Ga naar inhoud


Wat werkt wel en niet in windows 1O opgelost,hoe?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

ja waarom ook IPv6?

heb je intern niks aan, enkel voor extern ziet men je machine beter staan op wan

dus als je van buiten naar een interne machine wilt communiceren wordt dat iets makkelijker

gebruik je overigens ergens een hosts tabel?

aangepast door Tonskidutch

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 212
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Sinds ik Windows10 heb geinstalleerd op mijn desktop krijg is  series waarschuwingen in mijn messages bestand (onder VTI 8.2.3). De foutboodschap is:

 

Sep 16 11:37:30 vusolo2 daemon.warn avahi-daemon[996]: Invalid response packet from host 192.168.1.99.

 

Die host is mijn Windows10 PC.

 

Na googlen blijkt dit probleem veroorzaakt te worden door een probleem in de communicatie tussen Windows10 en avahi. Als oplossingen worden gegeven:

- het mbv een script verwijderen van deze foutboodschap uit messages-bestand

- uitschakelen van IPv6 in Windows10.

 

Beide oplossingen vind ik lapmiddeltjes. Ik wacht op een betere.

 

Misschien moet Avahi de boel eens updaten? De laatste update lijkt van 2012?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antwoord op de vraag van Tonskidutch in post 90: gebruik je overigens ergens een hosts tabel?

 

Ik gebruik inderdaad een HOSTS-bestand. Dit bestand heb ik van internet gehaald.

Wat betreft IPv6: Mijn internetverbinding (provider SFR in Frankrijk) ondersteunt nog geen IPv6.

KPN Box 12 glasvezel

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://winaero.com/comment.php?comment.news.1836

 

W10 aanpassen en tweaken kan.

 

ga ik kijken waarschuwt mijn virusscanner de pagina niet te bezoeken...

 

post-39968-0-31506200-1442409575.jpg

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat bedoel ik.  Fijne tooltjes om je Windows te tweaken / om zeep te helpen bij onoordeelkundig gebruik  (doorhalen wat niet van toepassing is)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die waarschuwing is normaal, aangezien je systeem instellingen wil aanpassen, heb het al 1 maand in gebruik en zeer tevreden over.

 

Een ervaren gebruiker weet er wel raad mee, W10 op mijn workstation loopt heel goed en ziet nu ook fraai uit met een Black theme dankzij winearo.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verdenk deze tweaker ervan mijn inlogprobleem veroorzaakt te hebben (topic/348612-w10-plotseling-inloggen-vereist/).

Wees dus voorzichtig, en maak minimaal een restore point aan en kijk ook naar het draadje.

 

Geen last van gehad, is ook niet geloofwaardig, een verdenking is bijlange geen bewijs.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die waarschuwing is normaal, aangezien je systeem instellingen wil aanpassen, heb het al 1 maand in gebruik en zeer tevreden over.

 

Een ervaren gebruiker weet er wel raad mee, W10 op mijn workstation loopt heel goed en ziet nu ook fraai uit met een Black theme dankzij winearo.

 

Waaaat heb jij nog steeds een OS van die afzetters....  Of kun je er stiekem toch niet buiten

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat werkt er WEL onder W10 moet je je afvragen maar nu met een andere invalshoek.

Ik heb W10 op mijn (backup)laptop staan daar werkt het redelijk volwassen.

 

Maar... op een tablet is het helemaal niets. Waarom? Omdat je veel programmas niet

kunt draaien met een touch-screen, daar zijn de Windows-compatible programma's

niet op ingericht.

 

BV Google heeft op een tablet veel te kleine icoontjes om deze goed te kunnen

bedienen met je vinger terwijl Google op Android helemaal is aangepast op

"vinger" technieken ( :) )... oops, wat zeg ik nu?

 

Er zijn voor Windows tbv een tablet te weinig programmamakers die hun

software hebben aangepast. Zo ook Thunderbird, een perfect emailprogramma

maar voor W10 is het flink zwoegen om bijvoorbeeld alleen al het kruisje

de beroeren in de rechter bovenhoek.

 

Het aantal programmas wat aangeboden wordt (de windows apps) is minimaal

in vergelijking tot Android. Dus voor mij een tegenvaller als het om een tablet

gaat.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige programma’s worden niet geïnstalleerd via een setup, maar draaien rechtstreeks vanuit hun eigen map

De setting editor “Dreamset” is zo’n programma.  

Men kan dan wel een snelkoppeling maken en deze op start of het bureaublad gaan plaatsen.

Dat is niet de ideale plaats, als dat programma maar af toe gebruikt word.

Wie probeert om die snelkoppeling via de startknop onder “alle apps” te brengen zal merken dat Windows dit niet heeft voorzien.

 

Om nu toch een zelf aangemaakte snelkoppeling in het startmenu te krijgen, volstaat het om volgende regel in te geven bij zoeken.

%appdata%\Microsoft\Windows\Start Menu

In de verkenner wordt dan de directory van het startmenu getoond.

Het volstaat om daar een nieuwe map aan te maken en te benoemen, de snelkoppeling hier naartoe kopiëren en voortaan staat dat programma ook onder alle apps.

 

Het  “All Users start menu” vind men terug onder

C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen last van gehad, is ook niet geloofwaardig, een verdenking is bijlange geen bewijs.

 

Waarschijnlijk heb je gelijk en is de tweaker in orde, ook al was er in het inlogscherm wat veranderd.

En dan was het probleem, wat ik zie als een gedachtekronkel in Windows:

 

Ik begrijp dat er een inlogscherm kan komen met alleen "other user", i.v.m. privacy (nieuwsgierig wie de vorige user was).

Ik begrijp niet dat mij dan als administrator in dit scherm de inlog geweigerd wordt.

Ik begrijp ook niet dat ik dan weer wel kan inloggen als "owner".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je toch zien dat Windows 10 een stuk efficiënter met de hardware omgaat. De videokaart heeft misschien nog een driver update nodig.

 

Ik denk dat dit juist is. De recentste DirectX 11.2 staat op mijn wat oude videokaart (Geforce GTS 450), die ongeschikt is voor DirectX 12. Wil ik gebruik maken van DirectX 12, zal ik een nieuwe videokaart moeten aanschaffen. Aangezien ik tevreden ben met de snelheid van e.e.a. zie ik de noodzaak hiervan niet in (ik game niet). Ik vraag mij wel af welke extra mogelijkheden eventueel DirectX 12 nog kan bieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet veel aangezien alle bestaande AMD en NVIDIA kaarten nog niet eens voledig DirectX 12 ondersteunen, zelfs de Xbox niet. Het wordt straks met de nieuwe games die DirectX 12 ondersteunen rennen naar de winkel voor een nieuwe videokaart en kassa!

 

Als je niet gamed hoef je jezelf ook niet druk te maken over DirectX 12, ik game zelf trouwens ook niet.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...