Ga naar inhoud


Wat werkt wel en niet in windows 1O opgelost,hoe?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Heb het werkend  gekregen (met wat moeite) op een Lenovo T61 (2007) Had hiervoor W7 Pro draaien, initieel bleef de installatie hangen maar na wat zoeken heb ik de windows repair tool van tweaking.com gedownload en de repair acties uitgevoerd. Hierna kon ik via de online tool upgraden naar W10

DM800se + Moteck SG2100A

Maxdigital + Triax 88cm 4 LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 212
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Draftsight werkt perfect.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij werkt het meeste prima onder Windows 10, maar onder de torrent wereld begint men 10 te bannen gezien privacy regels en anti piracy dingen, Windows 10 wordt subiet geweigerd op vele sites en dat gaat een doorn in het oog van Microsoft worden.

 

Dit gaat een lange staart krijgen en nogmaals Microsoft is zijn doel voorbij geschoten, ondanks het best een goed OS is zijn er key fouten gemaakt die dit allemaal wel eens geheel om zouden kunnen laten keren en Windows 10 de faal van de eeuw zou kunnen maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De torrent wereld is nu niet echt een voorbeeld van doorsnee gebruikers. Uiteraard vinden die het niet leuk dat er allerlei anti piracy zaken (beter) geregeld zijn.  In middels wordt door 10% van de Nederlandse gebruikers al Windows 10 gebruikt dus zo'n faal is het echt niet.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet alleen de torrent wereld daar is de boel gestart maar het is doorgeslagen, als vele websites in de toekomst Windows 10 gaan blokkeren vraag ik mezelf af of de gebruikers dan toch niet terug grijpen naar 8 of 7 aangezien die niet geblokkeerd worden.

 

Ik zelf blijf gewoon 10 gebruiken op mijn laptop en wil gewoon niet meer terug want het bevalt me prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat die website er snel van terugkomen, want de trein is gestart en gaat echt niet meer stoppen

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lugubere site's, houden zich nergens aan.

Maar ik vraag me af, of een webmaster bezoekers met een windows10 machine, die mogen weigeren?

Indien niet, dan zal er weer werk zijn voor juristen, advocaten, rechters en heel die meute erom heen.

Of, zal er weer getwaeked worden, en zal er mogelijks een prog op de proppen komen, waardoor ze moeilijk of niet zullen kunnen achterhalen, welk o.s. je gebruikt. Dus ook weer kat en muis spel.

De tijd zal het leren zij mij men altijd.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een stemming makerij weer... Een torrent site is zelf zo illegaal als de neten! Houden zich zelf ook nergens aan en doen liefst ook alles wat onze lieve Heer verboden heeft. Denk maar aan automatische Malware en Spyware installatie, oeverloze 'redirects' naar reclame en andere affiliate sites.. Nee... Die hebben reden tot klagen! Het is precies de andere wereld... Nu de torrent site geweerd worden om hun overduidelijk louche inhoud is Microsoft plots de gebeten hond.. Wat een onzin...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Torrent sites zijn helemaal niet illegaal dat is klinklare ONZIN, op torrent sites vind je net zo legale software als elders en de meeste Linux distros komen ook als torrents. En ik bezoek dagelijks torrent sites en moet de eerste redirect nog meemaken alsin virussen en spyware. Je klept wartaal.

 

Ik klaag meer over officiele software websites die super TROEP in hun installer kwakken en als je niet uitkijkt je een een of andere hijacker hebt installed of nog erger.

 

Maar daar ging het allemaal niet om het gaat erom dat websites Windows 10 weigeren omdat de privacy geschonden wordt, Windows 10 wordt gezien als een enorm stuk spyware. Ik ben het met winwiz eens dat dit wel weer overwaait want Windows 10 is er nu en steeds meer mensen gaan dit gebruiken. Het is aan Microsoft eigenlijk om de rust in de tent te houden en te behouden want roddels gaan tegenwoordig sneller viraal dan enig andere en worden gretig gedeeld op facebook en twitter.

 

Windows 10 monitored inderdaad en eigenlijk naar mijn mening wel iets te veel, maar als je naar je privacy settings gaat en gewoonweg alles uitzet wat er maar uit te zetten valt is je probleem volgens mij voor 95% opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor de overige 5% google je naar oosu10 van o&o software. Da's een freeware tool waarmee je nog meer privacy zaken kunt regelen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de overige 5% google je naar oosu10 van o&o software. Da's een freeware tool waarmee je nog meer privacy zaken kunt regelen.

je bedoelt deze...  <link verwijderd>  (ik denk wel dat de linjk gewoon mag, het is een softwarebedrijf net als microsoft, alleen wat kleiner....)

die link kreeg ik onlangs van een vriend zodat ik die kon gebruiken als ik mijn nieuwe computer had... ziet er wel goed uit, en volgens hem werkt het goed.

aangepast door wiz
link naar oo verwijderd (is een webshop!)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel mensen vragen hoe je de Windows Experience Index(WEI) kunt zien onder Windows 10, deze was eigenlijk al verdwenen onder Windows 8.1.

 

Toch zit deze er eigenlijk nog in maar kun je niet meer zelf kiezen, zichtbaar maken kan door de games folder te openen onder Windows 10. Maar je kunt het echter niet zelf starten.

 

post-32875-0-77982600-1440865701_thumb.jpg

 

Er is echter ook een tooltje verkrijgbaar WinAero WEI Tool (Die ik ook zal bijsluiten) Waarmee je de test wel kunt starten. DEze hoef je alleen maar even uit te pakken en te starten.

 

wei_winaero.com_1864.zip

 

HIer een Screenshot:

 

post-32875-0-50253500-1440865923_thumb.jpg

 

Hopelijk heb ik hiermee weer mensen geholpen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 dagen na de installatie van Windows 10 zou de windows.old map gewist moeten worden, dit is niet helemaal waar. Het meeste in deze map wordt inderdaad gewist maar blijft toch bestaan, bij mij bleef er een slordige 4GB over van de 35GB.

 

Om uiteindelijk toch van die windows.old af te komen zul naar je disk cleanup moeten gaan system cleanup en dan en dan de eerdere Windows installaties moeten selecteren. Pas hierna is de windows.old map daadwerkelijk gewist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt. Dat is ook de manier, als je zeker weet dat je niet terug wilt, al eerder de downgrade te verwijderen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...