Ga naar inhoud


Ongelijkheid bij Ziggo leidt tot klachten


Sprietje

Aanbevolen berichten

In totaal TV is het volgende te lezen:

Belangenvereniging COAX verklaart aan TotaalTV relatief veel klachten van Ziggo-klanten te ontvangen. Voornaamste reden is de ongelijkheid tussen voormalig UPC- en Ziggo-klanten.

UPC en Ziggo gingen in april samen onder de merknaam Ziggo verder nadat eerder het Britse mediabedrijf Liberty Global – dat al langere tijd eigenaar van UPC was - Ziggo had gekocht. Ondanks dat beide bedrijven nu onder dezelfde naam in de markt zijn gezet, is er nog enige ongelijkheid tussen klanten die in het oude UPC- en Ziggo-verzorgingsgebied wonen. Zo hebben UPC-klanten meer analoge zenders. Maar juist het verschil in het digitale zenderaanbod leidt volgens COAX-voorzitter Hans Ronhaar tot klachten die bij zijn organisatie binnenkomen. Het gaat hierbij om de NBC Universal-zenders 13TH Street, Syfy en E! Entertainment. Deze zijn wel in het voormalig Ziggo- maar niet in het UPC-verzorgingsgebied te bekijken. De uitleg van Ziggo is duidelijk. Er is geen doorgifteovereenkomst voor het UPC-gebied. Maar voor veel klanten is deze uitleg niet te begrijpen omdat men Ziggo na de fusie als één bedrijf ziet.

Ook verschil CI+ en decoders

Ronhaar stelt dat er ook andere klachten over ongelijkheid van Ziggo-klanten bij COAX binnenkomen. Zo is het aantal CI+ modules dat men kan gebruiken niet gelijk. Een voormalig UPC-klant kan minder CI+ modules aan een abonnement koppelen. Ook kan men in het voormalig UPC-verzorgingsgebied geen Humax-decoder gebruiken en dient men verplicht de UPC mediaboxen te gebruiken. In beide gebieden kan men wel de Horizon mediabox – het paradepaardje van Liberty Global – gebruiken. Alle klachten die COAX via de eigen internetsite binnenkrijgt, worden met Ziggo in een periodiek overleg besproken. De ongelijkheid onder Ziggo-klanten is één van de belangrijkste onderwerpen voor het eerstkomende overleg eind augustus.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Een beetje populistisch gesteld.. Ziggo heeft een contract bij 13th Street, E! Entertainment en SyFy. Deze contracten gelden meestal naar "x - aantal abonnee's". UPC had ook een contract. Helaas "bestaat" UPC als rechtspersoon niet meer en vervallen dus de rechten. Het zou het nieuwe Ziggo hebben gesierd als ze dit voor de fusie even hadden aangekaart bij de rechthebbenden. Dit is dus niet gelukt (de prijs per abonnee ging veel te veel omhoog!). Zonder contract geen uitzendrechten en dus op zwart... Ziggo gaf al aan dat het van de oude Irdeto codering af wil en over wil stappen op de hardware van voormalig UPC. Irdeto zal dus op den duur komen te vervallen en met dat in het vooruitzicht wordt het een Ziggo abonnee in het oude UPC gebied dus niet toegestaan om de oude Irdeto kaarten te gaan gebruiken. Overigens gebruikt de nieuwe Horizon box geen kaart meer, maar heeft een virtuele smartcard...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...