwerk probleem een doorn in het oog is.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij iedere computer die ik onder handen heb gehad werkt het vlekkeloos. Tja waar ligt het dan aan.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows naar Windows werkt wel ja, maar zodra er andere apparaten in het netwerk staan zijn die niet meer te zien. En dan nog werkt de laatste build beslist niet vlekkeloos kwa netwerk, soms zijn computers gewoon niet te bereiken terwijl ze wel in de lijst staan, 5 minuten later werkt het dan ineens weer. Dit zit er allemaal in sinds de laatste publieke build en het internet staat er vol mee. We wachten af op een fix van Microsoft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een aantal staat er een NAS in het systeem, meestal Synology, dus zeker niet alleen Windows!  

  • Het kan mis gaan als je een PIN code hebt ingesteld.
  • Vaak helpt de instelling "Delen van bestanden inschakelen voor apparaten die 40-bits- of 56-bits versleuteling gebruiken"
  • Met wachtwoord beveiligd delen moet UIT staan.

Zo maar een paar instellingen die van belang kunnen zijn.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal van geen belang hier, er is gewoon een bug en is het afwachten op een fix

 

Hier staat geen NAS, ziet er het nut niet van in als je een mediaserver hebt

 

Geen pincode.

 

Wachtwoord beveiligen staat uit.

 

Netwerk ziet de Windows computers en alles erna dus niet meer je kunt een aantal nog wel bereiken door manueel de netwerknaam in te vullen. Netwerken tussen Linux en Windows 10 is vrijwel onmogelijk geworden met de laatste build ik ben niet van gisteren en ziet een dik verschil tussen de eerste build waarbij alles wel werkte en de 2e build waarbij het niet meer werkt terwijl de instellingen gelijk zijn.

 

Nogmaals ik heb hier niet al te veel problemen mee aangezien ik niet zo veel data heen en weer sleep intern dus heb ruim de tijd om te wachten op een fix. Maar een hoop andere mensen zijn hier helemaal niet blij mee en dat kan ik mijzelf goed voorstellen je verwacht toch dat die insiders hun werk goed zullen doen. Tot op heden lijkt het meer dat de insiders gebrand zijn op het gratis gebruik van Windows, ze zullen echt anders moeten gaan bewijzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik heb hier ook de meest uiteenlopende hardware en qua netwerk herken ik dit niet. Ik kan overal bij en alles lijkt zo te werken zoals bedacht hier met windows 10 met build 10586. Toch is er wel iets met die update, hij wordt niet voor niets meer gepushed via windows update.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...